Zelf vind ik het hele idee van onridefoto's wel leuk, maar die dingen zijn inderdaad relatief duur. Daarom heb ik er een gewoonte van gemaakt om van elke individuele attractie slechts één 'goede' foto te kopen. Van Weerwolf heb ik bijvoorbeeld thuis twee foto's liggen omdat ik de eerste achteraf gezien toch niet zo geslaagd vond maar de tweede is gelukkig prima. Maar bij Baron 1898 zal ik hoogstwaarschijnlijk nooit meer een foto kopen omdat het exemplaar dat ik nu heb niet te overtreffen valt (voor de nieuwsgierigen, hij staat ergens op dit forum en ik lijk wel een pelsjager uit Alaska omdat mijn haar in een traditionele Russische bontmuts veranderd is.)

Wel heb ik de indruk dat je onridefoto's vooral terugvindt bij familieattracties. In Walibi kon je tot voor kort foto's kopen bij Calamity Mine, Weerwolf en Flashback, maar niet bij de meer extreme attracties zoals bijvoorbeeld Cobra, Psyké of Dalton Terror. De enige echte uitzondering is Vampire, maar dat fotokot is ook een tijdje gewoon dicht geweest. In Bellewaerde zag je hetzelfde: wel bij River Splash en Huracan, niet bij Boomerang. Ik leid daaruit af dat onridefoto's vooral populair zijn bij gezinnen, klopt dit?

Dat je een hele dag die foto moet meesleuren, vind ik zelf ook niet zo praktisch. Fijn dat sommige parken hier toch een oplossing voor zoeken. Zelf ben ik niet zo'n fan van automaten (altijd schrik dat ik op een verkeerd knopje zal drukken).

Tussen haakjes: Hoe leuk ik de attractie in kwestie ook vind, het is me nog nooit gelukt om te lachen op een onridefoto.