X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 11 van de 12 EersteEerste ... 9101112 LaatsteLaatste
Resultaten 201 tot 220 van de 237

Onderwerp: Walibi Holland 2019

  1. #201

    Re: Walibi Holland 2019

    Ik kwam er ook net eentje tegen met geluid (maar nog steeds lage videokwaliteit).. Hier lijkt hij inderdaad al een stukje sneller te gaan.


  2. #202

    Re: Walibi Holland 2019

    Die ziet er geweldig uit en zal waarschijnlijk na de testritten ook nog wat 'hard'er 'gaan'

  3. #203

    Re: Walibi Holland 2019

    Hierbij nog een andere, officiele onride van Untamed in HD en in het zonnetje!

    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  4. #204

    Re: Walibi Holland 2019

    Lijkt me toch best snel te gaan hoor Je ziet duidelijk dat alles wordt ingezet op Untamed, want de technische problemen in de rest van het park lijken maar aan te slepen...

    Al sinds de opening van het seizoen ondervindt Blast al heel wat technische problemen, waardoor de attractie al meermaals dagenlang stilstond. Ondanks de grote opknapbeurt afgelopen winter, blijven er dus problemen ontstaan, waarbij men telkens beroep moet doen op Huss. Wat het precieze probleem is, blijft onbekend.

    Ook Spinning Vibe is sinds de seizoensopening nog niet open geweest. Normaal was het de bedoeling dat deze eind mei weer geopend zou worden, maar die deadline werd niet gehaald. Aan het begin van het seizoen ontbraken enkele gondels, maar die zouden nu wel teruggeplaatst zijn.

    G-Force werd dan onverwacht volledig afgebroken omdat er een onderdeel vervangen moest worden. Deze zou wel op enkele dagen moeten herbouwd worden.

    Tenslotte blijft het ook stil rond de heropening van Kart Fight, die gesloten bleef sinds het ongeluk. Of die ooit nog heropend, blijft voorlopig dus nog de vraag.
    Laatst gewijzigd door simon; 04-06-19 om 21:22.

  5. #205

    Re: Walibi Holland 2019

    Blast, Spinning Vibe, Kart Fight.. Toch wel heel standaard dingen waar je eigenlijk niet meer dergelijke grote problemen mee zou mogen hebben. Al mag die kartbaan wat mij betreft verdwijnen, zodat het pad naar Goliat toe wat levendiger kan worden. Nu loop je daar een behoorlijk eind zonder dat er iets is, om uiteindelijk bij het station van Goliath te komen. Een attractie onderweg zou al niet verkeerd zijn.

    De on-ride van Untamed ziet er idd al heel wat sneller uit dan de off-ride. Niet lang meer tot de opening. Ben beniewd.

  6. #206

    Re: Walibi Holland 2019

    Spinning Vibe is sinds kort weer geopend, dus dat zit weer goed.

    Looopings plaatste onlangs een interessante video online waarbij je een ritje maakt langs beide woodies, om zo de verschillen te zien:



    Het valt me vooral op dat de nieuwe rit dus wat korter wordt.

    En voor de nostalgici die nog een aandenken aan Robin Hood willen, Walibi Holland heeft nog een paar exclusieve souvenirs in de uitverkoop. Je kan ze kopen via www.robinhoodshop.nl

    Snel zijn is de boodschap, want het aanbod is beperkt!

  7. #207

    Re: Walibi Holland 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Het valt me vooral op dat de nieuwe rit dus wat korter wordt.
    Langer, maar sneller ;-)

    Het traject is trouwens moeilijk te vergelijken aan de hand van dit filmpje, want de start verloopt niet echt gelijk om wel ongeveer gelijk onder aan de first drop te zijn..
    Laatst gewijzigd door PyongWon; 15-06-19 om 08:41.

  8. #208

    Re: Walibi Holland 2019

    Zelfs dat niet. Volgens mij zijn ze pas gelijk in het eerste element. Beetje prutsvergelijk zo. (sowieso snap ik niet echt wat je aan beide banen zou willen vergelijken).

  9. #209

    Re: Walibi Holland 2019

    Vandaag een bezoek gebracht aan Walibi Holland.
    Op de opening van Untamed en echt, wat is dit een pracht van een baan! Geef je een goede raad
    ga hem gewoon uittesten! We dachten dat het vandaag tijdens de opening mega druk zou zijn...maar eigenlijk viel dat nog best mee. De eerste keer hebben we een uurtje moeten aanschuiven en de tweede keer een kleine 40min.. Je gaat zo soepel al glijdend door de baan met leuke effecten echt breng dit naar belgie AUB!

    Hieronder een kleine sfeer ofride video.
    Heb dit alleemaal wel snel gefilmd dus kwaliteit is niet wauw..
    En je mag altijd abonneren en een duimpje omhoog
    Themeparker

  10. #210

    Re: Walibi Holland 2019

    Ik had het geluk aanwezig te mogen zijn op de VIP opening van Untamed gisteren. Drie ritjes kunnen maken, de massa die volgde toen het grote publiek werd toegelaten deed de ogen opentrekken! Maar ze hebben het goed verwerkt en het was duidelijk dat echt iedereen daar stond te wachten. Later op de dag hebben we hem nog eens gedaan, en toen een kleine 40 minuutjes staan aanschuiven, dat viel dus nog goed mee.





    Mijn bevindingen over Untamed:
    - Duidelijk verschil tussen een koude en warmgereden baan. Ons laatste ritje was het beste!
    - Ik vond front echt beter, anderen zeiden dan weer back... We waren het er wel over eens dat de middenseats de minst interessantste keuzes zijn.
    - De micro bunny hill levert niet echt ejector airtime op, wel een leuke 'plop' alsof je eventjes over een drempel gaat. Wel leuker dan gewoon recht in het volgende element gaan, dat wel.
    - De 270? double inverting stall (ja, ik moet telkens de naam gaan opzoeken) is leuk, maar nu ook weer niet een echte wow-belevenis. Leuke gimmick en leuke ervaring, maar geen top inversie in mijn ogen.
    - Heel veel ejector airtime. Heel veel.
    - Sorry Walibi, maar de 4e inversie voelt helemaal niet als een inversie aan...
    - De barrel roll op het einde is zalig: enorme hangtime! Fantastische manier om af te sluiten.

    Walibi Holland mag trots zijn. De beste coaster van de Benelux?! Zeker! Untamed mag zelfs een absolute Europese topper genoemd worden... zeker voor degenen die op airtime kicken. Ik zou hem zelfs boven Taron plaatsen.





    Wegens technische problemen zal de Untamed podcast pas in de loop van volgende week online komen. Ik heb echter wel mijn bevindingen over Untamed neergeschreven in een #CoasterWorld artikel. Ook heb ik een resem foto's van de opening meegenomen die je hier kan bekijken.






    Edit: nu staat ook de podcast aflevering over Untamed online, deze kan je hier beluisteren. Of ook gewoon via SoundCloud, iTunes & Spotify
    Laatst gewijzigd door Phadd-F; 08-07-19 om 10:04.

  11. #211

    Re: Walibi Holland 2019

    Ik heb nog geen seconde over hout durven lezen hierboven, dat houd (!) ik wel tot ik ter plaatse ben. En dat zou wel eens op de laatste woensdag van aug. kunnen zijn. Maar er is een 'maar'.

    De park-kalender vermeldt voor woensdagen het wekelijks evenement "Lekkergaan". Dan houdt (!!) het park open tot 23:00 ipv tot 20:00 en is er wat extra animatie. Voor ons levert dat weinig op: ik moet met de kinderen tijdig terug - 20:00 is eigenlijk al te laat - en het (voormalig) doelpubliek van Wal. Hol. indachtig, schrikt het me een beetje af.

    Als iemand ervaring heeft met dat "Lekkergaan-gedoe" of ander advies heeft: laat het ajb weten.

  12. #212

    Re: Walibi Holland 2019

    wij waren er vorig jaar toen het park ook later open bleef, maar buiten een DJ op het podium voor het reuzenrad en een man of vijftig die daar naar stond te kijken, was er volgens mij weinig verschil met een andere vakantiedag...

  13. #213

    Re: Walibi Holland 2019

    Met Lekkergaan heb ik geen ervaring, maar ik vermoed dat het al bij al wel nog zaal meevallen. Het is iets helemaal anders dan Halloween. Er staat opnieuw een DJ op het podium voor het reuzenrad en de uren zijn uitgebreider, waardoor er misschien wat meer volk zou komen, maar het blijft wel een weekdag. Het park is ook telkens tot 20u open wat voor velen volgens mij ook al voldoende is.

    Verder is er ook een foodcourt, dus extra foodtrucks op een pleintje = meer variatie en aanbod voor eten, dus minder aanschuiven hiervoor.

    Belangrijkste van deze editie lijkt mij vooral de 'Challenges' die ze deze zomer presenteren:

    - Blindfold Goliath: Durf jij geblinddoekt in Goliath?
    - Coaster Art: Teken het logo van Lost Gravity, terwijl je over de kop gaat!
    - Cotton Candy Condor Challenge: Eet een suikerspin terwijl je in de klauwen van Condor hangt. Succes...
    - Bumper Beat: Bumpercruisen op superchille muziek!
    - Splash Shot: Als een raket omhoog met een grote beker water in je handen!
    - Tour des Speeddates: Gewoon chill door de tuin toeren met je blind date.
    - Waterfun in Exotic: Join the SPLASH fight met onverwachtse watergevechten!

    Normaal zal alles dus wel wat gemoedelijker zijn dan tijdens Halloween. En als je bovendien de laatste gaat, lijkt het mij ook dat het dan ook wat rustiger zal zijn.

  14. #214

    Re: Walibi Holland 2019

    Suikerspin eten in El Condor?? Ik denk dat het overgrote deel naast de baan terecht komt

    De rest klinkt wel fun.. Bekertjeschallenge mogen ze gerust ook in meerdere attracties doen. Zeker met goed weer

  15. #215

    Re: Walibi Holland 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Suikerspin eten in El Condor?? Ik denk dat het overgrote deel naast de baan terecht komt
    Hopelijk gaat het om suikerspin in een potje en niet op een stok, of ik zie meerdere mensen met een paar ogen minder er uit komen ...
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  16. #216

    Re: Walibi Holland 2019

    Check out this awesome impresions and onrides of Untamed

    Impressions


    Onrides



  17. #217

    Re: Walibi Holland 2019

    De afgelopen jaren is de Belgische achtbaanliefhebber behoorlijk verwend met enkele grote nieuwigheden op dagafstand. De laatste toevoeging in dit lijstje is ‘Untamed’ in Walibi Holland. Het aantal Belgische pretparkfans die zich op enkele weken tijd al verplaatst heeft richting Biddinghuizen getuigt van het grote enthousiasme. Gisteren kon ook ik mezelf toevoegen aan dit lijstje enthousiastelingen. Tijd dus om m’n bevindingen hier even te delen.

    Om te beginnen moet ik zeggen dat de verwachtingen hoog lagen. Quasi alle reacties die ik hoorde, waren erg positief. Bovendien vind ik eigenlijk elke RMC die ik al deed goed. Niet even subliem als sommige andere fans, maar wel gewoon erg goed. Een mooie toevoeging dus voor elk Europees park!

    Dat is het ook in Walibi Holland. ‘Untamed’ is een erg mooie toevoeging aan het coasteraanbod dat het park al rijk was. Maar voor mij is het wel (net) niet de beste baan van het park.

    Laat ik beginnen met de positieve punten:
    - De first drop. Die is echt zoals een first drop hoort te zijn!
    - Airtime! Airtime! Airtime! Untamed is zonder twijfel een airtimemonster!
    - Intensiteit. Hoewel de eerste rit van de dag me niet helemaal kon overtuigen, werd de baan duidelijk een stuk sneller naarmate hij warmer werd. Vooral naar het einde toe, heb je het typische RMC out-of-control-gevoel, heerlijk!

    Om over te gaan naar de negatieve punten:
    - De treinen. Op zich is dit niet het grootste nadeel, maar ik vind de RMC-treinen echt niet goed. Die scheenbeschermers vind ik maar lichtjes irritant, maar het feit dat operators de riem niet kunnen controleren als de beugel dicht is, daar is toch niet echt over nagedacht… Ook hoe traag en moeilijk de beugels na een rit terug openen, vind ik bedenkelijk. Maar goed, dat doet geen afbreuk aan de baan natuurlijk.
    - Inversies. Wat voor mij wel afbreuk doet aan de baan, zijn de inversies. Of het er nu 4 of 5 zijn, voor mij voelt het aan alsof het er 8 te veel zijn. Ik zal nooit een inversieliefhebber worden. Vooral de eerste en laatste inversie van de baan vind ik, hoewel het meest bijzonder, afbreuk doen aan de ritervaring. Dat is uiteraard een kwestie van smaak, maar het is dan ook mijn mening.

    Als de 4/5 inversies vervangen zouden worden door nog meer airtimeheuvels of andere leuke out-of-control-elementen, zou ‘Untamed’ voor mij een kanshebber zijn voor de titel van ‘Beste baan in Europa’. Nu is het dus voor mij n?t niet en reken ik hem eerder in de categorie ‘subtoppers’. De beste baan in Walibi Holland blijft voor mij nog steeds Goliath. Maar zoals ik eerder al aangaf: een erg mooie toevoeging voor het park, dat is ‘Untamed’ absoluut!!

  18. #218

    Re: Walibi Holland 2019

    Je bent niet de eerste waarbij ik lees dat Goliath toch de nummer 1 blijft. Smakelijk verschillen natuurlijk. Ik denk dat voor velen ook de Euforie een rol speelt dat ze de baan "eindelijk" kunnen doen.. Je ziet het toch wel vaak dat enthousiasme over iets minderd naarmate het wat ouder wordt. Een ander goed voorbeeld zijn films op IMDB die in het begin heel hoog scoren, maar later toch omlaag gaan.

    Ik denk dat ik zelf de baan niet op heel korte termijn ga testen. Misschien volgend jaar.

  19. #219

    Re: Walibi Holland 2019

    Ik had toch ook al enkele mensen gehoord die Goliath beter blijven vinden.
    Het punt is van Untamed dat de airtime eerder kort en krachtig is, waar Goliath eerder langdurige zachtere airtime voorziet.

    Op dit moment vind ik Untamed wel beter, de baan heeft ook een goeie herhalingswaarde waar ik hem zelfs iedere rit nog beter vind.

    Ik hoop echter dat door de jaren heen de baan even goed blijft. Tijdens mijn laatste bezoek aan Walibi Holland viel mij op dat Lost Gravity en Goliath beide niet zo soepel reden. (ouderdoms rattle?) Al wijt ik dat aan het onderhoud daar. WaHo heeft op mij een zeer slechte nadruk gegeven wat onderhoud betreft! Of ze hebben personeel tekort om het bol te werken.

  20. #220

    Re: Walibi Holland 2019

    Ik heb al bij veel intamin megacoasters dezelfde trillingen gevoeld als bij Goliath. Heel kenmerkend voor oudere intamins. Of dat aan het onderhoud ligt valt natuurlijk moeilijk te zeggen, want je voelt het in Six Flags parken (waar de verwachtingen voor onderhoud ook eerder laag liggen), maar ook bij Cedar Fair Parken (waar de verwachtingen beduidend beter liggen). Het is een beetje jammer van de ervaring, maar storend vind ik het niet. Al voel ik zoiets liever op een woodie dan op een stalen baan.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •