X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 3 van de 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 99
  1. #41

    Re: [Bellewaerde] Toekomstspeculaties

    Dat Bellewaerde toch wat prestatie heeft doorstaan en evolutie heeft gekend, wil ik graag effen duiden aan de hand van volgend historisch overzichtje van begin vorige eeuw waarin je het ontstaan van het natuur- en dierenpark moet plaatsen:

    WOI (1914-1918): De hoogte van Bellewaerde is een westelijke uitloper van de Midden-West-Vlaamse heuvelrug, die van Wijtschate over Zillebeke in Esen verdwijnt in de kustvlakte. Eenmaal de bewegingsoorlog tot stilstand kwam en de troepen zich ingroeven, speelden dergelijke, strategisch goed gelegen locaties tijdens de Eerste Wereldoorlog een kapitale rol. Wie ze kon veroveren, maneuvreerde zich in de betere positie en domineerde de tegenstand. De Duitsers slaagden erin Bellewaarde Ridge definitief te bezetten bij de afloop van de 2de Slag bij Ieper (25 mei 1915). De Britten probeerden de Duitsers daarna weg te krijgen door ondergrondse mijnen te laten ontploffen – de eerste op 25 september 1915. De Duitsers lieten dit niet over hun kant gaan en repliceerden met tegenmijnen. Omdat na iedere ontploffing een infanterieaanval volgde, was Bellewaarde Ridge tot het begin van de 3de Slag bij Ieper (31 juli 1917) een fel betwiste sector, waarin de frontlijn voortdurend verschoof.
    Na de oorlog werd een deel van het terrein als weide in gebruik genomen, waarbij enkele kraters gedempt werden. Een ander gedeelte liet men verbossen, waardoor de kraters bewaard bleven.
    1925: Het adellijke domein Bellewaerde en het kasteel de Plaisance, die volledig verwoest waren door de Groote oorlog, worden heraangelegd en heropgebouwd.
    1954: Het "Touristisch centrum Bellewaerde" wordt plechtig geopend. Albert Florizoone, stichter van het park, ziet zijn droom in vervulling gaan. In zijn ornithologisch park kunnen volwassenen hun ogen de kost geven aan verschillende soorten uitheemse vogels, terwijl de kinderen zich uitleven in Kabouterland met zijn mechanische poppen.
    1969: Na het overlijden van Albert Floorizoone in 1967, beslissen zijn zonen om het park in een nieuw jasje te stoppen. Ze toveren het park om tot een echte wandelsafari waarin bezoekers in vrijheid kunnen wandelen tussen de dieren. We noteren ook de aankomst van de olifant Mony.
    1972: Opening van het leeuwenpark. De bezoekers kunnen de dieren van dichtbij bewonderen in de safaritreintjes die het leeuwenpark doorkruisen.
    1974: Het dierenpark wordt uitgebreid met Bengaalse tijgers, en later wordt de collectie exotische dieren verrijkt met giraffen, zebra's, antilopen, flamingo's, gnoes en andere vreemde diersoorten.
    1978: Na grondige voorbereiding volgt de realisatie van een nieuwe themazone: Jungle. Je waant je temidden de jungle, tussen hoge rotsen en schuimende watervallen. Ondertussen kan men er meer dan tweehonderd exotische plantensoorten bewonderen.
    1980: De eerste echte waterattractie wordt geïntroduceerd: De River Splash.

    Meer over de (verdere) geschiedenis van het park: http://www.pretparken.be/NL/article/...ewaerde%20Park
    Laatst gewijzigd door Polletje; 21-02-19 om 11:44.

  2. #42

    Re: [Bellewaerde] Toekomstspeculaties

    Allemaal mooi en aardig. Maar dat is intussen toch al 39 jaar geleden. En de River Splash is moeilijk een prestatie te noemen. Hetzelfde geldt voor een junglethema, of de aanschaf van wat dieren. Al waren dit wél nog passende en goede investeringen.

    Het probleem is dat het park vaak van eigenaar gewisseld is en daardoor in een slop terecht is gekomen. Onderhoud is slecht en hetzelfde geldt voor nieuwe investeringen. Met de investeringsgolf en grote verbeteringen die CDA bij hun andere parken doorvoert heb ik met de nieuwe achtbaan wel weer hoop op een goede investering, maar veel credit verdient het park - gebaseerd op recent verleden - niet.. Deze achtbaan is nu wel een kans om de lat hoger te leggen. Ik hoop dat ze die kans aangrijpen.

  3. #43

    Re: [Bellewaerde] Toekomstspeculaties

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Het probleem is dat het park vaak van eigenaar gewisseld is en daardoor in een slop terecht is gekomen. Onderhoud is slecht en hetzelfde geldt voor nieuwe investeringen. Met de investeringsgolf en grote verbeteringen die CDA bij hun andere parken doorvoert heb ik met de nieuwe achtbaan wel weer hoop op een goede investering, maar veel credit verdient het park - gebaseerd op recent verleden - niet.. Deze achtbaan is nu wel een kans om de lat hoger te leggen. Ik hoop dat ze die kans aangrijpen.
    Het grote probleem is volgens mij de combinatie dieren - pretpark. De meeste andere parken die mee zijn verhuisd samen met Bellewaerde (de originele Walibi Group parken dus), die hebben wél investeringen gekregen (Six Flags / Rebranding / achtbanen) Maar die pretparkgroepen hebben allemaal 1 ding gemeen, ze hadden geen (of toch niet zo lang) parken met de combinatie dieren - pretpark. Je kan dan wel een budget vooropstellen waar een park mee moet werken, en dit ligt meestal in de lijn van de andere parken in de groep, maar die dieren kosten handenvol geld waardoor je weinig extra kan doen met de attractierest van je park. Sowieso komen de dieren op de eerste plaats, want dode dieren zijn net iets erger om te moeten tonen aan de bezoekers dan een attractie die net niet het toponderhoud gekregen heeft die het verdient.

    Hopelijk begrijpt CdA dit nu wel en investeren ze zowel in onderhoud als in nieuwe attracties als in dieren. Al is dat laatste voor mij niet nodig, als ik dieren wil zien ga ik liever naar een dierentuin zoals Pairi Daiza dan naar Bellewaerde.

  4. #44

    Re: [Bellewaerde] Toekomstspeculaties

    slecht onderhoud ??
    Alvast bedankt voor u commentaar maar ik zou u graag eens het onderhoud zien doen. klein beetje respect naar den mensen toe.

    Zoals er al eens gezegd is. Bellewaerde gaat vooruit en dat een attractie eens een panne heeft is volgens mij niet erg.


    alles op zijn tijd. Een Baby loopt ook niet in 1 2 3
    CDA zal wel komen maar je moet nu ook geen wonderen verwachten.

    Ik denk dat je eerst een goeie basis moet hebben voordat je er muren kan opzetten daar zal bellewaerde nu wel aan bezig zijn. zorgen dat ze goeie basis hebben. Jammer dat niemand dat kan zien maar daar zit nu het addertje. Jullie oordelen allemaal op wat je ziet of denkt te zien.

    Boomerang : 1984 draait nog uitstekend
    Niagara : 1991 draait uitstekend
    volador : van de 7 op onze mooie aarde draaien er momenteel nog 2 waarvan 1 3/4 stil staat en spreek ik niet die van bellewaerde
    River splash : ook zo een oud parade beest maar is nog operatief
    keverbaan : oudste achtbaan naar mijn weten in belgië draait nog perfect
    jungle mission en leeuw en tijger trein 1 van de oudste attracties nog steeds aanwezig

    Zo kan ik doorgaan. Als jij dat slecht onderhoud noemt mmmm

    beugel die afgebonden is omdat stukken niet beschikbaar zijn door leverancier is dat slecht onderhoud ? denk het niet das een teken dat het onderhoud personeel het heeft gemerkt heeft.

    Is nu geen aanval naar u toe maar probeer u anders uit te drukken kwa onderhoud want je weet ten eerste al niet waar je over spreekt.

    Ik zou dit bv nooit over men lippen krijgen dat een attractie slecht onderhouden is dit al gewoon uit respect voor het onderhoudspersoneel. ( Mensen die smorgens vroeg al bezig zijn om jullie een veilige rit te geven) maarja das zo een stukje dat je vergeet in jouw dag.

  5. #45

    Re: [Bellewaerde] Toekomstspeculaties

    sorry voor men iets wat aanvallende reactie ( zeker niet de bedoeling) maar khoop dat je het wel ergens begrijpt

  6. #46

    Re: [Bellewaerde] Toekomstspeculaties

    Onderhoud wordt hier duidelijk verward met iets compleet anders. Attracties kunnen ook operatief zijn maar er compleet verloederd bijliggen, zoals de helft van Bellewaerde dus ...
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  7. #47

    Re: [Bellewaerde] Toekomstspeculaties

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Boomieboy Bekijk Berichten
    slecht onderhoud ??
    Alvast bedankt voor u commentaar maar ik zou u graag eens het onderhoud zien doen. klein beetje respect naar den mensen toe.
    Als mensen op het forum onderhoud aanhalen, gaat dit meestal over het proper/verzorgd houden van de uiterlijke kenmerken van het park (decoratie, schilderwerken en beplanting) en niet over het machine-onderhoud en de technische kant van het verhaal. Simpelweg omdat het uiterlijke onderhoud iedereen opvalt, terwijl we meestal - zelfs als een attractie vaak stuk is - niet weten waar dit aan ligt.



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Boomieboy Bekijk Berichten
    Volador : van de 7 op onze mooie aarde draaien er momenteel nog 2 waarvan 1 3/4 stil staat en spreek ik niet die van bellewaerde
    Ik ga hier even op inpikken: weet jij waar de zevende Topple Tower staat? Uit mijn hoofd ken ik Marineland, Walygator, Djurs Sommerland en Dollywood als de parken waar een Topple Tower gesloopt is, en bij mijn weten zijn die in Bellewaerde en Mysterious Island (China) nog geopend. Ik vind het wel straf dat je eerst pleit dat we weinig benul hebben van hoe het machine-onderhoud in Bellewaerde mooi in orde is, terwijl je dan wel een park duizenden kilometers van huis (en ik neem aan- waar je nog nooit geweest bent) ervan beschuldigt hun onderhoud niet zo goed te doen als in Bellewaerde.

  8. #48

    Re: [Bellewaerde] Toekomstspeculaties

    Die laatste is sbno, niet meer te vinden op het parkplan van het park...

  9. #49

    Re: [Bellewaerde] Toekomstspeculaties

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Boomieboy Bekijk Berichten
    al je posts
    Heel tof dat je reageert, maar gebruik aub de knop 'antwoord met citaat' of dat tekstballonnetje met een plusje naast als je meerdere posts wilt citeren. Zo kunnen andere mensen ook lezen waarop je reageert, wat het veel gemakkelijker maakt. Bedankt!

    slecht onderhoud ??
    Alvast bedankt voor u commentaar maar ik zou u graag eens het onderhoud zien doen. klein beetje respect naar den mensen toe.

    Zoals er al eens gezegd is. Bellewaerde gaat vooruit en dat een attractie eens een panne heeft is volgens mij niet erg.
    Nogmaals, respect en kritiek zijn twee dingen die niet perse tegengestelden zijn. Sowieso gaat het hier qua onderhoud over de zichtbare dingen, de technische kant is meestal verborgen en dus bijna niet in te schatten of deze veel of weinig onderhouden worden.

    alles op zijn tijd. Een Baby loopt ook niet in 1 2 3
    CDA zal wel komen maar je moet nu ook geen wonderen verwachten.

    Ik denk dat je eerst een goeie basis moet hebben voordat je er muren kan opzetten daar zal bellewaerde nu wel aan bezig zijn. zorgen dat ze goeie basis hebben. Jammer dat niemand dat kan zien maar daar zit nu het addertje. Jullie oordelen allemaal op wat je ziet of denkt te zien.
    Je geeft dus impliciet toe dat Bellewaerde niet in optimale staat verkeerd, anders zou je niet zeggen dat ze bezig zijn met een basis te leggen. Waardoor ik nu je betoog nog minder begrijp.

    Boomerang : 1984 draait nog uitstekend
    Niagara : 1991 draait uitstekend
    volador : van de 7 op onze mooie aarde draaien er momenteel nog 2 waarvan 1 3/4 stil staat en spreek ik niet die van bellewaerde
    River splash : ook zo een oud parade beest maar is nog operatief
    keverbaan : oudste achtbaan naar mijn weten in belgië draait nog perfect
    jungle mission en leeuw en tijger trein 1 van de oudste attracties nog steeds aanwezig

    Zo kan ik doorgaan. Als jij dat slecht onderhoud noemt mmmm
    Op vlak van techniek zal dit inderdaad wel snor zitten, op vlak van aankleding is er nog werk aan de winkel. Bekijk het aub ruimer, want 99% van de bezoekers hier op dit forum kan de technische kant niet bekijken / inschatten. De aankleding kan iedereen echter bekijken...

    beugel die afgebonden is omdat stukken niet beschikbaar zijn door leverancier is dat slecht onderhoud ? denk het niet das een teken dat het onderhoud personeel het heeft gemerkt heeft.
    Ok, dat is inderdaad goed opgemerkt. Optimaal onderhoud zou echter zijn dat de beugel op voorraad was of dat deze op voorhand vervangen was. Maar dat kost handenvol geld en dat heeft BWP logischerwijze niet. Ook niet erg, ik zeg dit alleen maar om aan te duiden dat ook het onderhoudsteam geen bodemloze put met geld heeft voor dergelijke dingen.

    Is nu geen aanval naar u toe maar probeer u anders uit te drukken kwa onderhoud want je weet ten eerste al niet waar je over spreekt.

    Ik zou dit bv nooit over men lippen krijgen dat een attractie slecht onderhouden is dit al gewoon uit respect voor het onderhoudspersoneel. ( Mensen die smorgens vroeg al bezig zijn om jullie een veilige rit te geven) maarja das zo een stukje dat je vergeet in jouw dag.
    Aan wie is dit nu gericht? Daarnaast is dit is wel vrij hard en aanvallend getypt, terwijl je net zelf vraagt om het anders uit te drukken. Hierdoor verliest je vraag gewoon al zijn waarde en wordt je reactie minder interessant. Probeer constructief en open te stellen dat je het anders ziet, dan krijg je automatisch meer krediet en kan het veel meer over de inhoud gaan.
    Laatst gewijzigd door Michielsken; 22-02-19 om 23:08.

  10. #50

    Re: [Bellewaerde] Toekomstspeculaties

    Jammer hoe vlug misverstanden hier ontstaan, een voorbeeld:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Boomieboy Bekijk Berichten
    volador : van de 7 op onze mooie aarde draaien er momenteel nog 2 waarvan 1 3/4 stil staat en spreek ik niet die van bellewaerde
    En daarna komt deze reactie:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Ik vind het wel straf dat je eerst pleit dat we weinig benul hebben van hoe het machine-onderhoud in Bellewaerde mooi in orde is, terwijl je dan wel een park duizenden kilometers van huis (en ik neem aan- waar je nog nooit geweest bent) ervan beschuldigt hun onderhoud niet zo goed te doen als in Bellewaerde.
    Of hoe er hier in dit topic zeer vaak dingen gelezen worden die er gewoon niet staan...

    Boomieboy is naar mijn mening terecht trots op het feit dat BWP de nog enige goed werkende "Volador" heeft. Iets dat onmogelijk lijkt zonder degelijk technisch onderhoud. Hij spreekt zich echter nergens uit over de oorzaak van slecht of niet meer functioneren bij de 6 andere toestellen.

    Ik kan mij trouwens ook voorstellen dat geleerd wordt uit de problemen bij elkaars toestel en dat er wel contact is hierover. Daarvoor hoef je het park niet effectief te bezoeken. Hoe dan ook gaan onderhoudsmedewerkers er meer vanaf weten dan bezoekers.

    Ps: ik vind BWP persoonlijk geen leuk park, maar dit heeft gewoon met de algemene keuzes te maken en hun doelgroep waar ik niet toe behoor.

  11. #51

    Re: [Bellewaerde] Toekomstspeculaties

    Afgelopen weekend het park na 10 jaar nog eens bezocht. Helaas Hurucan niet kunnen doen (was ik nogthans heel nieuwsgierig naar).

    Het park heeft enorm veel potentie, maar echt grote attracties zie ik hier toch niet komen. Ik begrijp dat het park in een relatief arm gebied ligt en bij een nieuwe investering moet je die investering ook na een bepaalde tijd terug kunnen verdienen. Dat zie ik BWP momenteel (nog) niet doen.

    Wat mij betreft heeft het park eigenlijk het hardste een verbinding nodig van Mexico naar Canada. Ik zou dan de Bengal Express een flinke upgrade geven. Station weg waar het nu is, maar wel een station in Canada en eentje in Mexico. Laat de baan door meer dierenverblijven gaan. Zet er andere treinen op zodat mensen niet gekookt worden. Open treinen zouden mooi zijn, zeker bij verblijven met bijvoorbeeld zebra's etc. Bij de leeuwen en tijgers kun het verblijf zelf aanpassen zodat de trein achter een glazen plaat door rijdt. Zo wordt het een nog betere attractie, maar meteen ook een transportsysteem tussen beide kanten van het park.

  12. #52

    Re: [Bellewaerde] Toekomstspeculaties

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Afgelopen weekend het park na 10 jaar nog eens bezocht. Helaas Hurucan niet kunnen doen (was ik nogthans heel nieuwsgierig naar).

    Het park heeft enorm veel potentie, maar echt grote attracties zie ik hier toch niet komen. Ik begrijp dat het park in een relatief arm gebied ligt en bij een nieuwe investering moet je die investering ook na een bepaalde tijd terug kunnen verdienen. Dat zie ik BWP momenteel (nog) niet doen.

    Wat mij betreft heeft het park eigenlijk het hardste een verbinding nodig van Mexico naar Canada. Ik zou dan de Bengal Express een flinke upgrade geven. Station weg waar het nu is, maar wel een station in Canada en eentje in Mexico. Laat de baan door meer dierenverblijven gaan. Zet er andere treinen op zodat mensen niet gekookt worden. Open treinen zouden mooi zijn, zeker bij verblijven met bijvoorbeeld zebra's etc. Bij de leeuwen en tijgers kun het verblijf zelf aanpassen zodat de trein achter een glazen plaat door rijdt. Zo wordt het een nog betere attractie, maar meteen ook een transportsysteem tussen beide kanten van het park.
    Mooi idee!

  13. #53

    Re: [Bellewaerde] Toekomstspeculaties

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Wat mij betreft heeft het park eigenlijk het hardste een verbinding nodig van Mexico naar Canada. Ik zou dan de Bengal Express een flinke upgrade geven. Station weg waar het nu is, maar wel een station in Canada en eentje in Mexico. Laat de baan door meer dierenverblijven gaan. Zet er andere treinen op zodat mensen niet gekookt worden. Open treinen zouden mooi zijn, zeker bij verblijven met bijvoorbeeld zebra's etc.
    In dit familiepark met her en der een dierenverblijf zou zo'n rondrit zeer gesmaakt worden door jong en oud. Vroeger had men daartoe de monorail in Bellewaerde die helaas is verdwenen en nooit geen opvolging kreeg.

  14. #54

    Re: [Bellewaerde] Toekomstspeculaties

    Het is een mooi idee, maar ik zie Bellewaerde nooit investeren in een verlenging van de Bengal express. Dat is een investering die je minder makkelijk kan in de markt zetten als iets nieuws.
    Bellewaerde heeft een deftige thrillride of een darkride van doen.

  15. #55

    Re: [Bellewaerde] Toekomstspeculaties

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Het park heeft enorm veel potentie, maar echt grote attracties zie ik hier toch niet komen. Ik begrijp dat het park in een relatief arm gebied ligt en bij een nieuwe investering moet je die investering ook na een bepaalde tijd terug kunnen verdienen. Dat zie ik BWP momenteel (nog) niet doen.
    In het zelfde "arme" gebied (waar ik trouwens vandaan kom (vandaar dat ik wat op mijn achterste poten sta )) ligt ook Plopsaland... Dus die vlieger gaat niet op.

    Die treinverbinding tussen Canada en Mexico is wel een tof idee maar ook niet echt ambitieus te noemen of een toegevoegde waarde aan het huidige park. Maar als ze nu eens wat meer attracties plaatsen tussen die twee dan is de verbinding op die manier ook wel gemaakt :-).

  16. #56

    Re: [Bellewaerde] Toekomstspeculaties

    Plopsa DP ligt aan de kust (bijna), heeft een eigen treinstation en een kusttram-halte en twee snelweg-afritten vlakbij. Dat is dan toch veel minder 'bachten de kupe' dan het 'arme' Ieper/Heuvelland. Plopsa is ondertussen ook een internationaal merk, dus zo veel parallellen tussen beide parken zie ik niet. En gelukkig maar, want leve de variatie. Bellewaerde-Aqua vind ik regionaal-strategisch dan ook niet zo'n slimme zet, al kan je dan wel mikken op een 365 dagen-publiek.

    Het Bengal-trein-ding is idd een dood concept: soms onmenselijk heet en de weinige beesten gedragen zich er doorgaans erg statisch. Leuk idee om dit te integreren in één grote safari-attractie. Maar een transport-attractie waarbij je meerdere beesten kan zien, lijkt vooral geschikt op locaties waar die beesten heel veel ruimte hebben. Denk aan Kolmården (kabelbaan) en (de boot van) Beekse Bergen.

    Of dat ook in Bellewaerde zou werken? De verdwenen monorail was nuttig om je te verplaatsen, maar was geen 'echte' safari-attractie. Met het verdwijnen van de olifanten, vrees ik dat we weinig in die zin mogen verwachten. Terwijl een grote variatie aan beesten net datgene is waarin Bellewaerde zich van alle andere pretparken in BeNe en No-Fra onderscheidt.

  17. #57

    Re: [Bellewaerde] Toekomstspeculaties

    Mijn idee was ook vooral om de trein als transportrit te gebruiken, maar doordat hij door dierenverblijven heen MOET, kom je er al bijna niet onderuit om het met een safaririt te combineren. Een kabelbaan van Mexico naar Canada zou zeker ook niet slecht zijn, maar je kunt in het park nogal lastig een rondje lopen en je loopt vooral heen en weer. Een transportsysteem zou daarin helpen.

    De grond ten noorden van Mexico opkopen zou ook een oplossing zijn om zo een circel naar Canada te creëren, maar dat zie ik in de praktijk niet werken. Daar ligt een boerderij dus WSL ben je dan als park al verplicht dat hele boerenbedrijf over te kopen. Naast dat de gemiddelde boer liever geen afstand doet van zijn bedrijf, praat je dan ook een hoop grond waar het park niets aan heeft. Natuurlijk kunnen ze die weer verkopen (andere boeren zullen er blij mee zijn), maar het park moet dan wel in eerste instantie de middelen hebben dat allemaal op te kopen.

  18. #58

    Re: [Bellewaerde] Toekomstspeculaties

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Plopsa DP ligt aan de kust (bijna), heeft een eigen treinstation en een kusttram-halte en twee snelweg-afritten vlakbij. Dat is dan toch veel minder 'bachten de kupe' dan het 'arme' Ieper/Heuvelland. ...
    Euhm... Plopsa ligt letterlijk 'bachten de kupe' en Bellewaerde totaal niet

  19. #59

    Re: [Bellewaerde] Toekomstspeculaties

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pierre Bekijk Berichten
    Euhm... Plopsa ligt letterlijk 'bachten de kupe' en Bellewaerde totaal niet
    Het IP van Plopsa trekt volk van een véél groter verzorgingsgebied dan het eerder lokale BWP. Daarnaast komen sowieso al veel toeristen naar de kust en de betere bereikbaarheid (Tram, 2 afritten, etc.) zorgen er ook voor dat er meer en rijker volk naar het park komt.

  20. #60

    Re: [Bellewaerde] Toekomstspeculaties

    Abonnees kregen gisteren het nieuws dat er geen Halloween haunted houses komen en ook geen winteropening in 2020.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •