Florida blijkt een geval apart te zijn (al hoor ik daar toch ook genoeg mindere verhalen, vooral van zodra je Orlando verlaat - zelf echter nog niet geweest).
Meestal als men het op toeristisch vlak over de oostkust heeft, bedoelt men toch echt regio New York etc. Dus inderdaad. Niet de volledige kust, maar eerder de bovenste helft ervan. (maarja: De USA heeft nogal vaker vreemde benamingen. Hun "Midwist" ligt niet in het midden, noch in het westen )

In de tourisme gerelateerde sector is men overigens altijd wel vriendelijk, omdat het simpelweg MOET. Maar je merkt toch wel duidelijk het verschil tussen dat en de échte vriendelijkheid. Daarnaast heb ik het ook over de locals, die simpelweg door hun aanwezigheid een belangrijke stempel drukken op de sfeer ter plekke.

Je hoeft overigens niet eens naar de west kust. Het Midwesten en het Zuiden zijn over het algemeen ook bijzonder vriendelijk.

Voor Amerikanen hebben Canadezen dan weer de reputatie om bijzonder vriendelijk te zijn. Wanneer je vanuit New York (staat) over steekt en Toronto en Montreal bezoekt dan is het volk daar inderdaad vriendelijker dan wat je aan de oost kust gewend bent, maar kwam op ons zeker niet vriendelijker over dan in de overige gebieden van USA.

En dat blijkt zeker niet alleen mijn eigen ervaring te zijn.

Voor mij persoonlijk denk ik dat Texas me tot dusver het meest overdonderd heeft qua vriendelijkheid, maar dat kan ook liggen aan het toch wel verkeerde beeld dat we hier van die regio hebben.