X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 27 van de 27
  1. #21

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    Heb je hier verdere informatie over? Want overal waar ik kijk zie ik het volledig tegenovergestelde uitgelegd. En inderdaad, zoals Rickie zegt, als bv zo'n drukvat kapot gaat is er toch geen veiligheid meer, want de druk is volledig weg...
    weerwolf is een héél dankbare baan (dank u youtube en vekoma) om wat te duiden:
    Je ziet meerdere remblokken, en aan de rechterkant kan je net een eigen luchtcilinder (zilverkleurig/inox) zien . Elke rem heeft zijn eigen luchdrukreservoir dat door een grotere compressor gevoed wordt. Voor elke cilinder zit een terugslagklep, zodat als er iets misgaat... de cilinder onder druk blijft en de rem dus gesloten kan blijven. Vekoma bepaalt hoe vaak er remtesten gedaan moet worden en hoeveel remblokken er vrij moeten zijn in een noodstop. Dat wil zeggen: 5remblokken, met noodstop, er zal bv minimaal 1 rem voor de trein moeten blijven. of maximaal 2 erna... bv. Ik weet de exacte eis niet vanbuiten die Vekoma oplegt.
    Dus moest de druk volledig wegvallen op 1 of 2 remmen/luchtcilinderd zal hij nog altijd tot stilstand komen.

    Nog niewschierig naar iets ?

    Waar vind jij informatie over de werking van remmen ? Ik denk dat je dat volgende keer gewoon moet vragen aan een operator/technieker als je in een park bent; je zal merken: this is the way .
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen  

  2. #22

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chupacalabra Bekijk Berichten
    weerwolf is een héél dankbare baan (dank u youtube en vekoma) om wat te duiden:
    Je ziet meerdere remblokken, en aan de rechterkant kan je net een eigen luchtcilinder (zilverkleurig/inox) zien . Elke rem heeft zijn eigen luchdrukreservoir dat door een grotere compressor gevoed wordt. Voor elke cilinder zit een terugslagklep, zodat als er iets misgaat... de cilinder onder druk blijft en de rem dus gesloten kan blijven. Vekoma bepaalt hoe vaak er remtesten gedaan moet worden en hoeveel remblokken er vrij moeten zijn in een noodstop. Dat wil zeggen: 5remblokken, met noodstop, er zal bv minimaal 1 rem voor de trein moeten blijven. of maximaal 2 erna... bv. Ik weet de exacte eis niet vanbuiten die Vekoma oplegt.
    Dus moest de druk volledig wegvallen op 1 of 2 remmen/luchtcilinderd zal hij nog altijd tot stilstand komen.

    Nog niewschierig naar iets ?

    Waar vind jij informatie over de werking van remmen ? Ik denk dat je dat volgende keer gewoon moet vragen aan een operator/technieker als je in een park bent; je zal merken: this is the way .
    Ok, maar dan nog heb je geen duidelijk bewijs dat dit effectief zo werkt. Je maakt allemaal veronderstellingen, maar je bent van niets 100% zeker dat je het echt kan aantonen. Terwijl het hele internet volstaat met info die net het tegenovergestelde is van jouw betoog. Daarom vroeg ik achter meer informatie.
    Starsplash to the rescue?

  3. #23

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Veronderstellingen? Niet bepaald . Ik kan nogal moeilijk schema’s inscannen en foto’s van remmen gaan maken :-). Daar gaan de parken attractiebouwers niet bepaald mee lachen.

  4. #24

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chupacalabra Bekijk Berichten
    *Edit* pulsar ... ben je daar zeker van ? Dit zien er anders klassieke luchtremmen uit.
    *Edit2* Ik heb een schematische voorstelling gemaakt van de sturing naar de rem . Erg simplistisch uiteraard.
    Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt. Dat zijn dus de holding brakes, geen noodremmen. Ik sprak over de magnetische noodremmen aan het einde van de spikes (45 meter boven de grond dus), die de boot zullen afremmen mocht hij om de een of andere reden veel te snel omhoog komen gereden. Op die plaats zijn uiteraard geen holding brakes want het lijkt me niet zo heel nuttig de boot daarboven stil te houden.

    Dat van die geluidjes: dat was wat ik bedoelde, alleen ben ik een stuk zin vergeten midden in die uitleg blijkbaar. "Dat klinkt ook echt als de druk die ontsnapt" --> dit stuk sloeg op de 'psssht'. "die klak als de lucht die in het luchtkussen gaat. " --> en dus de remblokken die tegen elkaar botsen en zo dat geluid maken.

    Ik geloof best dat het zo werkt hoor, maar het enige rare is dan zoals Michielsken aanhaalt dat de rem dus niet werkt bij een kapot drukvat, maar dat is in principe geen probleem omdat een remblok nooit alleen ligt. Waar ik dan aan dacht is: als de stroom uitvalt gaat de lucht de remmen dichtdrukken, allemaal goed en wel, maar wat garandeert er dat er op dat moment (genoeg) lucht in die vaten zit?

  5. #25

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt. Dat zijn dus de holding brakes, geen noodremmen. Ik sprak over de magnetische noodremmen aan het einde van de spikes (45 meter boven de grond dus), die de boot zullen afremmen mocht hij om de een of andere reden veel te snel omhoog komen gereden. Op die plaats zijn uiteraard geen holding brakes want het lijkt me niet zo heel nuttig de boot daarboven stil te houden.

    Dat van die geluidjes: dat was wat ik bedoelde, alleen ben ik een stuk zin vergeten midden in die uitleg blijkbaar. "Dat klinkt ook echt als de druk die ontsnapt" --> dit stuk sloeg op de 'psssht'. "die klak als de lucht die in het luchtkussen gaat. " --> en dus de remblokken die tegen elkaar botsen en zo dat geluid maken.

    Ik geloof best dat het zo werkt hoor, maar het enige rare is dan zoals Michielsken aanhaalt dat de rem dus niet werkt bij een kapot drukvat, maar dat is in principe geen probleem omdat een remblok nooit alleen ligt. Waar ik dan aan dacht is: als de stroom uitvalt gaat de lucht de remmen dichtdrukken, allemaal goed en wel, maar wat garandeert er dat er op dat moment (genoeg) lucht in die vaten zit?
    Eigenlijk niets meer. Maar is dat nog nodig? Tot vlak voor de stroomuitval werd het wel gecontroleerd en was het oke . Dus de stroomuitval maakt dat alle remmen toeslaan. Stel dat er murphy dan een is die defect is, laat de rest de trein nog steeds stoppen of tenminst afremmen (boomerang coasters).

    Ik moet trouwens nog snel even toegeven dat mack ze beiden heeft (of zeker had). Waar cilinderveren worden gebruikt om ze open te duwen, maar ook om ze toe te duwen.

  6. #26

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Ik verneem hier dat sommige mensen niet weten wat er echt gebeurd als de stroom uitvalt bij beide gevallen.

    Bij pneumatische systemen is er nog altijd een elektrische relais en contact nodig.
    Meestal zijn deze ook bestuurd door sensoren. Er moet namelijk een relais bekrachtigd worden dat de remmen terug open gaan. Nu als de stroom uitvalt werken bijde van deze systemen nog perfect. Ze zouden gewoon niet terug open gaan, of in het elektromagnetisch geval bekrachtigd worden. Maar remmen doen ze zeker.

    Een elektromagnetisch remsysteem werkt perfect als rem maar ook perfect als lancering. Onrechtstreeks heeft een lancering normaal gezien ook een rem ookal is dit niet bedoeld.

    Het enige probleem bij pulsar zou zijn hem terug op de exact juiste plaats te krijgen maar dit is verre van onmogelijk. Dus ookal zou deze attractie hier niet voor gemaakt zijn, zou het toch werken zonder water.

    Verbeter mij mocht er iets niet correct zijn.

  7. #27

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    Starsplash to the rescue?
    Pneumatische remmen gaan inderdaad op luchtdruk dicht (met het aantal bar kan dan de remdruk geregeld worden), en gaan mechanisch open (bijvoorbeeld met hulp van veren). Om de veiligheid te garanderen heeft elke rem zijn eigen drukvat (waardoor de rem nog 5 a 10 keer kan schakelen als de luchtdruk wegvalt), wordt de luchtdruk voor de vaten gecontroleerd, alsook de druk op de remmen zelf. Omdat er rekening mee wordt gehouden dat een rem kan falen wordt er altijd 1 rem meer geplaatst dan eigenlijk nodig is. Elektrisch moet de pneumatische klep onder spanning staan om een rem te openen, en wordt de rem bij elke schakeling gecontroleerd met een positie sensor op de rem zelf en/of de druk die zich in de rem bevindt.
    Momenteel geen tijd om hier dieper op in te gaan, maar indien gewenst kan ik dat over een paar dagen wel een keertje doen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •