X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 3 van de 3
  1. #1

    [TR] Gaiazoo 15-04-2018

    We kwamen iets voor 10u aan in deze zoo.



    Een niet zo'n bijzonder ingang en als je een kaart wilde, was het 1 euro. Niet dat je er eentje nodig had, want er stonden voldoende wegwijzers en grote kaarten verspreid in het park of je kon de app gebruiken.

    Het park bestaat uit 4 grote gebieden en via de route "Verken alle dieren" kon je eigenlijk het eenvoudigst alle dieren zien.



    Het eerste gebied was Taiga. Dit ruime gebied bestond grotendeels uit (roof)vogels, wolven en andere meer Europese dieren.





    Er is ook nog een kleine aquarium, maar die stelde niet zo veel voor.



    Het tweede gebied was Limburg. Niet zo'n groot gebied en bestond vooral uit "bokrijkhuisjes" met bijhorende kinderboerderij, speelplein, restaurant en aanvullend nog een dinogebied, maar daarover later meer.



    Nummer 3 was Savanna. Zoals de naam al doet vermoeden, kon je er leeuwen, neushorens, giraffen en dergelijke vinden. Het enige dier die misschien ontbrak waren olifanten, al hadden ze dan weer andere dieren die je ergens anders misschien minder vlug zal vinden, zoals de wilde honden.



    Het vierde en ook weer wat grotere laatste gebied was dan nog het Rainforrest.

    De blikvanger was hier vooral het gorillaverblijf.



    Er was hier ook nog een avonturenparkoers, leuk voor met de kindjes te doen.



    Na alle dieren te hebben gezien, besloten we het dinogebied wat verder te verkennen.

    Dit bestond uit een carrousel met dino's en een indoor gebied.



    Het indoor gebied, genaamd Dinodome bestond vooral uit klimnetten, wippertjes en een glijbaan.



    Verder nog wat vlotten en een valtoren die vanaf 1,05m toegankelijk was.







    Omdat het stralend weer was konden de kinderen zich nog wat uitleven op de 2 ruime speelpleinen.





    Het was een mooie, groene en verzorgde zoo, met ruime verblijven. De meeste dieren konden "vrij" rondlopen en zaten niet in kooien.



    Er waren geen shows, enkel voedermomenten, maar die hebben we niet meegepikt, aangezien we de meeste dieren toch al goed konden zien.



    Verder waren er nog leuke weetjes voor de kinderen en konden ze telkens aan de ingang van een volière een kaart meenemen, waarmee ze de vogels konden spotten.



    Er zaten ook wel wat minder bekende dieren zoals de veelvraat of de imposante reuzenmiereneter!

    We hadden onze picknick mee, maar we hadden wel de indruk dat de prijzen zeer democratisch waren.

    Misschien minder aan te raden bij slecht weer, aangezien er niet zoveel overdekt is (behalve die Dinodome).



    We vonden het wel een aanrader!


  2. #2

    Re: [TR] Gaiazoo 15-04-2018

    THX. M'n jongste gaat er komende zomer heen als onderdeel van een Kazou-kamp. Zelf ben ik er nog nooit geweest.

    Ik heb in NL enkel Beekse Bergen een 5-tal keer gedaan en dat lijkt me qua Lebensraum voor mens & dier en qua gevarieerd transport toch net iets meer. Fijn dat Gaiazoo ook ruime speeltuinen heeft, al lijken me zo'n trek-toren en zo'n trek-vlot wel capaciteitsdraken op drukke dagen. Ook mooi dat Gaiazoo wel wat indoor biedt, interessant voor als het weer even tegenzit.

  3. #3

    Re: [TR] Gaiazoo 15-04-2018

    Leuk TR. Dit moedigt me aan om toch eens tot daar te gaan met de kinderen .
    Volg LEX, LEE & Family op YouTube... https://www.youtube.com/lexleefamily

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •