X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 3 van de 35 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 698
  1. #41

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Dat lijkt me een beetje te optimistisch. Ik geloof niet dat we al van die witte tent afgeraken en ik betwijfel ook dat die achtbaan over the forbidden caves kan lopen zonder die met supports te doorklieven. Daardoor wordt het al een pak moeilijker om aan die pergola te komen. Het zou wel makkelijker zijn om de achtbaan aan een zone met Sledgehammer te linken als de baan er letterlijk rond kronkelt.

  2. #42

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flyingtiger Bekijk Berichten
    Als ik dat zo hoor i.v.m. nieuwe routes en landscaping, dan gok ik op volgende aaneengesloten zone waarop de coaster zal verrijzen:



    Het plein naast Typhoon is best groot en Slagharen heeft al bewezen dat een Monorail geen hindernis vormt . Samen met het plein van de pergola en FlyAway vormt dit best wel een grote oppervlakte die aangewend kan worden voor de nieuwe achtbaan.
    Dit is inderdaad een heel grote ruimte, waarop heel wat mogelijkheden zijn. En op de parking kunnen ze ook nog wel wat supports plaatsen

  3. #43

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Dit is inderdaad een heel grote ruimte, waarop heel wat mogelijkheden zijn. En op de parking kunnen ze ook nog wel wat supports plaatsen
    Gaat de ruimte niet nog groter zijn? Ik kan me moeilijk inbeelden dat ze het pleintje links, als je voor de ingang van de Sledgehammer staat, niet mee integreren in het thema. Typhoon en Sledgehammer worden sowieso mee geïntegreerd in het thema, net zoals enkele kleinere, omliggende attracties.

    Misschien heb ik er wat meer vertrouwen in als de meesten onder ons, maar ik verwacht wel een themazone met eenzelfde grootte als het Cowboydorp.

  4. #44

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Mijn afbakening is enkel om de oppervlakte te markeren waarover de nieuwe coaster zou kunnen lopen

  5. #45

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Grootste investering ooit in BJL , dat klinkt erg veel belovend. Dat is onmiddellijk erg veel verwachtingen scheppen . Persoonlijk vind ik zoiets onnodig gevaarlijk om te communiceren... Als er in 2004 net geen 12 miljoen (equivalent van 14,5milj nu!) in 3 attracties wordt gestoken in 1 attractie en een retheming , mogen we toch echt wel TOP dingen verwachten. Daar zijn we kei blij om!
    Wat voor monsterbaan gaat Gerstlauer dan bouwen ?? Geweldig is dit!
    Wat voor sommigen niet geldt, maar voor mij wel is dat ik blij ben dat ze voor Gerstlauer kiezen. Ik vind de Gerstlauer launches erg aangenaam. De enige attractiebouwer die het vuur aan de schenen kan leggen (en omgekeerd) aan GL vind ik Intamin . Ik snap niet goed wat iedereen zo oploopt met Mack (qua launch dan!)?

    Wat ook wel raar is in communicatie is; die 3000m² waar ze het over hebben, die backstage is . Ten tijde van Fly Away was dat gewoon toegankelijk , t'is dus gewoon een stukje wat ze eerder afsloten en nu terug vrijgeven... niet bepaald een grote winner vind ik ;-), maar qua reclame kan 't wel tellen natuurlijk .

    Hoeveel vrije ruimte zou sledgehammer moeten hebben als veilige zone ? Dat zal wel niet min zijn denk ik ? Dat ding gaat op topsnelheid, op volle capaciteit een goeie 100km/u... Daar zal je toch wel wat safe zone rond moeten zijn denk ik ?
    (vooral voor mezelf, maar misschien heeft iemand er veel ervaring mee en kan die me even helpen: met de valversnelling van 9,8m/s en de hoogte van een goeie 40m lijkt mij toch een goeie 30m voor en achter de slingerbeweging noodzakelijk als veilige zone. Omdat zijn ronddraai snelheid niet zo hoog is, zal dat zijwaarts misschien niet zo veel zijn ? Iemand daar ervaring mee ?
    https://natuurkundeuitgelegd.nl/vide...ingermassaveer )
    Laatst gewijzigd door chupacalabra; 03-03-18 om 09:56.

  6. #46

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Geweldig nieuws dit, maar natuurlijk hoop ik ook dat dit nog maar het BEGIN is van een nieuwe frisse wind door het park.

    Het grootste probleem dat BJL momenteel heeft, vind ik, is dat het attractieaanbod behoorlijk verouderd is en veel van de nieuwere attracties niet het niveau halen van de oudere. Deze coaster zou dat wel eens kunnen veranderen en het park de boost geven die het al jaren nodig heeft. 15 miljoen - lees ik dat goed? - is niet weinig.

    Hopelijk gaan ze hierna de oudere toppers als Revolution, Indiana River en El Rio naar een hoger niveau tillen (en neen, niet met VR!), zodat die ook op technisch vlak nog heel wat jaartjes meekunnen en het park een moderner imago krijgt. Al is het dan nog maar de vraag wat ze met Dream Catcher (die baan is al meer dan dertig jaar oud), Kinderland en de rotsen van de wildwaterbaan zullen doen. Dan kan BJL terug meespelen met de grote spelers IMO.

    Ik hoop wel dat ze deze keer rekening houden met de capaciteit, want die was bij de vorige nieuwigheden niet al te schitterend. Bij Dizz en de Caves is het steevast wachten geblazen, zelfs wanneer er weinig volk is.

    Meer van dit i.p.v. dat VR-gebeuren please, BJL! Ik ben echt onder de indruk hiervan! BJL als "Roller Coaster Capital of the Low Lands" schreef iemand hier. Stel je voor. Dat is pas iets waar ze reclame kunnen mee maken!
    Laatst gewijzigd door Dinosaurus; 02-03-18 om 19:53.

  7. #47

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Roller coaster capital of Benelux zijn ze sowieso kwijt in 2021, Walibi heeft er dan 10 en zit zo in de wereldwijde top 25 (toch vandaag bekeken) Dat zijn evenveel achtbanen als Alton Towers en Blackpool, en in Europa doen enkel EuropaPark, AnkaraPark en Energylandia beter. Toch wel straf gezien de voorbije 15 jaar van het park

  8. #48

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Ow, dat is jammer. Maar des te meer een reden om de concurrentiestrijd aan te gaan volgens mij. In mijn wildste dromen halen ze de Temple of Fear terug van stal, dan hebben ze er toch weer eentje bij! Genoeg verouderde attracties om daar te vervangen, me dunkt (vb. Kinderland).
    Laatst gewijzigd door Dinosaurus; 02-03-18 om 20:30.

  9. #49

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Goed nieuws dat het park weer iets écht nieuws bouwt! Ondanks ik wat sceptisch ben omdat PR weeral een triple launch coaster bouwt, kan ik over de eerder twee gebouwde modellen niet veel zeggen (nog niet gedaan dus). Maar hey, alles beter dan een Forbidden Caves 2.0, neen?

    Als wat ze zeggen dat ze gaan doen, met hun nietszeggende records, waar is, verwacht ik eerder een Skyrocket II-variant van Gerstlauer dan een echte uitgestrekte baan. Ook hou ik mijn hart wat vast naar capaciteit toe. Nu ja, aan hen om ons te verbazen uiteraard.

  10. #50

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Het zal allesinds een erg compacte baan worden. 'Langste tripple launch coaster van de Benelux' is niet gecommuniceerd (snelste, steilste, hoogtste en meeste inversies wel). Mogen we dus zeker zijn dat het minder dan 400 meter wordt.

  11. #51

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Weet iemand wanneer er meer zou bekend worden gemaakt over de coaster nu het seizoen bezig is?
    Had ik ergens gelezen dat ze normaal al gingen beginnen met de werken deze zomer?

  12. #52

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nicooke Bekijk Berichten
    Weet iemand wanneer er meer zou bekend worden gemaakt over de coaster nu het seizoen bezig is?
    Had ik ergens gelezen dat ze normaal al gingen beginnen met de werken deze zomer?
    Ik had gehoord dat ze het bouwterrein beginnen voor te bereiden in augustus en dat ze dan heel de herfst/winter door bouwen aan de nieuwe achtbaan.

  13. #53

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Ik ben zeer blij met de nieuwe toevoeging. Het is een stap in de goede richting en sinds de nieuwe directeur waait er een frisse wind door het park.

    Mijn voorspellingen a.d.h.v. mijn markeringen op de parkmap:
    Oranje: plaats waar de Triple Launch Coaster komt.
    Roze: reikwijdte van het hele themagebied (dat dan ongeveer dezelfde oppervlakte bedraagt als Cowboy dorp en Adventure Valley).

    Off-topic: Wat ik graag hierna eerst zie gebeuren voor men de linkerzijde van het meer aanpakt, is de refurbishment van de achterzijde van Cowboy dorp. De Horse Pedalo en de Aztek Expres uit het park verwijderen. De Pony Ride eventueel verplaatsen naar de betonvlakte naast de Speedy Bob. Dan komt hier heel wat plaats vrij.

    Kinderland is een vreemde eend in de bijt. De derde etage is nooit open. De tweede etage amper. De eerste etage is het enige wat overblijft in dat gigantisch gebouw.

    Ik zie liever de hal achter Aztek Expres eveneens tegen de grond gaan en Kinderland om te bouwen tot Evenement-en showbuilding.

    Zo heeft men een prima gebouw voor shows en een toekomstig stuk grond om uit te breiden.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen  

  14. #54

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phantasiastisch Bekijk Berichten
    Ik ben zeer blij met de nieuwe toevoeging. Het is een stap in de goede richting en sinds de nieuwe directeur waait er een frisse wind door het park.

    Mijn voorspellingen a.d.h.v. mijn markeringen op de parkmap:
    Oranje: plaats waar de Triple Launch Coaster komt.
    Roze: reikwijdte van het hele themagebied (dat dan ongeveer dezelfde oppervlakte bedraagt als Cowboy dorp en Adventure Valley).

    Off-topic: Wat ik graag hierna eerst zie gebeuren voor men de linkerzijde van het meer aanpakt, is de refurbishment van de achterzijde van Cowboy dorp. De Horse Pedalo en de Aztek Expres uit het park verwijderen. De Pony Ride eventueel verplaatsen naar de betonvlakte naast de Speedy Bob. Dan komt hier heel wat plaats vrij.

    Kinderland is een vreemde eend in de bijt. De derde etage is nooit open. De tweede etage amper. De eerste etage is het enige wat overblijft in dat gigantisch gebouw.

    Ik zie liever de hal achter Aztek Expres eveneens tegen de grond gaan en Kinderland om te bouwen tot Evenement-en showbuilding.

    Zo heeft men een prima gebouw voor shows en een toekomstig stuk grond om uit te breiden.
    @moderator
    Om het overzicht te behouden lijkt het me een goed plan om bovenstaande en deze reactie te verplaatsen naar het "aging map topic". Dit kan perfect fungeren als Bobland droom / persoonlijke theorieën topic. En geraken we hier niet volledig uit de bocht.

    Kinderland lijkt me niet echt de goed afmetingen te hebben om als groot showbuilding te fungeren. Evenementen zouden wel mogelijk zijn. Maar zie niet de meerwaarde t.o.v. de huidige arena. Veel beter is om Kinderland te ontmantelend en volledig te renoveren naar opnieuw een volwaardig Kinderparadijs. Dat je meteen ook tijdens de (winter)vakanties kan opengooien. Zoals iemand al geopperd heeft (weet niet meer wie of waar). J hebt inderdaad een parking vlakbij al.

    Als ik de arena laat staan laat ik Pony ride en horse pedalo ook maar staan. Al mag de treinen van die laatste wel een nieuw onderstel krijgen zodat ook volwassen deftig kunnen trappen zonder tegen de rand van het wagentje te zitten.

    Ik persoonlijk zou Aztek Express verhuizen naar de linkerkant van het meer. Om daar een Aztek zone te creëren. Indiana River zit al in dat sfeertje.

    De locatie van de nieuwe coaster lijkt me niet helemaal correct. Afgaande op het eerste persbericht komt hij tussen (of iets wat rechts) Typhoon en Sledgehammer. Ik kijk er alvast naar uit voor welk thema ze gaan kiezen. Maar afgaande op de weg die ze zijn ingeslagen en twee voorgaande jaren hebben verwezenlijkt op vlak van opknap werken heb ik er wel vertrouwen in.
    It doesn't need to go faster, higher and longer. The total experience that's important!

  15. #55

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Ik zie de idealen van een jonge en enthousiaste pretparkfanaat doorschemeren in dit plan...

    Het lijkt mij sterk dat ze ook de bootvaart betrekken in het nieuwe thema. Die ligt afgelegen en heeft op zich al een degelijk uitzicht waar niemand zich aan stoort. Ook de locatie van de nieuwe coaster lijkt me een beetje vreemd. Als ze Typhoon en Sledgehammer met de coaster tot één zone willen verwerken, lijkt het mij logischer dat die baan ergens rechts van de witte tent en sledgehammer zijn station heeft, parallel met de parking. Dan verbindt de coaster de attracties binnen de zone toch al. Eventueel kan er dan nog steeds een lust gemaakt worden tot aan dat pleintje met die pergola.

    Die rechterbovenhoek integraal slopen kan ik ergens wel begrijpen: het zijn niet de meest tot de verbeelding sprekende attracties, die arena is ook niet bepaald moeders mooiste en je krijgt er heel wat plaats voor terug. Maar...
    ...Waarom zou je geld willen steken in een duidelijke verkleining van je attractieaanbod?
    ...Waarom zou je een van je showruimtes afbreken als je park steeds meer inzet op beleving en thema?
    ...Bobbejaanland heeft voor mij al verschillende keren bewezen dat attracties slopen niet echt grondig gebeurd. Daardoor staan er op veel plaatsen nog restjes fundament zoals bij Speedy bob of Sancta Maria. In dit geval zou de volledige achterkant van het park dan enkele jaren zo'n troosteloze zone worden. Een vervanger gaat volgens mij ook nooit zoveel sfeer hebben als het pleintje met aztek en die pilaren van de horse pedalo. Bij alle recente toevoegingen die het park tot hiertoe deed merk je dat diezelfde detailafwerking van vroeger er niet meer inzit.
    ...de kans dat Bobbejaanland nadien gelijkwaardige familieattractie zal bouwen ter compensatie lijkt me klein en dat zou jammer zijn voor het aanbod.

    Ik zie kinderland nooit van zijn leven omgebouwd worden tot showcomplex: dan gaat slopen en nieuw bouwen veel goedkoper zijn. Als ze dat doen zijn ze echter een heleboel kinderattracties én een belangrijke indoorruimte kwijt en staat er aan de linkerkant van het meer écht bijna niets.
    Laatst gewijzigd door Pretparkfreak7; 22-05-18 om 22:48.

  16. #56

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Aangezien commercieel directeur Peggy Verelst zei dat een backstage area betrokken wordt, ging ik er vanuit dat de achtbaan meer in de buurt van de eenzame Sledge Hammer zou komen. Wat de mogelijkheid geeft om de hal van The Forbidden Caves weg te werken. Bijvoorbeeld door het station van die nieuwe achtbaan ertegen te plaatsen en te themen.

    Ik hoop eigenlijk niet dat de achtbaan zo dicht tegen Typhoon komt te staan. Het zou er visueel niet uitzien imo.

  17. #57

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Ik zou het vooral leuk vinden als de nieuwe achtbaan dicht bij Sledge Hammer gebouwd wordt, zodat je met momenten moet uitkijken dat de Hammer je niet raakt

    Wat betreft de ruimte, vermoed ik dat het station zal komen waar nu dat witte tentje staat. Ook de grotere witte tent tussen Typhoon en Sledge Hammer zou beter plaats maken om het thema meer door te trekken en de achtbaan doorheen te laten vlammen.

  18. #58

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Eigenlijk zou het me niet verbazen als het station in het rode gebied komt en de baan ongeveer in het blauwe gebied dat ik aanduidde.
    Naam:     2018-05-23_132757.jpg
Bekeken:  1807
Groote:   378,8 KB
    Laatst gewijzigd door bobby turbo; 23-05-18 om 13:07.

  19. #59

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    Eigenlijk zou het me niet verbazen als het station in het rode gebied komt en de baan ongeveer in het blauwe gebied dat ik aanduidde.
    Maar is die bovenste lus aan de pergola genoeg om aan 3000 extra vierkante meter park te komen? In totaal moet dat gebied ook 20 000 vierkante meter worden...

  20. #60

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Maar is die bovenste lus aan de pergola genoeg om aan 3000 extra vierkante meter park te komen? In totaal moet dat gebied ook 20 000 vierkante meter worden...
    Waarschijnlijk niet. De totale oppervlakte dat dit themagebied moet krijgen is enorm groot. Ik denk dat velen hier onderschatten hoe groot deze uitbreiding gaat zijn qua omvang. Natuurlijk moet je thematiseren bij Bobbejaanland met een korreltje zout nemen. Het kan een groot gebied worden dat afgebakend wordt met een gethematiseerde toegangspoort zoals bij Adventure Valley & Cowboy dorp. Hier en daar wat rotsen, planten en eenvoudige decorstukken. Een gethemed station bij de nieuwe achtbaan en voila, je hebt volgens Bjl-normen een themagebied.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •