X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 1 van de 35 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 698
  1. #1

    [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    In 2019 plant Bobbejaanland de bouw van een nieuw themagebied mét een nieuwe, spectaculaire achtbaan! Het wordt de grootste investering in de geschiedenis van het park.

    Het nieuwe themagebied zal ruim 2 ha bestrijken wat een uitbreiding van het park betekent van maar liefst 3000 m². De meest spectaculaire, iconische attracties van Bobbejaanland zoals rollercoaster Typhoon en reuze frisbee Sledge Hammer zullen onder andere deel uitmaken van de nieuwe gethematiseerde zone.

    Zij zullen voortaan concurrentie krijgen van wat het nieuwe paradepaardje moet worden: een triple launch coaster van de Duitse fabrikant Gerstlauer. Hiermee haalt Bobbejaanland de snelste, hoogste en steilste triple launch coaster met de meeste inversies in de BENELUX naar haar park.

    Bezoekers zullen in het nieuwe themagebied op ontdekking kunnen gaan in het voorjaar van 2019.

  2. #2

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Ugh. Tripple launchcoaster van Gerstlauer. Ik ben niet zo'n fan van dat vooruit-achteruit-vooruit-gedoe.

    Wel schattig dat ze in hun persbericht dan maar ineens de subrecords 'steilste', 'snelste', 'hoogste' en 'met de meeste inversies' claimen. Dat lijkt me een beetje overcompenseren voor het feit dat het niet de de eerste en enige tripple launch coaster is.
    Ik wil trouwens nog wel eens zien of ze effectief over de 100km/u gaan en boven de 45 meter gaan. Boven de 2 inversies lijkt mij vrij haalbaar.

    Voor hun grootste investering ooit moeten ze boven de 12 miljoen.

    Ik ben wel blij dat ze Typhoon en Sledgehammer ermee tot één nieuwe zone bombarderen. Sledgehammer ligt er op dit moment veel te backstage-gewijs bij in verhouding tot zijn sterstatus binnen het attractieaanbod.

  3. #3

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Dus hoger dan Pulsar, daarover ben ik vrij sceptisch met de buren daar..

  4. #4

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Zouden ze die niet vergeten zijn . Maar allesinds hoger dan de 33m van die in slagharen. Maar wel grappig dat ze zo groot uitpakken met records in de benelux als er daar maar 2 triple launch coasters staan. Als het park uitbreidt wil dat wss zeggen dat de baan op parking C komt. Veel buren hebben ze niet aan die kant zeker?

  5. #5

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joachim1107 Bekijk Berichten
    Zouden ze die niet vergeten zijn . Maar allesinds hoger dan de 33m van die in slagharen. Maar wel grappig dat ze zo groot uitpakken met records in de benelux als er daar maar 2 triple launch coasters staan. Als het park uitbreidt wil dat wss zeggen dat de baan op parking C komt. Veel buren hebben ze niet aan die kant zeker?
    IOk veronderstel waar het ouder pergolatje staat en dan achter Sledge inderdaad, was al lang voorzien dat daar een achtbaan kwam, al is Forbidden Caves met een deel van die oppervlakte gaan lopen.

  6. #6

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Ok, dus even wat we zouden mogen verwachten:

    3 launches
    minstens 46m hoog.
    minstens 102 KmH
    en een drop die meer dan 90 graden is.

    Ik speculeer verder dat we ook deze dingen mogen gaan verwachten:
    Belabberde capaciteit
    Teleurstellingen
    Marketingpraat die niet waar gemaakt kan worden.
    maar waarschijnlijk wél de beste baan van het park (al is dat niet moeilijk).

  7. #7

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Ik vind dit geweldig nieuws voor Bobbejaanland en vooral voor België. Als je ziet wat we allemaal krijgen/gekregen in België de laatste jaren... Ok het is misschien niet allemaal even goed maar we mogen toch niet klagen...


    Plopsaland = houten coaster (2017) + Hotel (2019)
    Walibi = hun masterplan tot (2022)
    Aqualibi = kinderzone (2018)
    Bellewearde = Dawson Duel ( 2017)
    Bobbejaanland = nieuwe zone en Tripple launchcoaster 2019

    Fouter onder voorbehoud

    We zullen wel zien hoe het wordt. Ik hoop dat heel het thema past... Want tyfoon en sledge hammer zijn toch niet gemakkelijk te thematiseren of misschien een naamverandering?


    2019 wordt een mooi jaar voor mij Met Ruslatica met hoogtepunt Natuurlijk... En Phantasialand natuurlijk( F.L.Y)

  8. #8

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Ugh. Tripple launchcoaster van Gerstlauer. Ik ben niet zo'n fan van dat vooruit-achteruit-vooruit-gedoe.
    Niet alle triple launches zijn goed, Pulsar vind ik persoonlijk iets minder, de boot is zodanig groot en zwaar dat de launches minder krachtig voelen vind ik. Maar ik vind Gold Rush fantastisch, zeker de launch achteruit waar je praktisch ondersteboven tot stilstand komt als je achteraan zit...

    Al is het wel een klucht dat de nieuwe achtbaan ook een triple launch coaster wordt, na MPG en Slagharen... Een parkengroep zou met zijn parken moeten proberen andere parken te overtroeven die niet van hen zijn, en zorgen dat zijn eigen parken uniek zijn vind ik. Niet overal gelijkaardige attracties neerzetten... Dit verkleint alleen maar de kans dat bezoekers zusterparken gaan bezoeken, waarom zou je dat doen?

    Ik had wel niet verwacht dat men echt een nieuwe launchcoaster ging zetten, de speculaties over Kanonen in Liseberg die ze konden overkopen had ik eigenlijk ook niet slecht gevonden en had ik op dit moment eigenlijk liever gezien dan weer een triple launch, en ze hadden dan een Intamin in hun park, toch wel een deftige attractie, al kent de gewone bezoeker natuurlijk de bouwers niet. En ik heb natuurlijk nog niks gezien van deze nieuwe attractie dus hopelijk wordt hij spectaculairder.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joachim1107 Bekijk Berichten
    Zouden ze die niet vergeten zijn
    Haha, stel je voor. Het wordt in ieder geval een redelijk beest als hij zo hoog wordt...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Ik ben wel blij dat ze Typhoon en Sledgehammer ermee tot één nieuwe zone bombarderen. Sledgehammer ligt er op dit moment veel te backstage-gewijs bij in verhouding tot zijn sterstatus binnen het attractieaanbod.
    Dat zal inderdaad een hele verbetering zijn. Als ik gewoon in het park rondloop passeer ik gewoon nooit aan Sledgehammer. En Typhoon heeft een nogal grote kermis-look zoals hij er nu bij ligt. Ik ben benieuwd!

  9. #9

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Ze spreken trouwens van de snelste, hoogste en steilste... Dat betekent dus een meer dan verticale drop zoals Typhoon (of hetzelfde omhoog na de launch), gezien Pulsar verticaal is? Ik zie het nog gebeuren dat ze Pulsar écht vergeten zijn hoor... En als ze al 'steilste' in de mond nemen maar niks zeggen over 'langste', mogen we daaruit afleiden dat hij korter wordt dan Gold Rush (400m), ik hoop van niet...?

  10. #10

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    Niet alle triple launches zijn goed, Pulsar vind ik persoonlijk iets minder, de boot is zodanig groot en zwaar dat de launches minder krachtig voelen vind ik. Maar ik vind Gold Rush fantastisch, zeker de launch achteruit waar je praktisch ondersteboven tot stilstand komt als je achteraan zit...
    Ik vind Gold Rush ook een parel die héél mooi geïntegreerd is in het park. Pulsar vind ik eigenlijk héél fijn. Maar Sky scream vind ik dan weer een onding. De 'ugh' zit 'm -nu ik er over nadenk- vooral in de capaciteitsbeperking die zoiets meebrengt als je geen dubbel station hebt.

  11. #11

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Volgens mij telt Bobbejaanland pulsar niet meer voor hun records. Pulsar is namelijk een Powersplash en ze zien dit waarschijnlijk niet als triple launch coaster. Ik weet dus niet of we een achtbaan van meer dan 45 meter hoog en 100km per uur mogen verwachten al zou dat wel heel gaaf zijn. Ik ben natuurlijk wel razend benieuwd naar hoe ze dit allemaal gaan aanpakken, maar daar zullen we nog wel even geduld voor nodig hebben denk ik.

  12. #12

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zeuske83 Bekijk Berichten
    ... Want tyfoon en sledge hammer zijn toch niet gemakkelijk te thematiseren of misschien een naamverandering?
    Makkelijk zat! Ik ken een thematisch aardig geslaagde giant frisbee in een park dat in heel veel uitblinkt, maar tot voor kort niet in theming: http://board.pretparken.be/showthrea...1092&styleid=2 Een thematische opwaardering van Typhoon vind ik een zeer goede zet. Die is en blijft (nog even) de eyecatcher voor het gros van de occasionele bezoekers, denk ik.

    De komst van een Gold Rush variant ligt in de lijn der verwachtingen: Al hoop ik wel op een geval met twee treinen en wisselspoor (à la Star Trek). Meteen een vraag aan de kenners. Bestaat dat wel: gesloten parcours en triple launch en dubbelspoor / twee treinen?

  13. #13

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    Niet alle triple launches zijn goed, Pulsar vind ik persoonlijk iets minder, de boot is zodanig groot en zwaar dat de launches minder krachtig voelen vind ik.
    Maar dat is dan ook een Mack. Die lanceringen stellen over het algemeen erg weinig voor. Sterker nog: Voor Mack vond ik de lancering van Pulsar juist verbazingwekkend goed.

    Gerstlauer is meestal wel wat beter ermee. Het gewicht van de Karretjes (vs. grote boot) zal daar ongetwijfeld in mee spelen. Toch weten Intamin en Premier goede lanceringen te maken met een volledige (zware) trein.. het kan dus blijkbaar wel.

  14. #14

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Twee kopen, één bestellen dus dachten ze bij PR. Maar goed, geen reden om pessimistisch te doen want een extra achtbaan erbij is altijd leuk. Goldrush nog niet gedaan maar ik hoor dat dat wel een leuk baantje is. Die "steilste, snelste, hoogste" tripple launch coaster uitspraak neem ik met een korreltje zout. Afwachten wat het gaat worden en of het is wat BJL nodig heeft.

  15. #15

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    En als ze al 'steilste' in de mond nemen maar niks zeggen over 'langste', mogen we daaruit afleiden dat hij korter wordt dan Gold Rush (400m), ik hoop van niet...?
    Oh jee, daar zegt je zoiets.
    Gold Rush is een fantastisch baantje, maar hij moet het niet echt van de lengte hebben. Nog korter zou verschrikkelijk zijn. Voor Bobbejaanland is één trein trouwens echt wel te weinig qua capaciteit. Verder juich ik elke investering toe maar vind ik het jammer dat ze (na MPG en Slagharen) opnieuw kiezen voor een triple launch. Had toch liever een ander type coaster met inversies gezien.
    It doesn't need to go faster, higher and longer. The total experience that's important!

  16. #16

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Knap! Ook al zal Bobbejaanland nu wel beseffen dat dit echt nodig is. Ze kunnen moeilijk als enige in de regio totaal achterblijven.

    Gerstlauer heeft bij veel Belgische pretparkfans zijn eigen reputatie ondermijnt door Looping Star te vervangen door het misbaksel dat er nu staat. Dit is hun kans om dat wanontwerp goed te maken bij de fans!

    Ik ben benieuwd naar de exacte locatie van de baan. De kiosk word al vermeld, maar zouden ze de plek waar tot voor kort die windmolen stond ook gebruiken? Word een mooie eyecatcher zo!

  17. #17

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Zeer mooi nieuws voor Bobbejaanland! Ik ben persoonlijk wel fan van de triple launch coasters die vorig jaar in Slagharen en Movie Park Germany werden gebouwd, al is het natuurlijk een beetje jammer dat de drie parken een vergelijkbare attractie plaatsen. Zeker omdat ik toch de indruk heb dat aardig wat bezoekers met een Bobbejaanland-abonnement de grens oversteken naar Slagharen en vooral Movie Park. Persoonlijk had ik voor een Mack gekozen, wegens het comfort en de mogelijkheid om met twee treinen te rijden. Gold Rush was echter ook prima, dus ik maak er geen punt van.

    Goed ook dat er een themazone gecreëerd wordt rond Typhoon en Sledgehammer. Typhoon is een lelijk geval en het hele gebied is nu een beetje troosteloos. Dit gebied heeft naar mijn gevoel veel meer een upgrade nodig dan de Big Bang of Dreamcatcher, dus ik ben toch blij dat ze ook nog in nuttige dingen investeren.

  18. #18

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Voor mijn part breken ze ook meteen Typhoon af om op die plaats een spaghetti van inversies te planten ipv dat grijze gedrocht ...

  19. #19

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Gerstlauer heeft bij veel Belgische pretparkfans zijn eigen reputatie ondermijnt door Looping Star te vervangen door het misbaksel dat er nu staat. Dit is hun kans om dat wanontwerp goed te maken bij de fans!

    Elke constructeur heeft zo zijn misbaksels, ik reken Typhoon eerder Bobbejaanland zelf aan dan Gerstlauer hoor.

  20. #20

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Méh.

    Goed dat er iets nieuws komt, slechte keuze imo. Achja, een kat in het nauw zeker?
    Je vois la vie en des biscuits.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •