Die kinder-fluim, wordt dat (niet begeleidende) volwassenen niet toegelaten? Dat is o.a. het geval bij de bloemzak-attractie in Tripsdrill. Dat beleid wordt wel wennen voor het Belgisch publiek. Franse bezoekers zullen dit misschien herkennen uit zusterpark Walibi-RA. Door de lage capaciteit kan je haast niet anders dan dit exclusief voor kinderen (+ max 1 begeleider) openstellen.

Het worden dus twee nieuwe waterattracties voor een park dat volgens een recent artikel in HNB opnieuw winteropeningen ambieert. Het versterkt mijn vermoeden dat de huidige fluim op de schop gaat zodra de grote nieuwigheid operatief wordt.

Als ik de recente concept-arts bekijk en de theming van een bestaande Italiaanse spinning-rapid - wat een gedrochten van Angelsaksische gewauwel zijn die attractietypes toch vaak - ben ik al wat positiever.

Maar ik zie in het Ieperse ’resort’ wel een bestaande attractie die sterk op dit type lijkt: de grote slide van het Aquapark. 3,2,1 en iemand komt hier melden hoe stom mijn vergelijking is?