Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
Ik denk dat dit er toch ook voor een groot stuk tussen zit: park op de taalgrens, in het midden van het land, langs beiden kanten zeer vlot bereikbaar met openbaar vervoer. Doe daar de sluiting van Oceade bij en het Belgisch walibi-complex zit op rozen.
Ik denk dat er in het algemeen meer binding is met Walibi in België dan in Nederland. Daarnaast is het park het enige grote pretpark in Wallonië en voor de Franse in de buurt. Effectief makkelijk te bereiken en in tegenstelling tot Walibi Holland heb je heel wat familie attracties om af te wisselen.

Dat is trouwens de reden waarom ik meer fan ben van ons Belgisch park. De eerste keer in Walibi Holland had ik op den duur even een rust attractie nodig tussen al dat achtbaan geweld, dus was ik blij met de Old Timers... Nochtans heb ik niet zo'n slechte maag Qua coasters zijn ze beter en je moet er inderdaad niet gaan voor het thema. Maar een Challenge of Tutankhamon is toch wel een troef van WB tegenover WH. Eigenlijk moeten ze dus kiezen om verder de weg van Thorpe Park te gaan, of eerder Alton Towers. Daar hebben ze met Cbeebiesland toch wel families over de vloer tussen al dat achtbaan geweld. Maar daar heb je een echt IP voor nodig natuurlijk.