X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 32 van de 32
  1. #21

    Re: [ Liseberg ] 2023 Jubileumuitbreiding met Hotel en Waterpark.

    Ik vind o.b.v. de concept-tekeningen de binnen-theming best OK. Die verzameling plantjes heeft meer weg van Tropical Islands dan van Aqualibi of Tikibad. En die kindertoren in 't Chinees is toch origineler dan een zoveelste piraten-thema.

    Maar ... het buiten-deel richting hotel en pretpark oogt weinig belovend. Uit ervaring (Bø Sommarland, Fårup e.a.) weet ik dat Scandinaviërs hun neus niet ophalen voor wat frisse waterpret. Dat (vermoedelijk) gesloten buitenbaan-parcours lijkt me niet meteen een 'wild river' met verrassende bochten, splitsingen en reliëfs. Misschien eerder de type 'dobberaartje'. Binnen zie ik ook al geen ruimte voor een soort Rapido.

    Aan de andere kant onder de de glijbanen-spaghetti komt een rechthoekig buitenbad. Dat lijkt me een erg 'gesloten' buiten-deel te worden. Jammer dat het niet aansluit op het grotere buiten-deel. En omdat hier niet meteen waterattracties te zien zijn, denk ik niet dat dit een golfslagbad wordt. Misschien heeft één van de baden binnen wel een golfslag-functie. Ergens wel logisch als je 'all seasons' wil open houden.

    Toegegeven: ik heb me nog niet verdiept in dit project, geen idee wat precies de 14 attracties zullen zijn. En idd fijn dat de investeringen doorgaan na een verschrikkelijk jaar voor de meeste Zweedse parken. Al hoeft dat in het geval van Liseberg niet te verbazen: de stad Göteborg is (mede-)eigenaar.

  2. #22

    Re: [ Liseberg ] 2023 Jubileumuitbreiding met Hotel en Waterpark.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Maar ... het buiten-deel richting hotel en pretpark oogt weinig belovend. Uit ervaring (Bø Sommarland, Fårup e.a.) weet ik dat Scandinaviërs hun neus niet ophalen voor wat frisse waterpret. Dat (vermoedelijk) gesloten buitenbaan-parcours lijkt me niet meteen een 'wild river' met verrassende bochten, splitsingen en reliëfs. Misschien eerder de type 'dobberaartje'. Binnen zie ik ook al geen ruimte voor een soort Rapido.

    Toegegeven: ik heb me nog niet verdiept in dit project, geen idee wat precies de 14 attracties zullen zijn. En idd fijn dat de investeringen doorgaan na een verschrikkelijk jaar voor de meeste Zweedse parken. Al hoeft dat in het geval van Liseberg niet te verbazen: de stad Göteborg is (mede-)eigenaar.
    Via Google Translate haal ik dit uit het persbericht: "Number of attractions: 14 of which 4 major water attractions + family river and wave pool and water play for different ages."
    Ik veronderstel dat het buiten om een lazyriver gaat en de zwembaden in de 14 attracties inbegrepen zijn...

    Het klopt dat de stad deze investering ook nodig acht om de economie opnieuw aan te wakkeren.

  3. #23

    Re: [ Liseberg ] 2023 Jubileumuitbreiding met Hotel en Waterpark.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Aan de andere kant onder de de glijbanen-spaghetti komt een rechthoekig buitenbad.
    Het dak is in de concept-art gewoon open gelaten zodat je kan zien wat er is: er is op die plaats geen buitenbad.

  4. #24

    Re: [ Liseberg ] 2023 Jubileumuitbreiding met Hotel en Waterpark.

    Het hotel schiet snel de hoogte in:
    Naam:     hotel.jpg
Bekeken:  939
Groote:   648,4 KB
    Bron: Twitter

  5. #25

    Re: [ Liseberg ] 2023 Jubileumuitbreiding met Hotel en Waterpark.

    Het zwembad vind ik ook wat eenvoudiger dan ik eerst gedacht had. Hier lijkt het meer een Plopsaqua te worden dan een Rulantica. Jammer, maar heeft misschien ook te maken met bouwvoorschriften?

  6. #26

    Re: [ Liseberg ] 2023 Jubileumuitbreiding met Hotel en Waterpark.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Het zwembad vind ik ook wat eenvoudiger dan ik eerst gedacht had. Hier lijkt het meer een Plopsaqua te worden dan een Rulantica. Jammer, maar heeft misschien ook te maken met bouwvoorschriften?
    Het is in elk geval drastisch veranderd ten opzichte van eerdere concepten.

    Ik denk echter dat vooral ruimte een issue is, niet zozeer bouwvoorschriften. Het enige wat we kunnen hopen is dat er nog een 2e toren bij komt waarvan de glijbanen over het buitengebied lopen, maar ik vermoed wel dat men in Zweden erg gesteld is op het buitengebied en dat dus wilt behouden.

  7. #27

    Re: [ Liseberg ] 2023 Jubileumuitbreiding met Hotel en Waterpark.

    Liseberg heeft zonet de plannen voor een nieuw themagebied aangekondigd als deel van hun 100-jarig bestaan: Luna Park. Er komt een Vekoma family boomerang en 2 kleinere attracties: Zamperla Nebulaz en Technical Park Sidecar XL carousel.

    Naam:     lunapark.jpg
Bekeken:  771
Groote:   246,8 KB
    Naam:     luna.jpg
Bekeken:  779
Groote:   89,1 KB

    Dit ziet er al vast ook heel leuk uit:

  8. #28

    Re: [ Liseberg ] 2023 Jubileumuitbreiding met Hotel en Waterpark.

    Ik ben al fan van de rooftop bar!

    Dat nieuwe themagebied kan ook wel in het park passen, al is het met zoiets altijd wel opletten dat het niet te goedkoop en/of kitscherig oogt. Die Zamperla Nebulaz zag ik afgelopen zomer in Walibi Rhône-Alpes en vind ik wel een toffe attractie om naar te kijken!

  9. #29

    Re: [ Liseberg ] 2023 Jubileumuitbreiding met Hotel en Waterpark.

    De website voor het hotel staat live. Booken vanaf de herfst.
    https://www.liseberg.se/grandcuriosa

  10. #30

    Re: [ Liseberg ] 2023 Jubileumuitbreiding met Hotel en Waterpark.

    Een beetje off-topic maar mogelijk wel nuttig voor wie Liseberg bezoekt.

    Gratis fast-ticket ofte virtueel aanschuiven gebeurt via de park-app. Deze is niet gebonden aan je toegangsticket en in sommige gevallen kan je met 1 toestel voor meerdere personen een gegeven tijdslot aanvaarden.

    Het is dus een mix van het systeem EP (geen timing kiezen: te nemen of te laten) en destijds Elfetlings Python. Met meerder smartphones kan je hier wel je dag mee redden bij drukte zoals ik het nu ervaar.

    Er is een speling van amper 3 minuten per tijdslot. Voor het aangegeven tijdstip wordt je scan niet aanvaard. Soms gebeurt die scan na een stukje aanschuiven. Dan loont het om daar al van enige minuten tevoren te staan.

    Bepaalde attracties (Hellix, Valk., ...) zijn virtueel enkel individueel te boeken en kort na park-opening al helemaal niet meer.

    Op Atmosfear wordt nu gratis een VR headset gegeven als je dat wil. De capaciteit daalt hierdoor dramatisch (1 minuut rit + 11 minuten dispatch). Ik zag een meisje huilen en net voor de rit de attractie verlaten omdat haar blonde lokken vastzaten in de VR-tragend onding.

    Bij Valkyria moet je nog steeds vooraf je tas opbergen in een locker. Dit is nu niet meer gratis. 5 SEK ofte 50 P.I.M.P -cent voor drie rugzakken vind ik wel meevallen. Helaas ... wij lieten onze tassen daar bewust een uur of twee / drie om zonder gedoe andere attracties te doen. Bij terugkeer in het chaotische locker-hok moest wegens overschrijding van 1 uur daartoe een boete van ... 80 SEK = 8 volle euro's betaald worden!@#€ Vergelijk dat maar eens met de gratis service bij EP's Arthur of zelfs bij de geldwolven van Merlin (Krake, Wickerman, destijds Smiler, ...)

    Nog meer azijn: de parking is slecht aangeduid, geen parkeerpersoneelte zien en na 10:30 quasi al volzet.

  11. #31

    Re: [ Liseberg ] 2023 Jubileumuitbreiding met Hotel en Waterpark.

    Bouw van de family boomerang is begonnen:

    Naam:     luna_boomerang.jpg
Bekeken:  322
Groote:   665,5 KB
    Bron: Twitter

  12. #32

    Re: [ Liseberg ] 2023 Jubileumuitbreiding met Hotel en Waterpark.

    De bouw van Luna schiet goed op. Het koepelvormige gebouw is het station.
    Uiteindelijk zal het de langste en hoogste family boomerang van Vekoma worden.




Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •