X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 41
  1. #1

    Paramount Theme Park in UK - 2022

    Er was al langer sprake van een Paramount Park in het VK. Zie bijvoorbeeld https://www.facebook.com/Pretparkenb...84698011615182
    De start van dit project werd al meermaals uitgesteld.

    Recente berichtgevingen (10 maart) blazen opnieuw hoop in dit project.
    Voor wie het destijds niet volgde: de locatie betreft een schiereiland in een meander van de Thames, ten oosten van Londen.
    Deze voorstad heet Dartford, Kent en ligt heel strategisch tussen Dover en Londen.
    Dartford beschikt over een eigen Eurostar-station en is nu al rechtstreekse verbonden met o.a. St-Pancras, Paris-Nord en Brussel-Zuid.
    100% off-topic: dit is ook de stad waren ene Mick en ene Keith elkaar voor het eerst zouden hebben ontmoet, bijna 60 jaar geleden.

    Vier beduidende getallen: kostprijs 3,5 miljard Pond, max. 50.000 bezoekers/dag, 57 pond p.p./dag en ... 2022.
    Dat lijkt me wel heel dichtbij om van 0 te beginnen.
    Eigenlijk zelfs van onder 0, de plannen worden in het beste geval in november 2018 door de bevoegde overheid goedgekeurd.

    Voor wie het (ook) niet zo heeft op filmparken: een ontwerp hieronder verraadt wel wat coaster-plezier en ... er zou worden samengewerkt met Aardman. Ja, die van Wallace & Gromit!

    Met Heroic Land erbij en de mega-uitbreidingen van de Disneyparken in Parijs in het achterhoofd, kopen we binnenkort misschien beter een Thalys/Eurostar-abo dan een pretpark-abo!



    Bronnen:

    http://metro.co.uk/2017/03/10/paramo...-2022-6500265/

    https://www.independent.co.uk/life-s...-a7622266.html
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 11-03-18 om 18:48.

  2. #2

    Re: Paramount Theme Park in UK - 2022

    Als de plannen ooit al tot uitvoering konden komen, vrees ik dat we met Brexit al helemaal een streep door het idee kunnen trekken. Met wat geluk wijken de initiatiefnemers uit naar het Europese vasteland.

  3. #3

    Re: Paramount Theme Park in UK - 2022

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Met wat geluk wijken de initiatiefnemers uit naar het Europese vasteland.
    London gaat voor ons toch gemakkelijker zijn dan het Europese vasteland. Laten we eerlijk zijn: Parijs zal het met PA en Disney niet worden. Benelux lijkt me ook niet echt realistisch, alle andere grote steden zijn meer moeite om te komen dan London. Ik weet niet of het roergebied nog steeds een optie is, maar met hoe Phantasialand, de Efteling en Toverland zich de laatste tijd ontwikkelen (en ja: Zelfs Movie Park) denk ik niet dat dit gebied nog zo aantrekkelijk is als het ooit was (alhoewel die gigantische bruinkoolgroeve natuurlijk wel vraagt om gebruikt te worden voor zoiets).

    Nu heeft London natuurlijk ook al drie pretparken, maar daar heeft geen enkele enige internationale uitstraling van. Legoland misschien, maar daar hebben we Duitsland en Denemarken al voor. De ene heeft een deugdelijk vakantie-resort, de ander is het originele en meest bekende lego park.

    Qua realisme. Als ze spreken van Maximaal 50.000 bezoekers per dag (waarbij "maximaal" sleutelwoord is), klinkt dat niet onrealistisch. In het hoogseizoen moet dat toch doenbaar zijn. 20.000 tot 30.000 in het pretpark, de rest in het omliggende shopping center, hotels, uitgaansgelegenheden etc.

  4. #4

    Re: Paramount Theme Park in UK - 2022

    Eerst maakten Brexiteers het gepeupel bang, nu doen de anti-Brexiteers dit.

    Dit project zal in Oost-Londen zijn of zal niet zijn.
    De Merlinparken liggen aan de andere kant van London.

    Bovendien kan een agglomeratie van bijna 10 min inwoners en Europa's citytrip-bestemming nr. 1, wel een 4e, zelfs een 5e of 6e park aan.
    Qua theming en doelpubliek (internationaler dan de Merlins) houdt dit plan zeker steek.

  5. #5

    Re: Paramount Theme Park in UK - 2022

    Als je nog plek zoekt op het Europese vasteland denk ik toch meteen aan Zuid-Frankrijk. Daar is niet echt iets serieus van pretparken te vinden en je hebt er de uitstekende TGV verbindingen + de uitstekende Franse autosnelwegen. Maar goed, ik denk heus niet dat het zo moeilijk zal worden om naar de UK te gaan eenmaal de Brexit uitgevoerd is. Groot-Brittanië is nu ook al geen lid van de Schengenzone.

  6. #6

    Re: Paramount Theme Park in UK - 2022

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Als je nog plek zoekt op het Europese vasteland denk ik toch meteen aan Zuid-Frankrijk. Daar is niet echt iets serieus van pretparken te vinden en je hebt er de uitstekende TGV verbindingen + de uitstekende Franse autosnelwegen. Maar goed, ik denk heus niet dat het zo moeilijk zal worden om naar de UK te gaan eenmaal de Brexit uitgevoerd is. Groot-Brittanië is nu ook al geen lid van de Schengenzone.
    Zuid Frankrijk ligt al vol van de kleine parkjes en de pakweg de helft ervan is enkel in Juli en Augustus open. Ik denk dat dit genoeg zegt over de cultuur te plaatse en hoe makkelijk zo een park zal draaien. Je hebt er wel Nice en Marseille liggen, maar die trekken lang niet het volk wat London trekt. En je bent een pak langer onderweg (van hier uit) dan wanneer je naar London moet.

    UK is trouwens nooit bij de Schengenzone geweest. Dus de Brexit veranderd daar niets aan. Uiteindelijk zullen ze ook zeker geen touristen gaan weren, waarom zouden ze? Dus het daadwerkelijk naar de UK reizen zal amper veranderen. Met wat geluk wordt het hooguit nóg goedkoper (want de Pond is natuurlijk al flink gezakt).

  7. #7

    Re: Paramount Theme Park in UK - 2022

    Een alternatieve plaats voor dit project ... mijn mening hierover is gekend. Maar ik surf graag even mee op de fantasie-golven hierboven: Stel dat dit concept 'Film-themapark op Disney-schaal' aanslaat in Europa, dan zie ik concullega Universal - volgens wiki in een joint-venture met Paramount - ook wel iets gelijkaardigs proberen.

    Optie 1: Een bestaand film-park opwaarderen. Dat kan dan volgens mij enkel met Cinecitta. Troeven zijn dan de ligging nabij Europa's citytrip-bestemming nr 3, de authenticiteit / legendarische status van de filmstudio's, Universal die hier klant is, het feit dat dit park bij mijn weten geen deel is van een pretpark-groep en de grote afstand tot de concurrenten in Londen en Parijs.

    Het overnemen van een would-be of has-been op films geënt pretpark zoals MPG, Movieland, en Warner lijken me in deze niet aan de orde. PortAventura (ex-Universal, dacht ik) is een twijfelgeval. Alles in filmthema ombouwen zou de charme/kracht van dit park teniet doen. En wat dan met Ferrari-land?

    Optie 2: Van 0 een Universal Europe uit de grond stampen. Dan lijkt me Berlijn - opnieuw een top-citytrip-bestemming en zonder enige concurrentie in de ruime omgeving - de meest geschikte locatie. Bovendien heeft hier jaarlijks één van Europa's grootste filmfestivals plaats.

    Dichter bij huis zou Amsterdam ook kunnen. Binnen een straal van 500 km bereik je er trouwens veel meer mensen. Maar ik vrees voor ruimtegebrek in Noord-Holland. Tenzij de plannen voor een Schiphol op Zee worden uitgevoerd en het huidige luchthaventerrein vrij komt. Ik wil gerust een mailtje naar Hollywood sturen en melden dat in 2025 de kerncentrales van Doel mogelijk sluiten. Dan kunnen ze daar alvast Mr. Burns Nuclear Powerplant in Springfield aan de Schelde neerpoten.

  8. #8

    Re: Paramount Theme Park in UK - 2022

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten

    Optie 1: Een bestaand film-park opwaarderen. Dat kan dan volgens mij enkel met Cinecitta. Troeven zijn dan de ligging nabij Europa's citytrip-bestemming nr 3, de authenticiteit / legendarische status van de filmstudio's, Universal die hier klant is, het feit dat dit park bij mijn weten geen deel is van een pretpark-groep en de grote afstand tot de concurrenten in Londen en Parijs.
    Ik zie wel iets in dit idee, zei het dat het park dat er nu staat niet echt uitnodigend is voor een grote investeerder om over te nemen. Er is heel wat werk aan.

    Cinecitta World is wel degelijk lid van een parkengroepje, dezelfde eigenaars buiten Luneur uit als ik me niet vergis.

  9. #9

    Re: Paramount Theme Park in UK - 2022

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Cinecitta World is wel degelijk lid van een parkengroepje, dezelfde eigenaars buiten Luneur uit als ik me niet vergis.

    Buiten ze Luneur uit of Baten ze het uit, groot verschil Nee, grapje, vreemd dat ze zo'n groot park en zo'n klein parkje hebben, liggen totaal niet in dezelfde lijn.

  10. #10

    Re: Paramount Theme Park in UK - 2022

    Rainbow Magicland en Miragica zijn toch ook van dezelfde groep als Cinecitta World?

    Berlijn lijkt me geen goed plan. Je zit daar in een erg arme regio. Je ziet al dat Belantis ook enorme problemen heeft het hoofd boven water te houden.

    Ik ben het eens dat MPG en Movieland nooit door Universal overgnenomen zullen worden. De parken hebben namelijk amper tot geen ruimte om uit te breiden, iets dat Universal dan wel nodig zou hebben.

    Terug on Topic: Het Paramount Park zal ongetwijfeld op die locatie door gaan of volledig niet meer door gaan. Op het moment dat de locatie veranderd zullen vrijwel alle onderzoeken opnieuw gedaan moeten worden. Immers is de ligging van zo een park wel heel belangrijk voor de haalbaarheid ervan.

  11. #11

    Re: Paramount Theme Park in UK - 2022

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Rainbow Magicland en Miragica zijn toch ook van dezelfde groep als Cinecitta World?
    Hoe kom je daarbij? Rainbow Magicland en Miragica zijn inderdaad van dezelfde eigenaar (dat zie je wel in de stijl van de parken), en linken naar elkaar op hun site's, maar nergens zie ik daar een verwijzing naar Cinecitta. Bovendien heeft de woordvoerder van Luneur het toch zoals ik het zeg uitgelegd afgelopen zomer.

  12. #12

    Re: Paramount Theme Park in UK - 2022

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Hoe kom je daarbij? Rainbow Magicland en Miragica zijn inderdaad van dezelfde eigenaar (dat zie je wel in de stijl van de parken), en linken naar elkaar op hun site's, maar nergens zie ik daar een verwijzing naar Cinecitta. Bovendien heeft de woordvoerder van Luneur het toch zoals ik het zeg uitgelegd afgelopen zomer.
    Dat laatste gedeelte heb ik inderdaad mee gekregen. Maar dat sluit voor mij niet uit dat er - naast RML - nog andere parken in de groep zitten.

    En hoe ik erbij kom:
    Alle drie de parken zijn op dezelfde manier gebouwd, alle drie bij een winkelcentrum alle drie met dezelfde materialen en als je naar bijvoorbeeld de freefalltower, maar ook de 10 looper, de splash bij CCW of zelfs de ingang kijkt zie je wel degelijk dezelfde stijl terug als in de andere parken. (de enige uitzondering bij CCW zijn de studio hallen, de western stad en de mainstreet omdat je die simpelweg niet in de betreffende stijl KUNT maken). Ter plekke heb ik het er nog met iemand van de groep over gehad die in elk geval dezelfde gedachte had.

    Kan het wellicht zijn dat enkel het bedrijf dat de theming verzorgt heeft bij alle drie de parken hetzelfde is dan? Of de ontwerper die er achter schuilt? Ik weet vrij zeker dat ik ooit eens iets gelezen of gehoord heb over een link tussen die parken waarbij ook CCW betrokken was. Misschien wel ooit bedacht door Alfaparks, maar nooit uitgewerkt en weer verkocht?

    Enfin: Het was niet voor niets dat het in vragende vorm stond, natuurlijk

  13. #13

    Re: Paramount Theme Park in UK - 2022

    Aaah, het tweejaarlijkse Paramount-gaat-een-park-nabij-Londen-bouwen-gerucht...

    Dromen mag, maar ik word toch hoe langer hoe kritischer over dit project. Is het stilaan niet wat te vaak uitgesteld om hier nog veel geloof aan te hechten? Uiteraard hoop ik dat ik mis ben ...

  14. #14

    Re: Paramount Theme Park in UK - 2022

    Ik dacht dat Paramount net de stekker uit dit project getrokken had? Bron

    Dit hele project staat al jaren op losse schroeven, en ik zie er weinig verbetering in.

  15. #15

    Re: Paramount Theme Park in UK - 2022

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Ik dacht dat Paramount net de stekker uit dit project getrokken had? Bron

    Dit hele project staat al jaren op losse schroeven, en ik zie er weinig verbetering in.
    Paramount is er idd uit, maar het project zelf zou nog steeds door moeten gaan, maar dan simpelweg zonder sponsoring van Paramount.

  16. #16

    Re: Paramount Theme Park in UK - 2022

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Paramount is er idd uit, maar het project zelf zou nog steeds door moeten gaan, maar dan simpelweg zonder sponsoring van Paramount.
    Maar er is meteen wel een grote geldschieter weg. Daarom dat ik er steeds meer voor vrees dat dit ooit werkelijkheid wordt. Ook alle data zijn al meermaals opgeschoven...

  17. #17

    Re: Paramount Theme Park in UK - 2022

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door siroccofreakske Bekijk Berichten
    Aaah, het tweejaarlijkse Paramount-gaat-een-park-nabij-Londen-bouwen-gerucht...
    De 2 jaar zijn nog niet voorbij of er is al een nieuw gerucht

    Er is een nieuwe overeenkomst tussen Paramount en London Resort Company Holding. Ook BBC en ITV doen nog steeds mee maar de deal met Aardman is verloren. Nieuwe datum voor opening zou 2024 zijn.

    https://blooloop.com/news/london-res...eau-paramount/

  18. #18

    Re: Paramount Theme Park in UK - 2022

    Dit wordt inmiddels ook wel een echte soap zo.. Ik weet niet of ik nog enig vertrouwen moet hebben in het project. Vanuit de Shard kon je het gebied waar het park moet komen wel zien liggen, maar of zelfs als het van de grond komt, heb ik mijn twijfels bij de houdbaarheid er van. Ik heb niet het idee dat er veel uitbreidingsgrond is.

  19. #19

    Re: Paramount Theme Park in UK - 2022

    Vandaag werd er meer informatie vrijgegeven over dit project. We kunnen weer beginnen hopen... Momenteel spreekt men van een opening in 2024 met "next generation rides" en "unique experiences".

    Naam:     London1.jpg
Bekeken:  1608
Groote:   649,4 KB

    Naam:     London3.jpg
Bekeken:  1689
Groote:   1,52 MB

    Naam:     London2.jpg
Bekeken:  1536
Groote:   231,9 KB

    Bron: http://londonresort.info/news/the-lo...on-theme-park/


  20. #20

    Re: Paramount Theme Park in UK - 2022

    Next generation rides bezorgt me rillingen van yumble-formaat!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •