Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
Iets dat opviel is dat het effectje bij de bankautomaat aan de ingang enkel leek te werken met zo'n toverstaf van twintig euro... Nogal een klantonvriendelijke downgrade dat je iets dat al jaren gratis toegankelijk is ineens 'exclusief' maakt.
Inderdaad zonde. Ik had al een vermoeden dat ze deze weg zouden bewandelen toen ik hoorde dat aan zowel het bankautomaat als de schatkist een effect zou komen te zitten. Deze hadden al een effect, vanaf nu dus enkel te activeren met zulk een toverstaf. Ook de andere effecten die achter de toverstaf zitten vind ik zeer flauw en oninteressant. Het concept is al matig, maar de uitvoering is ronduit ondermaats.

Wat de Efteling hier doet is trouwens niet anders dan in Universal. Toen ik in het openingsjaar de Harry Potter zone te Islands of Adventure bezocht zaten de straten vol van effecten. De toverstokken waren toen nog niet interactief en al deze effecten gingen dus zonder meerkost en gedoe vanzelf aan. Dat veranderde volledig met de komst van de interactiviteit...