Ik vind dat altijd al de grootste kracht geweest van Pairi Daiza: de authenticiteit van hun gebouwen. Geen tot weinig spuitbeton of piepschuim, maar echte traditioneel gebouwde gebouwen volgens de leer en kunde van hun origine. Persoonlijk vind ik dat je ook naar dat park kan gaan zonder de nodige animo voor de dieren ginds, maar net voor de architectuur die tot in de perfectie gedupliceerd is. De Chinese tuinen en al de mogelijke tempels doorheen het park zijn niet alleen bijzonder mooi, maar ook qua landscaping quasi perfect geplaatst. De locatie leent zich daar uiteraard ook toe natuurlijk. Vraag mij tot vandaag toch nog altijd af hoe het geweest zou zijn als Walibi hier gebouwd was (heb toch ooit, geen idee of het klopt, gehoord dat 'den Eddy' deze locatie ook op het oog had om zijn befaamde Teleski op te bouwen...).

Prachtige toevoegingen dus alweer! Toch ga ik het park dit jaar even laten voor wat het is. Dierentuinen hebben voor mij toch een kleinere herhalingswaarde dan pretparken me dunkt. Vermoedelijk nog eens terug een kijkje nemen als de ijsberen hun intrede nemen. Weer wat leuks om te ontdekken dan .