Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
Het probleem is dat het park vaak van eigenaar gewisseld is en daardoor in een slop terecht is gekomen. Onderhoud is slecht en hetzelfde geldt voor nieuwe investeringen. Met de investeringsgolf en grote verbeteringen die CDA bij hun andere parken doorvoert heb ik met de nieuwe achtbaan wel weer hoop op een goede investering, maar veel credit verdient het park - gebaseerd op recent verleden - niet.. Deze achtbaan is nu wel een kans om de lat hoger te leggen. Ik hoop dat ze die kans aangrijpen.
Het grote probleem is volgens mij de combinatie dieren - pretpark. De meeste andere parken die mee zijn verhuisd samen met Bellewaerde (de originele Walibi Group parken dus), die hebben wél investeringen gekregen (Six Flags / Rebranding / achtbanen) Maar die pretparkgroepen hebben allemaal 1 ding gemeen, ze hadden geen (of toch niet zo lang) parken met de combinatie dieren - pretpark. Je kan dan wel een budget vooropstellen waar een park mee moet werken, en dit ligt meestal in de lijn van de andere parken in de groep, maar die dieren kosten handenvol geld waardoor je weinig extra kan doen met de attractierest van je park. Sowieso komen de dieren op de eerste plaats, want dode dieren zijn net iets erger om te moeten tonen aan de bezoekers dan een attractie die net niet het toponderhoud gekregen heeft die het verdient.

Hopelijk begrijpt CdA dit nu wel en investeren ze zowel in onderhoud als in nieuwe attracties als in dieren. Al is dat laatste voor mij niet nodig, als ik dieren wil zien ga ik liever naar een dierentuin zoals Pairi Daiza dan naar Bellewaerde.