X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 25
  1. #1

    [Futuroscope] 2019: een echte achtbaan!

    Het Franse themapark Futuroscope kondigt de komst aan van haar eerste, echte achtbaan. De investering bedraagt maar liefst €22 miljoen! Dat wijst erop dat het niet om een kleine achtbaan gaat. Opening zou voorzien zijn tegen einde 2019.

    Meer info in ons nieuwsbericht.


  2. #2

    Re: [Futuroscope] 2019: een echte achtbaan!

    Kan sowieso geen kwaad voor het park, en het zet het park bij mij nog iets hoger op het verlanglijstje alvast!

    Nu nog lekker speculeren over het type natuurlijk. 22 miljoen is alvast niet mis, zou het dan wel een Zierer kunnen zijn?
    Wat voor mij qua idee leuk lijkt is een achtbaan gelijkaardig aan Van Helsing's Factory. Niet per se indrukwekkende stats maar toch een zeer toffe ervaring. Uiteraard hoeft het niet hetzelfde type achtbaan te zijn en wordt het zeker een volledig ander thema.
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  3. #3

    Re: [Futuroscope] 2019: een echte achtbaan!

    Eindelijk een reden om nog eens terug te gaan !
    Coastercount: 958 coasters.
    Proud staffmember of RollercoasterFriends & Brakesection Magazine

  4. #4

    Re: [Futuroscope] 2019: een echte achtbaan!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GriffonofNemesis Bekijk Berichten
    Nu nog lekker speculeren over het type natuurlijk. 22 miljoen is alvast niet mis, zou het dan wel een Zierer kunnen zijn?
    Mja, pas op, Verbolten in Busch Gardens Williamsburg is ook van Zierer hé. Geen idee hoeveel die gekost heeft, maar dat is een baan van 864m met 5 treinen en een heus indoorstuk, dus zal toch ook wel ettelijke miljoenen gekost hebben. En deze vind ik echt SUPER!! Zoiets mag zeker ook in Europe ergens verschijnen

  5. #5

    Re: [Futuroscope] 2019: een echte achtbaan!

    Mooi, maakt het ook meer een echt pretpark

  6. #6

    Re: [Futuroscope] 2019: een echte achtbaan!

    Een aardige bouwvlakte is ondertussen vrijgekomen:



    Bron: Ozone - https://forum.coastersworld.fr/

  7. #7

    Re: [Futuroscope] 2019: een echte achtbaan!

    De eerste visuals werden in het park aangebracht. De opening werd verschoven naar 2020.







    Bron: Elfried86360 - http://www.forum-futuroscope.net/

  8. #8

    Re: [Futuroscope] 2019: een echte achtbaan!

    Dat silhouetje ziet er niet bepaald wereldschokkend uit. Verre van zelfs.

  9. #9

    Re: [Futuroscope] 2019: een echte achtbaan!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Dat silhouetje ziet er niet bepaald wereldschokkend uit. Verre van zelfs.
    Geen zorgen, ze hebben de Santa Monica West Coaster waarschijnlijk gekozen voor hun visual omdat die zo herkenbaar het concept van de achtbaan vertegenwoordigd.

  10. #10

    Re: [Futuroscope] 2019: een echte achtbaan!

    Ik heb die baan gedaan en die is inderdaad niet wereldschokkend. Ik kan me ook niet voorstellen dat die baan 0G haalt.

    Eigenlijk wel jammer. Wel gewichteloosheid, maar nét geen airtime op de baan. Maar dat ze voor de 0G gaan betekend in elk geval dat het niet weer een standaard baan gaat worden. Wellicht gaan ze - gezien het thema en de lange bouwtijd - zelfs wel voor een soort immersive experience?

  11. #11

    Re: [Futuroscope] 2019: een echte achtbaan!

    De eerder vooropgestelde opening van de coaster was najaar 2019. Zou mooi zijn dat ze nu mikken op het seizoensbegin 2020. Hoewel, volgens deze link begint seizoen 2019 al in februari, dan komt feb. 2020 misschien te vroeg: https://www.futuroscope.com/informat...er-et-horaires
    Opening in maart - 'Mars' - 2020 zou thematisch ook wel leuk zijn.

  12. #12

    Re: [Futuroscope] 2019: een echte achtbaan!

    Ondertussen is er al best veel veranderd op het bouwterrein van Futuroscope, waar volgend jaar de eerste achtbaan van het park zal verschijnen...





    Foto's: Elfried86360 @ http://www.forum-futuroscope.net/

  13. #13

    Re: [Futuroscope] 2019: een echte achtbaan!

    Een kleine eeuwigheid later is er ook een video die het project wat moet doen sprankelen:


    Ik begrijp eerlijk gezegd nog niet waarom dat twintig miljoen moet kosten. Of is er iemand die mij kan uitleggen waarover ik enthousiast moet worden?

  14. #14

    Re: [Futuroscope] 2019: een echte achtbaan!

    Ik vermoed dat er wel een groot deel van het budget naar theming zal gaan.

  15. #15

    Re: [Futuroscope] 2019: een echte achtbaan!

    Mars 2020, toont het filmpje op het einde. Dezelfde deadline staat hier vermeld: https://themeparks-eu.com/news/new-r...oscope-in-2020.

  16. #16

    Re: [Futuroscope] 2019: een echte achtbaan!

    De treintjes blijken sober

    Naam:     EJ4lVSQWoAErkeb.jpg
Bekeken:  2669
Groote:   238,4 KB
    Bron: Ameworld

  17. #17

    Re: [Futuroscope] 2019: een echte achtbaan!

    Sober, ja.. maar perfect passend in een futuristisch thema. Die treintjes laten mij alleszins direct denken aan de wat oudere science fiction films. Geslaagd ontwerp dus wat mij betreft.

  18. #18

    Re: [Futuroscope] 2019: een echte achtbaan!

    Testing:
    Naam:     fut.jpg
Bekeken:  2372
Groote:   1,76 MB

    Bron: twitter

  19. #19

    Re: [Futuroscope] 2019: een echte achtbaan!

    Wisten we al dat het draaiende bakjes gingen zijn? Ik niet alleszins... Qua totaalplaatje lijkt dit toch wel een toffe coaster te gaan worden!

  20. #20

    Re: [Futuroscope] 2019: een echte achtbaan!

    Ik had die draaiende bakjes ergens al genoteerd in mijn achterhoofd. Hoe meer ik dat simpele treintje zie, hoe beter ik het vind. Vaak komt er tegenwoordig een nogal opzichtig design aan te pas. Dit is simpel en droog, maar wel functioneel en op een bepaalde manier elegant.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •