Tienduizend man... tja. Eigenlijk wel opvallend hoeveel geld mensen hiervoor over hebben. Volgens het principe van vraag en aanbod zou men de prijs moeten opdrijven tot er een aanvaardbare hoeveelheid volk in het park is, maar het lijkt er wel op dat mensen het gewoon gaan blijven betalen.

In the maze zijn we geen 30 minuten geweest nee, maar het heeft ons iets meer dan 30 minuten gekost om van de keverbaan doorheen the maze naar het horror district te gaan bedoelde ik. Een halfuur zou er al helemaal over zijn maar de boel bewoog echt voor geen meter daar in het midden waar zich een mensenmassa ophoopte omdat de twee richtingen botsten. Allesbehalve aangenaam om daarin vast te zitten. Probleem hier is dat je er wel door móet want er ligt geen pad naast, en er is geen operator om de mensenstroom te controleren, dus ja... En 10 acteurs? Wellicht waren die dan ook gevlucht voor de drukte.

Als je niet moet aanschuiven bij Niagara begrijp ik wel dat je het probleem niet merkt, maar als je even in het station staat is het overduidelijk. Voor een optimale capaciteit zou op het moment dat de boot vertrekt de volgende al leeg moeten zijn in het uitstapgedeelte en meteen doorvaren naar het instapstuk. De drie boten zaten redelijk achter elkaar waardoor dit nog meer opviel: na boot 3 was het steeds weer wachten geblazen tot de eerste boot kwam binnengevaren. Een extra boot zou absoluut geen overbodige luxe zijn. Qua wachtrij viel het best mee, er stond een rij die net het hoekje omging. Maar nog steeds waard als je dat kan overslaan. Groot contrast met vorig jaar, toen stond bijna het hele wachthok vol. Dàn was het overslaan van de rij pas leuk.
(wellicht hebben veel mensen Niagara overgeslagen door het grote tijdverlies in Horror District? Ik zou anders niet meteen een andere reden kunnen bedenken.)