Met anderhalf miljard kan je heel wat doen. Bij voorkeur zie ik ze graag de Walt Disney Studios omtoveren naar een park dat Disney-waardig is. Gooi het hele 'studio' verhaal buiten en maak van dit park wat mij betreft het IP-park waar je alle films onderbrengt. Ik denk aan animatiefilms, Star Wars, Marvel,... Enfin, alles waar ze absoluut IP-driven willen zijn. Met als belofte geen kijkje te gunnen achter de schermen van een film (want laat ons eerlijk zijn, dat is saai en dat willen we niet). Maar met de belofte van in de film terecht te komen (iets wat Ratatouille b.v. prima doet). Hernoem vervolgens het park naar Disney's Hollywood Adventure.

In het hoofdpark zie ik dan weer graag dat Disney alles met IP loslaat en opnieuw attracties ontwikkeld die hun eigen verhaal hebben. Denk ik aan Phantom Manor, Big Thunder Mountain, Pirates of the Caribbean (voor de films), Space Mountain, etc. Dat mogen zaken zijn die we al kennen uit andere parken zoals een Mystic Manor achtige darkride, een Grizzly River Run of een Challenge Trails. Maar ze mogen ook gerust vanaf nul iets nieuws bedenken van mijn part. Zo heeft Disney wat mij betreft bijzonder innovatieve gepatenteerde ritsystemen in hun catalogus. Met voorsprong zie ik graag attracties met deze systemen in Parijs verschijnen:
- Een Test Track/Radiator Springs Racers variant
- Een Pirates of the Caribbean Shanghai variant
- Een Indiana Jones Adventure variant (al mag deze van mij gerust een ordinaire kopie zijn)

Ook smeken we al jaren om een broodnodige waterattractie. Mijn voorkeur gaat uit naar een Splash Mountain in Frontierland maar met scènes uit de nooit gebouwde Western River Expedition ipv het Song of the South thema.