X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 71
  1. #1

    [Plopsaqua's België] - 20XX

    Hans Bourlon, CEO van Studio 100, geeft in een interview met Gazet Van Antwerpen aan dat hij hoopt dat de stad Antwerpen nog dit jaar de toelating verleent om een Plopsaqua te bouwen op de site van skipiste Zondal aan de Ruggeveldlaan in Deurne. Indien dit zou gebeuren, dan start de bouw meteen, m.a.w. nog dit jaar!


    De plannen voor een nieuw Plopsaqua in het Antwerpse Deurne werden voor het eerst publiekelijk gemaakt drie maanden geleden (Nieuwe Plopsaqua in Antwerpen (Deurne)?). Intussen heeft de Raad van Bestuur van Studio 100 beslist dat er effectief twee nieuwe, grote waterparken in België zullen gebouwd worden. Op dit ogenblik zijn er drie gemeenten waarbij de plannen en besprekingen in een vergevorderde fase zitten: Antwerpen, Mechelen en Landen. "Wellicht zullen andere gemeenten zich ook aanmelden, omdat veel van de bestaande zwembaden verouderd zijn", aldus de directeur.


    Antwerpen en Mechelen liggen relatief dicht bij elkaar, de kans dat in beide gemeenten een Plopsaqua uit de grond zal verrijzen, lijkt eerder klein aldus Hans Bourlon. Voorlopig staat Antwerpen het verst met de procedure. "Als het stadsbestuur ons de toelating geeft om het waterpark te bouwen, zullen we dat ook doen. We hopen om die toelating dit jaar te krijgen". De bouw van het waterpark zou dan meteen opgestart worden en ongeveer anderhalf jaar in beslag nemen. M.a.w. in de loop van 2019 zou Plopsaqua Antwerpen dan de deuren kunnen openen.


    Tevens geeft Hans Bourlon aan dat ze niet zomaar voor een lokaal zwembad gaan, de ambitie is om een bijzonder waterpark te bouwen waarvoor mensen bereid zijn om een uur onderweg te zijn. Met de versie in De Panne trekt Plopsa ongeveer 350 000 bezoekers aan, het waterpark in Antwerpen zal vermoedelijk nog iets groter worden.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  2. #2

    Re: [Plopsaqua Deurne] 201?

    Plopsa werd afgewezen door Deurne om een nieuwe Plopsaqua te bouwen! In de plaats zal Sportoase dat doen. De kans op een Plopsaqua in Mechelen of Landen wordt daardoor dus alleen maar groter. Vorige maand werd Plopsa ook al telleurgesteld in Hassloch voor de bouw van een Plopsaqua. Daar gaat het park echter hoe dan ook een waterpark bouwen.

    Meer info vind je in het uitgebreid nieuwsbericht: http://www.pretparken.be/article/184...ch%20afgewezen
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  3. #3

    Re: [Plopsaqua Deurne] 201?

    In Deurne: de logica zelve. Nu al verkeerscongestie met o.a. Shopping Wijnegem. Volgens Wiki wonen er een kleine 80.000 mensen in Deurne. Ik vermoed dat het % kinderen er hoger ligt dan het landelijk gemiddelde. Het zwembad aanbieden voor schoolzwemmen lijkt me er dan ook veel moeilijker dan in De Panne, Landen e.a. (was Aartselaar langs de Boomsesteenweg ook geen kandidaat?).

    In Duitsland: een recreatiebad als aanvulling op het pretpark is toch deels een ander verhaal. Maar opnieuw begrip voor de lokale overheid. Zolang die overheid zich maar niet kant tegen een nieuw Plopsa-bad, al ben ik persoonlijk maar een koele minnaar. Bademaxx Speyer is - zeker bij zonnig weer - een goedkoop alternatief. Plopsa zal er dus met deftige theming en dito slides moeten uitpakken. Alleen is Hassloch en omgeving net iets minder toeristisch dan onze kust. Ik durf daarom te twijfelen of het bad aldaar groter zal zijn dan in De Panne.

  4. #4

    Re: [Plopsaqua Deurne] 201?

    Als ze zowel Deurne als Hassloch verloren hebben, zou het me niet verbazen dat Plopsa hun gierigheid hen de das omgedaan heeft. De gemeentes zullen wel teveel hebben moeten bijdragen en Plopsa meende waarschijnlijk met alle centjes te kunnen gaan lopen.

  5. #5

    Re: [Plopsaqua Deurne] 201?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Alleen is Hassloch en omgeving net iets minder toeristisch dan onze kust. Ik durf daarom te twijfelen of het bad aldaar groter zal zijn dan in De Panne.
    Ik denk net het omgekeerde als je volk wilt lokken moet er iets zijn om te lokken. Zoals je zelf al zegt de kust is een toeristische trekpleister. Of plopsa veel of weinig moeite doet er zal volk komen kijk maar naar het zwembad van Oostende stelt niet veel voor een toch vrij druk.

    Ik hoop dat ze uitpakken met een groot waterparadijs. Ik ben er niet de grootste fan van maar als je ziet wat er in het buitenland gebeurd. Misschien kunnen ze een kanalisator vormen.

  6. #6

    Re: [Plopsaqua Deurne] 201?

    in HLN vind je dit artikel: https://www.hln.be/regio/antwerpen/n...odem~a5122e56/
    ziet er best wel nog goed uit

  7. #7

    Re: [Plopsaqua Deurne] 201?

    Nieuwsblad 04 okt:


    1. De redactie heeft nog niet van Aqualand Köln gehoord en gaat het verder zoeken (of ze zochten buitenfoto's van een looping-glijbaan).
    2. Ik heb de voorbije zomer toch wel een aardig zwembadje laten schieten, aan het Meer van Genève (gratis met Hellendoorn-abo).

  8. #8

    Re: [Plopsaqua Deurne] 201?

    http://www.standaard.be/cnt/dmf20171219_03251598

    De optie om de 2de Plopsaqua in Mechelen te bouwen wordt bij deze al wat concreter.
    Plopsa stelt voor om het nieuwe complex naast het huidge Technopolis te bouwen. De plannen bevinden zich duidelijk nog wel in een begin fase.

    Misschien moet een mod het topic even aanpassen naar "2de Plopsaqua" of zoiets.
    It doesn't need to go faster, higher and longer. The total experience that's important!

  9. #9

    Re: [Plopsaqua Deurne] 201?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Talocan Bekijk Berichten
    http://www.standaard.be/cnt/dmf20171219_03251598

    De optie om de 2de Plopsaqua in Mechelen te bouwen wordt bij deze al wat concreter.
    Plopsa stelt voor om het nieuwe complex naast het huidge Technopolis te bouwen. De plannen bevinden zich duidelijk nog wel in een begin fase.

    Misschien moet een mod het topic even aanpassen naar "2de Plopsaqua" of zoiets.
    Dat zou Mechelen wel in een hele sterke postitie brengen! Van Brussel is er ook een goede verbinding met de trein. (Naast tal van geschiedenis o.a. Holocaust museum, brouwerij Het Anker, Plopsaqua, Technopolis, Planckendael,...) Voor een stad van dit formaat een meer dan behoorlijk toeristisch aanbod!

  10. #10

    Re: [Plopsaqua Deurne] 201?

    Ook voor Landen worden de plannen nu concreter. Plopsa Fans meldt dat het park moet openen net over de taalgrens, in het Luikse Hannuit. Daarmee bouwt Plopsa al een derde zwembad sinds Plopsaqua De Panne. Eerder deze week raakte ook al bekend dat de plannen voor een Plopsaqua in Mechelen al vergevorderd zijn. Een definitieve beslissing wordt verwacht eind januari.

    Meer info in ons nieuwsbericht.

  11. #11

    Lightbulb Re: [Plopsaqua's België] - 20XX

    > Jupla, we krijgen een nieuw Plopsaqua! In Hannuit-Landen opent er binnenkort een nieuw zwemparadijs! Dit verklaart ook meteen de investeringsdrang in Aqualibi. Het ligt daar niet zo ver af. Aqualibi zal het nodig hebben!

    Pretparken.be schreef een nieuwsbericht.

  12. #12

    Re: [Plopsaqua's België] - 20XX

    Ughh... ik had hier zo veel meer van verwacht... die glijbanen zijn letterlijk allemaal dezelfde! Waarom zou ik daar eigenlijk naartoe gaan?
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  13. #13

    Re: [Plopsaqua's België] - 20XX

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nathan G Bekijk Berichten
    Ughh... ik had hier zo veel meer van verwacht... die glijbanen zijn letterlijk allemaal dezelfde! Waarom zou ik daar eigenlijk naartoe gaan?
    Idem, wéér dat walgelijke kopieergedrag ...

  14. #14

    Re: [Plopsaqua's België] - 20XX

    Behalve de drie glijbanen zie ik eigenlijk geen kopieergedrag?
    Oké, het is op zich jammer dat ze geen leuk element hebben toegevoegd aan een van de drie glijbanen. Zo had een aqualoop wel tof geweest in de SkyDrop.

  15. #15

    Re: [Plopsaqua's België] - 20XX

    Vooral omdat de bestaande drie glijbanen echt waardeloos slecht zijn. Hadden ze een letterlijk kopie neergezet van de 2 familieglijbanen in Duinrell, zou ik dat zeker niet erg hebben gevonden.

    De rest van het zwembad is ietwat aangepast aan de andere dimensies van de bouwgrond, maar bevat verder ook geen verschil. Van het tekort aan capaciteit voor hun jaccuzzi's hebben ze in elk geval (weer) niet geleerd.

  16. #16

    Re: [Plopsaqua's België] - 20XX

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Vooral omdat de bestaande drie glijbanen echt waardeloos slecht zijn. Hadden ze een letterlijk kopie neergezet van de 2 familieglijbanen in Duinrell, zou ik dat zeker niet erg hebben gevonden.

    De rest van het zwembad is ietwat aangepast aan de andere dimensies van de bouwgrond, maar bevat verder ook geen verschil. Van het tekort aan capaciteit voor hun jaccuzzi's hebben ze in elk geval (weer) niet geleerd.
    Is dat laatste niet bewust gedaan om de mensen sneller naar het restaurant te krijgen en/of uit het zwembad? Zo hebben ze meer inkomsten. Want de jaccuzzi's zijn nu toch wel dé plaats waar bezoekers het langst blijven vermoed ik (toch naar mijn gevoel)

  17. #17

    Re: [Plopsaqua's België] - 20XX

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    Is dat laatste niet bewust gedaan om de mensen sneller naar het restaurant te krijgen en/of uit het zwembad? Zo hebben ze meer inkomsten. Want de jaccuzzi's zijn nu toch wel dé plaats waar bezoekers het langst blijven vermoed ik (toch naar mijn gevoel)
    Kan ook zijn. In Aqualibi zie je dat ook goed. Mama en papa zitten in de Lagune naast de Rapido terwijl de jongeren en kinderen alleen de glijbanen uittesten en de wildwaterbaan bedwingen. Nu vind ik dat wel een krachtig middel om ouders te overhalen om te gaan. Als ouder weet die niet van wilde glijbanen houdt, weet je dat je ook nog een fijne dag gaat hebben.

    Helaas heeft PlopsAqua de kracht dat de kinderen zo hard hun figuurtjes willen zien, dat ouders bijna verplicht worden om mee te gaan zwemmen. En inderdaad, als de jacuzzi's dan altijd overvol zitten, ga je eerder iets gaan drinken, wat de omzet weer ten goede komt.

  18. #18

    Re: [Plopsaqua's België] - 20XX

    Het kan nu met zekerheid gezegd worden ! ;-)
    Enkele uren geleden - op weg naar de winkel - passeerde ik deze aankondiging op een veld langs de N80 Reu de Landen (Landen - Hannuit)

    Naam:     Plopsa Landen - web.jpg
Bekeken:  2543
Groote:   14,2 KB

    Naam:     Plopsa Landen #4 web.jpg
Bekeken:  2546
Groote:   26,6 KB
    Laatst gewijzigd door patrix; 16-04-18 om 16:22.

  19. #19

    Re: [Plopsaqua's België] - 20XX

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door patrix Bekijk Berichten
    Het kan nu met zekerheid gezegd worden ! ;-)
    Enkele uren geleden - op weg naar de winkel - passeerde ik deze aankondiging op een veld langs de N80 Reu de Landen (Landen - Hannuit)

    Naam:     Plopsa Landen - web.jpg
Bekeken:  2543
Groote:   14,2 KB

    Naam:     Plopsa Landen #4 web.jpg
Bekeken:  2546
Groote:   26,6 KB
    Kan je eens aanduiden op een kaartje waar op de baan dit juist is?
    Volg LEX, LEE & Family op YouTube... https://www.youtube.com/lexleefamily

  20. #20

    Re: [Plopsaqua's België] - 20XX

    Het stuk grond ligt tussen Landen en Hannut, langs de N80 Reu De Landen
    Het ligt net onder de E40 (Brussel - Luik) aan afrit 28

    Naam:     Kaart Landen.jpg
Bekeken:  3489
Groote:   53,8 KB

    Aan de linker zijde van het stuk grond, passeert de Ravel (een fietssnelweg)

    Naam:     kaart landen 2.jpg
Bekeken:  3757
Groote:   73,8 KB
    Laatst gewijzigd door patrix; 16-04-18 om 16:59.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •