Fantastisch nieuws! Misschien raakt DLP na 25 jaar nu eindelijk uit het slop.

Zowel de rapid als de Indiana Jones attractie zie ik zeer graag komen in het Disneyland park. Zelfs de frozen darkride lijkt me wel wat. Wat mij persoonlijk ook zeer sterk aanspreekt zijn de kwalitatieve musicals die Disney in Amerika in haar parken brengt (Aladdin, Frozen, Beauty and the Beast). Maar ik vrees dat de meertaligheid van dlp ervoor zal zorgen dat dat niet meteen echt zijn ingang gaat vinden en het zal blijven bij de sing-along shows die we in het Chaparral theatre zien.

ED92 deelde zonet trouwens op hun facebook pagina volgende toekenning van bouwvergunning. Het gaat over nieuwe backstage accommodaties voor de parade. De beschrijving noemt "een locatie waar 400 personen samen kunnen vertrekken voor de parade". Deze ligging, verderaf van de parkgrens, doet mij vermoeden dat ze het gebied naast It's a small world, achter het doorsteekpad tussen Fantasyland en Discoveryland misschien willen gaan ontwikkelen als park (het stuk groen rechts op de foto)? Zou een uitstekende locatie zijn voor een New Fantasyland uitbreiding!



Voor de WDS hoop ik in de eerste plaats eerder op toevoegingen dan de omvormingen van bv. ToT en RnR. Liever eerst wat extra attracties erbij! Het lijkt mij vrij waarschijnlijk dat de Studio Tramtour gaat verdwijnen. In de Amerikaanse parken hebben ze dat intussen ook gedaan. Het parcours van de attractie perkt ook elke uitbreidingsmogelijkheid van het park in door zijn onhandige ligging. Ofwel dat ze hem helemaal verplaatsen. Een Cars Land krijgen zou echt fenomenaal zijn, en zeer goed passen in de WDS! Midway Mania is echt helemaal niet aan mij besteed maar dat is persoonlijke voorkeur. Nooit gesnapt waarom mensen daarvoor uren in de rij willen staan. Maar he, het is een publiekstrekker, dus ze mogen hem van mij best bouwen, als het maar niet de enige toevoeging wordt!

Star Wars land lijkt mij echt niet nodig, als ze de naam Discoveryland veranderen is het al zo goed als dat. Neen, liever meer verscheidenheid in het IP dat in de parken gebruikt wordt!