Op de blog van Bobbejaanland verscheen vrijdag een interessant artikel! Enkele interessante passages:

Om je ervaring helemaal compleet te maken, bouwen we er nog een super indrukwekkend decor rond. Wat opnieuw een primeur is voor Bobbejaanland, want nooit eerder koos ‘t plezantste land ervoor om een volledige themazone te bouwen. Waarom nu wel, vroegen we ons af? Commercieel en Creatief Directeur Peggy Verelst schept graag duidelijkheid: “Van zodra we groen licht kregen voor het bouwen van een nieuwe attractie, werd een onderzoek door een onafhankelijk bureau op poten gezet. Daaruit is gebleken dat thematisering voor onze doelgroep ongeveer even belangrijk is als de nieuwe attractie zelf.” Met de nieuwe themazone beantwoordt Bobbejaanland dus aan de vraag van de bezoeker.
Dit zou dus de eerste volwaardige themazone worden. Lijkt me dus nog een stuk verder te gaan dan bvb. Cownoy-Town of Adventure Valley?

De bezoekers van Bobbejaanland lieten ook al langer verstaan dat een echte thrillride nog een ontbrekende factor was in het park. “Het eerder vermelde onderzoek toonde ook aan dat er snelheid en hoogte moest gehaald worden, ook de lengte van de baan bleek een belangrijke factor,” aldus Peggy Verelst. Volgens de Commercieel Directeur was het dus vrij snel duidelijk dat de nieuwe attractie een rollercoaster moest zijn.
Hieruit blijkt dat er dus echt geluisterd werd naar het publiek... Of zijn dit mooipraatjes?

Maar eerst duiden we 16 februari aan, want dan komen we eindelijk meer te weten over hoe de themazone er zal gaan uitzien!
Volgens mij wel het belangrijkste, wanneer we officieel beeldmateriaal te zien zullen krijgen van de nieuwe themazone. Mogelijks ook de naam? Of openingsdatum?

Qua thema denk ik sinds een paar dagen aan een Aziatisch geïnspireerd themagebied. Don't ask me why, maar ik zie hier precies een Aziatische hoek van het park ontstaan. Het oude wokhorecapunt zie ik dan ook weer voor geopend, alsook een waterspeelplaats in zulke taferelen.