X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 41
  1. #21

    Re: Paramount Theme Park in UK - 2022

    Wacht.. is dat nu nog steeds niet dood?

    Benieuwd hoe concreet nu is. Genoeg andere parken die deze stap zonder problemen bereikten (Paramount Murcia?). Met alle problemen in het verleden acht ik het nog steeds een project van "eerst zien, dan geloven". Het zou nogthans leuk zijn als het zou likken.

    Het lijkt wel alsof ze nu minder met IP doen. Of toch in hun gebieden. Al geeft dit wel de vrijheid om natuurlijk IP's van diverse uitgevers in één themazone te zetten (bijvoorbeeld Star Trek en Battlestar Galactica).

  2. #22

    Re: Paramount Theme Park in UK - 2022

    Mmm, geen idee wat ik ervan moet vinden. Vroeger werd ik nog enthousiast, maar nu niet echt meer... De plannen zijn voor de zoveelste keer hertekend, maar wat is er nu eigenlijk al concreet gebeurd? Enkel wat gronden aangekocht en dat is het?

    Neen, ik verwacht een stille dood, zeker met de Brexit...

  3. #23

    Re: Paramount Theme Park in UK - 2022

    Nouja.. ik betwijfel eerlijk gezegd of die Brexit er ooit gaat komen.

    Europa wil kost wat kost een harde grens tussen Ierland en Noord Ierland vermijden. Als die er komt, geef je Ierland namelijk een goede reden om ook uit de EU te stappen. Europa zal dus elk verzoek tot uitstel van de Brexit blijven goedkeuren.

    Aan de andere kant wil UK just kost wat kost wél die harde grens hebben. Je krijgt hier dus een onstopbaar object dat botst op een onbeweegbaar object.

    Tegelijkertijd heeft UK een wet liggen wat de Prime Minister verplicht om voor uitstel te vragen als er een No-Deal brexit lijkt te komen. En dan komt het verhaaltje weer terug bijn het eerste punt waarbij Europa deze altijd zal blijven goedkeuren.

    Tenzij één van de twee van zijn belangrijkste standpunt (Backstop) afwijkt, zal er nooit een Brexit komen.

  4. #24

    Re: Paramount Theme Park in UK - 2022

    Terug van weggeweest: een Brexitdiscussie bij pretpark-fanaten!

    Mooie beeldspraak hierboven van botsend op niet bewegend. Wel één m.i. erg kromme gedachtenkronkel: een harde grens op het Ierse eiland zou Ierland uit de EU doen stappen...

    In geen 500 jaar, mijn waarde. Als er nu één land is waar de EU tot een groot succes heeft geleid de afgelopen 40 jaar - and still counting - dan wel Eire. Per inwoner in de EU zijn nergens meer buitenlandse investeringen dan in Ierland. Om historisch-taalkundige redenen zijn dat natuurlijk in hoofdzaak VS-investeringen. VS bedrijven die in Ierland produceren, betalen geen EU-import. En die investeringen gebeuren al lang niet meer omwille van de lage lonen in dit perifeer deel van West-Europa. Mogelijk liggen de lonen er gemiddeld zelfs hoger dan in België. De welvaart is er dus mede dankzij Europa enorm toegenomen.

    Meer EU betekent voor de Ieren ook minder UK, want die eeuwenlange bemoeienis en kleinering zijn ze daar echt wel beu. Een harde grens tussen noord en zuid roept daarenboven nare herinneringen aan de bloedige troubles op. Het blijft daar vooral spreekwoordelijk erg explosief.

    (Ook) ik zie de Brexit een luide dood sterven ... maar dan omwille van de Schotten. Die hebben nipt 'remain' gestemd bij het referendum om uit de UK te treden. Maar hun 'remain' voor bij de EU was veel massaler. Noord-Ierland afstaan is voor vastgeroeste Engelsen een verre brug, maar Schotland is 100 bruggen te ver. Gezichtsverlies en zeer strategisch voor zowel fossiele als hernieuwbare energiebronnen. En Spanje gaat ook niet lachen als een groot land een contraire regio ziet afsplitsen.

    On topic: de Brexit onzekerheid heeft de plannen voor dit megapark ongetwijfeld vertraging doen oplopen en investeerders doen afschrikken / afhaken.

  5. #25

    Re: Paramount Theme Park in UK - 2022

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door siroccofreakske Bekijk Berichten
    Aaah, het tweejaarlijkse Paramount-gaat-een-park-nabij-Londen-bouwen-gerucht...
    En wéér wachten ze geen twee jaar!

    Zoals al in de media uitvoerig aan bod kwam, werd er een "bouwaanvraag" ingediend voor The London Resort en verwacht men nog steeds een opening in 2024. Vergelijkingen met Disneyland Parijs vlogen ook in het rond.

    Om dit even in perspectief te plaatsen: er werd een Development Consent Order ingediend en het is nu aan de regering om een beslissing te nemen (binnen de 28 dagen). Zien zij een haalbaarheid van het project, dan kan er overgaan worden naar een volgende stap: meer gedetailleerde planning. We zijn er nog niet...

    In het DCO spreekt men over 2 themepark gates (tweede volgt 5 jaar later), waterpark, convention center, entertainment venues, e-Sports facility, +3500 hotelkamers, 2 ferry terminals en een nieuwe verbindingsweg met de A2.

    Wordt dus vervolgd...

    Naam:     london.jpg
Bekeken:  642
Groote:   344,5 KB
    Bron

  6. #26

    Re: Paramount Theme Park in UK - 2022

    Klinkt dan als twee relatief kleine parken, niet? Zo enorm veel ruimte was toch niet op die plek?

  7. #27

    Re: Paramount Theme Park in UK - 2022

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Klinkt dan als twee relatief kleine parken, niet? Zo enorm veel ruimte was toch niet op die plek?
    Volgens dit artikel (en Wikipedia): 465 hectare in totaal. Hieruit blijkt eveneens dat er tegenkanting is vanuit milieubewegingen en ijveren sommige voor het behoudt van het stuk land zoals het is.

    Ik denk dat men het aanvraag dossier vrij zal geven nadat er een beslissing is genomen door de overheid. Hopelijk weten we binnen een kleine maand dus meer...

  8. #28

    Re: Paramount Theme Park in UK - 2022

    Dat is behoorlijk wat groter dan gedacht. De Efteling is 72ha en EP is 95. Dus reken op 100ha per park en je houdt nog 265ha over voor infrastructuur (onderschat niet hoe veel dat nog gaat zijn), Hotels, waterpark, etc.

  9. #29

    Re: Paramount Theme Park in UK - 2022

    Goh: in tegenstelling tot wat eerder in dit topic werd beweerd is er wel degelijk een brexit gekomen en we mogen ook niet vergeten welk figuur de Verenigde staten op dergelijke verdelende manier heeft geleid gedurende de afgelopen vier jaar. We hadden ook niet gedacht dat we een avondklok zouden krijgen of massaal gedwee in lockdown zouden gaan.

    Mogelijk komt het London Resort er tegen alle verwachtingen in ook door. Mijn grootste bezorgdheid is of zo'n instant gebouwd project voldoende aantrek zal hebben om niet instant failliet te gaan. Je hebt enorme bezoekersaantallen nodig om een megalomaan pretpark te laten draaien. Maar de job wordt lastiger als er ook nog eens een dozijn andere componenten van het resort met voldoende rendement moeten draaien. Het park heeft bij mij weten vooralsnog geen IP die mensen in oncontroleerbare stromen naar ginder zal doen trekken.
    Als het vooral van mond-op-mond reclame moet afhangen mogen ze wel met een héél sterk product op de proppen komen.

  10. #30

    Re: Paramount Theme Park in UK - 2022

    Wetende hoe die andere paramount parken er nu bij liggen, zou ik liever geen IP zien. Maar het is wel waar dat IP volk trekt en het voor zo'n project kritisch kan zijn om het te laten slagen. Waren er echter niet al andere IP's aan getrokken?

  11. #31

    Re: Paramount Theme Park in UK - 2022

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Waren er echter niet al andere IP's aan getrokken?
    BBC en ITV. Aardman is ondertussen afgevallen.

  12. #32

    Re: Paramount Theme Park in UK - 2022

    3.500 hotelkamers?

    Als ik correct gezocht heb, heeft Disneyland Parijs er 5.200, Port Aventura 2.100 en Europa Park 1.200. Dan is 3.500 hotelkamers wel héél, héél, héél erg veel lijkt me. Zoals Pretparkfreak7 hierboven al aanhaalt: hopelijk zijn de verwachtingen qua bezoekersaantallen niet zo immens hoog dat het park al meteen terug de deuren mag sluiten...

  13. #33

    Re: Paramount Theme Park in UK - 2022

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door siroccofreakske Bekijk Berichten
    3.500 hotelkamers?

    Als ik correct gezocht heb, heeft Disneyland Parijs er 5.200, Port Aventura 2.100 en Europa Park 1.200. Dan is 3.500 hotelkamers wel héél, héél, héél erg veel lijkt me. Zoals Pretparkfreak7 hierboven al aanhaalt: hopelijk zijn de verwachtingen qua bezoekersaantallen niet zo immens hoog dat het park al meteen terug de deuren mag sluiten...
    Van de twee pretparken zou er eentje pas vijf jaar later openen. Ik neem aan dat ook het waterpark pas later open gaat en hetzelfde verwacht ik voor een groot deel van de hotels.

    Er loopt een rechtstreekse treinverbinding naar Kings Cross Station, dus wellicht dat ze nog een beetje kunnen mee profiteren van de stad, al denk ik dat de meeste toeristen liever een hotel kiezen in de buurt van een metrolijn.

  14. #34

    Re: Paramount Theme Park in UK - 2022

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Er loopt een rechtstreekse treinverbinding naar Kings Cross Station, dus wellicht dat ze nog een beetje kunnen mee profiteren van de stad, al denk ik dat de meeste toeristen liever een hotel kiezen in de buurt van een metrolijn.
    Zo "vlakbij Londen" is het nu ook weer niet... Met de metro ga je er niet raken.

    Ebbsfleet International is een station vlakbij met een treinverbinding van inderdaad maar 20min tot Kings Cross - St. Pancras. Maar ligt nog te ver om bijvoorbeeld te voet naar het Resort te gaan.
    Met de trein van Charing Cross (wat toch wel meer centrum-Londen is dan Kings Cross) naar Swanscombe zal ongeveer 1 uur duren maar ligt al ietsje korter bij het Resort.
    Ook de oversteek ferry is wat voorbarig, want ik zie niet meteen een betere route aan de andere kant van de Theems.

    Maar Legoland Windsor of de Warner Bros. Studio Tour liggen ook zover van het centrum natuurlijk...
    Laatst gewijzigd door Rein; 08-01-21 om 11:16. Reden: Toevoeging

  15. #35

    Re: Paramount Theme Park in UK - 2022

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rein Bekijk Berichten
    Maar Legoland Windsor of de Warner Bros. Studio Tour liggen ook zover van het centrum natuurlijk...
    Legoland heeft ook 'maar' 2 hotels. Ik geloof nooit dat die samen 3.500 kamers hebben. Zelfs de helft lijkt me al zeer onwaarschijnlijk. Cijfers vind ik wel niet meteen.

    Daarbij bestaat Legoland al jaren en hebben ze een zeer sterke IP.

  16. #36

    Re: Paramount Theme Park in UK - 2022

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door siroccofreakske Bekijk Berichten
    Legoland heeft ook 'maar' 2 hotels. Ik geloof nooit dat die samen 3.500 kamers hebben. Zelfs de helft lijkt me al zeer onwaarschijnlijk. Cijfers vind ik wel niet meteen.

    Daarbij bestaat Legoland al jaren en hebben ze een zeer sterke IP.
    Ik wou enkel verder gaan op de bereikbaarheid.

    Inderdaad, het aantal hotelkamers is enorm. Maar dit slaat waarschijnlijk op het totaal plaatje, eens alles afgewerkt is en dus meerdere jaren in de toekomst (zoals het 2de park en waterpark).
    Momenteel is de hotelgroep Radisson verbonden aan het project.
    Je kan altijd zelf investeren: https://londonresort-hotels.com/

  17. #37

    Re: Paramount Theme Park in UK - 2022

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rein Bekijk Berichten
    Maar ligt nog te ver om bijvoorbeeld te voet naar het Resort te gaan.
    Het spoor loopt dwars door het resort heen en verdwijnt daar ergens onder de grond om onder de Thames door te gaan. Ik neem aan dat ze een treinstation speciaal voor het resort maken. Zou stom zijn om het niet te doen als er toch al een spoorlijn ligt.

  18. #38

    Re: Paramount Theme Park in UK - 2022

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Het spoor loopt dwars door het resort heen en verdwijnt daar ergens onder de grond om onder de Thames door te gaan. Ik neem aan dat ze een treinstation speciaal voor het resort maken. Zou stom zijn om het niet te doen als er toch al een spoorlijn ligt.
    Er is geen sprake van een nieuw station bij mijn weten of het verplaatsen van het vlakbij gelegen Internationaal station: elke Eurostar passeert daar al en sommige stoppen zelfs. Lijken mij dus ook zotte kosten. Misschien rijden er busjes of we kunnen een monorail voorstellen

    Naam:     transport.jpg
Bekeken:  505
Groote:   240,0 KB
    Naam:     map.jpg
Bekeken:  538
Groote:   479,3 KB

    Komt uit deze presentatie:
    https://londonresort.info/media/1164...al-version.pdf

  19. #39

    Re: Paramount Theme Park in UK - 2022

    er staat inderdaad gewoon een pijl getekent vanaf het bestaande treinstation. Wellicht dat er inderdaad een shuttlebus komt. Bijvoorbeeld de Efteling ligt verder van een treinstation af, maar is per shuttlebus eigenlijk heel goed te doen.

    Edit: Me schiet net te binnen dat er aan de andere kant van London 3 parken liggen die alle 3 van Merlin zijn. Merlin houdt de parken op zich aardig gescheiden zodat ze elkaar niet beconcurreren, maar ik vraag me af in hoeverre de concurrentie van dit Resort nog gevolgen voor hun zal gaan hebben. Misschien gaan ze in de toekomst wel de parken als een soort bundel verkopen. Ze liggen wat ver uit elkaar, maar in principe zou je tussen de parken in nog Hotels kunnen bouwen/kopen en met shuttlebussen werken om toch een soort Resort-Idee te Creëren. In principe ligt het niet verder uit elkaar dan bepaalde delen van het Disney Resort in Florida, en ook bij Disney zie je gewoon een McDonalds en een stuk stad op het terrein staan.
    Laatst gewijzigd door coasterfrenzy; 09-01-21 om 14:00.

  20. #40

    Re: Paramount Theme Park in UK - 2022

    Hoe mooi het project in het begin ook leek, hoe zieliger het nu wordt. Wat de effectieve gevolgen van corona en de brexit zullen zijn, is nog even afwachten, maar ik heb toch sterke twijfels bij de grootschaligheid van dit hele project. Zeker zonder deftige IP! Als zowel Paramount als Aardman afhaken, vraag ik me af welke sterke internationale IP's ze kunnen aantrekken.

    Omgekeerd, Alton Towers heeft nu een BBC-kinderzone in het park. Ik vermoed dat zij hier dan ook hun licentie zullen verliezen ten koste van dit nieuwe resort?

    Achja, tot de poorten openen (of een eerste steen gelegd wordt), ga ik me niet veel verder verdiepen hierin.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •