Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
En in mijn "masterplan" voor Bellewaerde waar ik eerder ook eens over schreef op dit forum kwam ook Screaming Eagle aan bod, die komt bij mij ook over als dat hij veel tammer geworden is dan hij geweest is, in het midden van de rit lijkt hij zelfs maar met moeite over de helft te geraken (wanneer je weer omhoog wordt getakeld voor een tweede vrije val). Als ik echter onrides bekijk van 10 jaar geleden was dat toen ook zo, dus ik denk dat dit normaal is en dat die wel nog goed is. Of hij voorbijgestreefd is is dan weer een andere vraag...
Screaming Eagle was wel degelijk ooit krachtiger, ik heb natuurlijk de mogelijkheid niet om onderzoeken te laten uitvoeren aan de attractie (lol), maar volgens mij is de attractie gewoon aan het vergaan van de slijtage. De attractie is zelfs sinds opening in 1999 nooit eens herschilderd geweest, en door het gefoefel aan het originele technisch ontwerp van de attractie lijkt heel de boel volledig om zeep geholpen te zijn.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
Boomerang is oud maar ik zie die wel nog een hele tijd meegaan, deze onderhouden ze volgens mij wel heel grondig.
Goed onderhoud of niet, kijk naar de Python in de Efteling, als er 1 park is die zijn attracties onderhoud als een kristallen servies is het de Efteling, en als ik me niet vergis begint binnen 4 dagen de demontage van de Python ... En ik zie Bellewaerde geen nieuwe Boomerang plaatsen ...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
De geruchten van Keverbaan zijn gewoon pure speculatie omdat het ook een oud ding is. Terecht wel, want die Tivoli's gaan niet eeuwig mee, maar het park is volgens mij nog niet van plan hem weg te doen.
Het zou gaan om het feit dat de TÜV zijn ultimatum zou gesteld hebben: de baan is op en niet langer verantwoord om publiekelijk open te stellen. Het comfort is abnormaal achteruit gegaan sinds hun ingenieuze idee om random stukken rail te vervangen met die van een veel jongere versie.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
En Huracan: welke effecten werken er allemaal niet misschien? Het enige dat ik wist is de rook in de mistkamer, die niet kapot is maar is uitgezet omdat hij de rookmelders soms deed afgaan (ja, enorm belachelijke uitleg, maar zo schijnt het wel te zijn).
De lasers op het einde zijn al enkele keren volledig buiten gebruik geweest, de watervallen in het begin ook niet, de programmatie van de lichten in de vuurscène werkt niet meer, lasers in het coastergedeelte hebben het ook al een paar keer laten afweten, ... Huracan is (zoals altijd in Bellewaerde) veel te goedkoop uitgewerkt, waardoor na slechts enkele jaren het ene defect na het ander optreedt.