X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 27

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    Eigenlijk werken de moderne Wiegand baantjes met een centrifugaal rem, weer een ander systeem.
    Kan je dat dan eens uitleggen, want dit is nieuw voor me.

  2. #2

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Kan je dat dan eens uitleggen, want dit is nieuw voor me.
    Geweldig interessant is dat Ignace, eigenlijk wordt dat voornamelijk gebruikt in liften .
    In achtbanen lijkt mij vooral het nut om de trein tijdens de rit geen te hoge snelheid te laten halen. Hem effectief tot V=nul te herleiden lijkt het mij, nogal ingewikkeld. Aangezien zulke remmen bij mijn weten altijd rechtstreeks aan de motor hangt ? Bobby ? waar zitten die dan ?

  3. #3

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chupacalabra Bekijk Berichten
    Geweldig interessant is dat Ignace, eigenlijk wordt dat voornamelijk gebruikt in liften .
    In achtbanen lijkt mij vooral het nut om de trein tijdens de rit geen te hoge snelheid te laten halen. Hem effectief tot V=nul te herleiden lijkt het mij, nogal ingewikkeld. Aangezien zulke remmen bij mijn weten altijd rechtstreeks aan de motor hangt ? Bobby ? waar zitten die dan ?
    Als ik het goed begrijp uit de uitleg van Wiegand zijn die verwerkt in de wielen.

  4. #4

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    Als ik het goed begrijp uit de uitleg van Wiegand zijn die verwerkt in de wielen.
    Ik heb nog geen attractie gezien waar ze opzitten, dus hier heb ik geen ervaring mee. In liften heb ik het wel al eens gezien, maar daar staan ze rechtstreeks op de motor. Bij een powered coaster zou ik 't snappen, bij gewone achtbanen vind ik 't eerder vreemd als het zou dienen voor V=0. Dan denk ik dat het zal dienen voor V=max aan te houden. Een achtbaan trein die niet te snel gaat (je kan niet inschatten hoe vaak achtbaantreinen te snel gaan) is aangenamer EN zo komt er niet te veel kracht op de baan, de wielen de assen, de bokken, etc...

    Spaart wat MPI ink bij een 3jaarlijkse keuring ;-).

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •