Bon, deze hier is blij!

- Weg met die oude zaken zoals de Tram Tour, Moteurs Action en Armageddon. De drie openingsday attracties zullen door een beperkt aantal mensen gemist worden en Disney zal al helemaal blij zijn.
- Marvel Land was al een certitude en aan de concepts te zien zal er daar eigenlijk niet zoveel veranderen. Wellicht alleen een grote Avengers attractie + meer meet 'n' greets dus dat zal waarschijnlijk als eerste open gaan.
- Star Wars Land: Jeuj! Dit zal werken bij de Europeanen want dat zie je al aan Season of the Force. Vraag is dan, wat gaan ze doen met Star Tours? Iets wat we al zullen kunnen volgen in Amerika want in California zitten ze met hetzelfde "probleem".
- Frozen Land! Eerlijk gezegd ziet dat er de Europese versie uit van Cars Land voor mij. Sowieso komt er een dark ride, maar zou het alleen dat zijn? Op de concept art zie je onder de grote berg precies een opening dat misschien lijkt op een drop van een splash? Of steken ze er een coaster in? Speculatie speculatie
- Een meer! Dus de geruchten rond een World of Color voor de WDS zou dus toch wel eens waar kunnen zijn! En een boot ter transportatie veronderstel ik?
- De Aliens vind ik nu niet echt een wow toevoeging gezien we al Cars hebben, maar bon, voor de kids is zoiets wel weer een extra toevoeging.
- Tower of Terror blijft! Alleen hoop ik dat ze het programma wel gaan aanpassen zoals bij Guardians of the Galaxy, de randomizer dus.

Verder valt mij op de concept nog de groene weg richting het meer op en aan de zijkant. Ik dacht eerst dat er een verbinding zou gemaakt worden met het Disneyland Hotel, maar dat ligt totaal niet daar. Plus helemaal rechts op de concept zie je een soort parade of iets anders?
De Hollywood Boulevard ziet er vooral iets met slingers uit boven een groen pad eerder...

Voor mij is het logisch dat ze de Studios uitbreiden, maar het kan niet anders dat ze nog geld hebben voor het hoofdpark ook. Dat heeft dringend een gloednieuwe attractie nodig. Ik dacht eerst dat het Frozen ging worden in Frontierland, maar dat zal het dus niet zijn. Indiana Jones blijft nog een optie met het kleine themagebied en een rapid misschien? Opnieuw even afwachten om dan plots uit het niets het nieuws te horen.

De uitbreidingen zijn wel niet exclusief voor Parijs. Star Wars Land opent volgend jaar, Frozen Land in Hong Kong daarna en Marvel krijgt datzelfde park ook. Toch wordt het Studios park eindelijk op die manier een volwaardig park.