X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 9 van de 47 EersteEerste ... 789101119 ... LaatsteLaatste
Resultaten 161 tot 180 van de 930

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GriffonofNemesis Bekijk Berichten
    Belgiumcoasterfreak heeft al veel goeie tips gegeven en ik kan hier en daar nog aanvullen!

    1) Een andere optie is dat je de trein neemt van Leuven naar Lille-Flandres via Kortrijk en dan van daar de TGV neemt. Indien je drie maand op voorhand boekt, kan de TGV al voor 30 euro heen en terug. Je komt aan in Disney zelf wat een groot voordeel is natuurlijk. Let wel op voor de treintickets naar Rijsel zelf, want daar moet je een speciaal ticket hebben gezien je de grens overgaat. Wat wel kan is een soort GoPass/Railpass tot Moeskroen en dan enkel een speciaal ticket van Moeskroen naar Rijsel. Alternatief is een soort Flexbus nemen van Brussel naar Rijsel wat misschien goedkoper is. (Ik woon dicht bij Kortrijk dus ik word meestal afgezet in Rijsel door iemand). In Rijsel zelf zal je waarschijnlijk moeten wandelen van station Lille Flandres tot Lille Europe maar e.
    Zo zou ik het dus echt niet doen, en zeker niet vanuit Leuven.
    Brussel-Disney kan vanaf 29 euro enkel. Eerst vanaf Leuven naar Kortrijk, dan naar Rijsel... betekent uren tijdsverlies en quasi geen geldbesparing want het traject leuven-Rijsel moet betaald worden.


    Qua hotel raad ik de golden forest club aan in seqouia. Tijdens de week in januari-februari 520 euro voor 2 personen/3 dagen park/2 nachten. Het voordeel van de kamers is dat er prive-ontbijt bijzit, en de ganse dag door gratis drankjes in de golden forest lounge.

  2. #2

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Interessante vraag! Deze ga ik opvolgen
    Je vois la vie en des biscuits.

  3. #3

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Leuke tips alvast! Uit eigen ervaring geef ik ook graag het volgende mee.

    Als je met de auto gaat, ben je ook wel op je gemak in David Crockett Ranch. Dit bungalowpark heeft als voordeel dat het ook goedkoper is dan de Disneyhotels, maar je er ook een iets uitgebreider zwembad kunt vinden en een supermarktje voor aankopen. In je bungalow heb je ook een keukentje, waarbij je dus ook je eigen eten kunt maken. Je kan dus zo perfect je koffer vullen met eten en drinken en drankjes koelen in de koelkast om de volgende dag mee te nemen naar het park.

    Nadeel ervan is wel dat je parking moet betalen als je naar het park rijdt, maar je kunt zo ook wel eens naar Val d'Europe rijden om daar iets te gaan eten 's avonds, waar het ook goedkoper - en doorgaans rustiger is. In Disney Village kun je dus ook goedkoper eten, maar als je in het park wilt eten, kijk je best ook eens op de plannetjes. Alles staat er mooi aangeduid met de prijscategorie, en de menu's zijn ook interessanter dan à la carte.

    Als het een eerste bezoek is, zou ik je ook aanraden om ofwel 3d/2n ofwel 2d/1n te gaan. Vooral in het geval van 3d/2n kan de Ranch wel aanrader zijn, in geval van 2d/1n zou ik eerder kijken voor Santa Fé of een hotel in de buurt. Ga op je eerste dag dan naar het Disneyland Park, 2e dag Studios Park (en eventueel bij sluit door naar Disneyland Park met een hopper ticket). 3e dag kan je dan de toppers nog eens opnieuw doen, of aanvullen met enkele shows die je nog wilt zien.

    Nog een budgettip: probeer evt. met 3 of 4 te gaan: kamerprijs zal doorgaans min of meer hetzelfde blijven, maar de autokosten kun je zo wel delen. En als je mensen met een abonnement kent, kunnen deze nog goedkoper boeken en kun je misschien profiteren van de Friendsactie waarbij je een hopperticket voor 35 euro kunt scoren.

  4. #4

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Bedankt voor de tips! Nog twee bijkomende vragen:
    1) Zijn er attracties die sluiten bij koude of slecht weer?
    2) Disneyland geeft maanden op voorhand al aan welke attracties in onderhoud zullen zijn. Hoe groot is de kans dat dit schema nog verandert?
    Once you sit back, you never go back.

  5. #5

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Bedankt voor de tips! Nog twee bijkomende vragen:
    1) Zijn er attracties die sluiten bij koude of slecht weer?
    2) Disneyland geeft maanden op voorhand al aan welke attracties in onderhoud zullen zijn. Hoe groot is de kans dat dit schema nog verandert?
    1) Ja, maar gebeurt niet zo snel. BTM zal het grootste zorgenkindje zijn in dat geval. Die is sowieso al pittig storingsgevoelig, en in de koude nog erger. Bij mijn verblijf in februari heb ik hem nooit kunnen doen omdat hij steeds moeilijkheden had met het vriesweer. Hij heeft wel gereden, maar nooit toen ik er net op wou. Zeker ook nooit op een koude ochtend proberen. Dan heeft hij sowieso opstart problemen door het weer, dan is de late namiddag beter (en je kan al Fastpass voor de zekerheid halen, you never know). Alle andere attracties, op de Molly Brown boot na (en de powered trainride in Fantasyland is toch nooit open in het laagseizoen) zijn gewoon open zonder probleem (zijn ook quasi allemaal binnenattracties, op de paar molens na). In de Studios is ook het gros binnen, dus zal je ook hier daar geen last van ondervinden. In dat opzicht zijn beide parken zeer hufter-proef naar slecht weer toe.

    2) Nihil. Disney is daar meestal erg strikt in, dus vroeger openen is nooit naar mijn idee. Maar later ook nooit. Soms kan het dat een onderhoudsbeurt effectief vroeger is afgerond en de attractie ook effectief vroeger opent. Maar hoop er maar nooit op. Als er op de site dicht staat, ga er dan maar 100 % van uit dat de attractie dicht zal zijn.

    Nog een tip: smijt je Fast Pass tickets nooit weg als de attractie op jouw boardinguur net in storing valt of gesloten is voor weet ik veel welke reden. Meestal kan je dan later, op een later uur wanneer de attractie terug vrolijk zijn rondjes draait, het nogmaals proberen en laten ze je ook door. Ze weten goed genoeg wanneer een attractie in storing vliegt en kunnen dus perfect inschatten of je liegt of niet. Ook is een vijf minuten later dan het aangegeven uur aankomen aan de Fastpass ingang geen ramp, maar probeer het voor je eigen belang maar niet te veel uit. Ikzelf heb altijd al geluk gehad met de greaters, die mij ook na een 5/10 minuten te laat alsnog binnenlieten in de Fastpass rij. No worries dus!

  6. #6

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Bedankt voor de tips allemaal! Als jullie nog meer bruikbare ideeën hebben, laat maar komen!

    Mijn vraag i.v.m. de onderhoudskalender ging vooral over de kans dat een onderhoudsperiode alsnog verschoven wordt (zoals Python in de Efteling). Bijvoorbeeld: je wil een bepaalde attractie absoluut doen, plant je reis in een periode dat deze open zal zijn, maar nadat je alles definitief geboekt en betaald hebt besluit men ineens om het onderhoud te verplaatsen waardoor de attractie tijdens jouw verblijf alsnog dicht is. Bestaat daar veel kans op?

    En nu we toch bezig zijn nog een praktische vraag. Bij achtbanen zit ik graag in het achterste 1/3 van de trein. Als je in het station gewoon bij een zelfgekozen poortje mag aanschuiven, dan is er geen enkel probleem. Maar soms worden er plaatsen toegewezen of wordt een hele groep tegelijk het station binnengelaten. In zo'n geval moet je het tactisch aanpakken, uiteraard zonder de regels van het park te overtreden! Bijvoorbeeld: bij Psyké Underground laten ze groepen door en kom je het station binnen langs de frontkant van de trein. Hier moet je voor backseat dus een sprintje trekken, waarbij het handig is om vooraf te weten dat de trein links van jou staat.

    Wat is de beste techniek om backseat te geraken bij Space Mountain en Rock 'n Rollercoaster? En op welke manier kom je het station binnen?
    Once you sit back, you never go back.

  7. #7

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Bedankt voor de tips allemaal! Als jullie nog meer bruikbare ideeën hebben, laat maar komen!

    Mijn vraag i.v.m. de onderhoudskalender ging vooral over de kans dat een onderhoudsperiode alsnog verschoven wordt (zoals Python in de Efteling). Bijvoorbeeld: je wil een bepaalde attractie absoluut doen, plant je reis in een periode dat deze open zal zijn, maar nadat je alles definitief geboekt en betaald hebt besluit men ineens om het onderhoud te verplaatsen waardoor de attractie tijdens jouw verblijf alsnog dicht is. Bestaat daar veel kans op?

    En nu we toch bezig zijn nog een praktische vraag. Bij achtbanen zit ik graag in het achterste 1/3 van de trein. Als je in het station gewoon bij een zelfgekozen poortje mag aanschuiven, dan is er geen enkel probleem. Maar soms worden er plaatsen toegewezen of wordt een hele groep tegelijk het station binnengelaten. In zo'n geval moet je het tactisch aanpakken, uiteraard zonder de regels van het park te overtreden! Bijvoorbeeld: bij Psyké Underground laten ze groepen door en kom je het station binnen langs de frontkant van de trein. Hier moet je voor backseat dus een sprintje trekken, waarbij het handig is om vooraf te weten dat de trein links van jou staat.

    Wat is de beste techniek om backseat te geraken bij Space Mountain en Rock 'n Rollercoaster? En op welke manier kom je het station binnen?
    Op je eerste vraag: Disney wijzigt niet zo snel hun onderhoudskalenders. Zeker niet de onderhoudsperiodes tijdens off-season, want die zijn al erg lang op voorhand gepland. Het zou mij ten sterkste verbazen moest dit toch licht afwijken van wat je op de site kan lezen. Disney heeft ook een perfecte klantenservice naar mijn idee, dus aarzel ook niet om ze hierop aan te spreken moesten er gebreken zijn. Je bent vaak snel geholpen en vergoed moest het nodig zijn.

    Over de rijen: alle achtbanen in Disney werken met een greater, dus er word je gezegd waar je moet staan qua zitplaatsen alvorens je aan de poortjes staat. Maar als je in de gewone rij staat, kan het soms al gewoon helpen om vriendelijk te vragen of je ergens specifiek mag zitten. Zeker als er erg weinig volk is, doen ze hier nooit moeilijk over. Dit hangt natuurlijk ook wel een beetje af van welk personeelslid je voor je hebt. Maar 9 kansen op 10, zeker als je maar met twee bent, geven ze je gewoon je voorkeursplekje (toch als het rustig of niet overdreven druk is). Zowel Space, BTM en RnRC zijn frontseat ook best de moeite! Plus: moest je kunnen, moet je vragen bij Tower of Terror voor de voorshow aan de rechtse kant van de gang (alweer, soms heb je ook het geluk dat je net naar daar wordt gestuurd). De liften aan die kant zitten op de gelijkvloers, waarbij de liften toch een stuk dieper vallen (of toch naar mijn gevoel). Test het maar eens uit!

  8. #8

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Bedankt voor de tips allemaal! Als jullie nog meer bruikbare ideeën hebben, laat maar komen!

    Mijn vraag i.v.m. de onderhoudskalender ging vooral over de kans dat een onderhoudsperiode alsnog verschoven wordt (zoals Python in de Efteling). Bijvoorbeeld: je wil een bepaalde attractie absoluut doen, plant je reis in een periode dat deze open zal zijn, maar nadat je alles definitief geboekt en betaald hebt besluit men ineens om het onderhoud te verplaatsen waardoor de attractie tijdens jouw verblijf alsnog dicht is. Bestaat daar veel kans op?

    En nu we toch bezig zijn nog een praktische vraag. Bij achtbanen zit ik graag in het achterste 1/3 van de trein. Als je in het station gewoon bij een zelfgekozen poortje mag aanschuiven, dan is er geen enkel probleem. Maar soms worden er plaatsen toegewezen of wordt een hele groep tegelijk het station binnengelaten. In zo'n geval moet je het tactisch aanpakken, uiteraard zonder de regels van het park te overtreden! Bijvoorbeeld: bij Psyké Underground laten ze groepen door en kom je het station binnen langs de frontkant van de trein. Hier moet je voor backseat dus een sprintje trekken, waarbij het handig is om vooraf te weten dat de trein links van jou staat.

    Wat is de beste techniek om backseat te geraken bij Space Mountain en Rock 'n Rollercoaster? En op welke manier kom je het station binnen?
    Lol, was lang aan het typen precies

    De kans dat onderhoud uitloopt of verplaatst wordt bij Disney is over het algemeen heel klein, maar zeg natuurlijk nooit nooit. Tot nu toe heb ik het nog niet meegemaakt. Dus je kan gerust op voorhand boeken. Gelukkig bij ons kan je ver op voorhand zien welke attracties gesloten zullen zijn, voor Disneyland California bijvoorbeeld is dat niet het geval.

    Coasters: Je wordt in Disney altijd voorgesorteerd net voor de poortjes bij de coasters. Elk poortje heeft een nummer op de grond staan en ze zeggen aan welk nummer je moet gaan staan. De kans is dus groot dat je niet op de plaats zit die je wil. Maar: indien je het vriendelijk vraagt, geven ze toch een nummer achteraan als er nog plaats is. Dit is dus zo voor Hyperspace Mountain, Big Thunder Mountain, Indiana Jones (hier zijn de frontseat zitjes het leukst vind ik), Rock 'n' Rollercoaster, Crush's Coaster (maar daar maakt het totaal niet uit gezien je per 4 gaat en ronddraait) en ook RC Racer (ook front seat is leuk).

    Let wel op! Big Thunder Mountain en Hyperspace Mountain hebben een dubbel perron. De rechterzijdes zijn de stations waar mensen met een beperking of een andere bepaalde reden hebben om via de uitgang van de attractie te mogen gaan, ingeladen. Die worden meestal in de achterste zitjes gezet (zeker bij Big Thunder Mountain) en dus kan het zijn dat ze je daar toch niet laten zitten. Bij Hyperspace Mountain kan je de zijde kiezen, bij Big Thunder Mountain enkel wanneer het niet druk is. Wanneer het druk is, is de rechterzijde automatisch voor Fastpass.

    Nog wat tipjes:
    - Doe Big Thunder Mountain en Indiana Jones ook eens in het donker, je zal merken dat ze extra leuk zijn
    - Via Liberty Arcade kan je bijna volledig overdekt doorwandelen tot aan Pirates of the Caribbean dus ideaal om meteen aan de achterkant van het park te zijn. (Traditioneel ga ik het park binnen via deze weg naar Big Thunder Mountain voor een Fastpass en daarna door tot Pirates of Indiana).
    - Indien je de parade wil zien, ideale plaatsen zijn aan de kant van het Bella Notte Restaurant wanneer de parade begint.
    - Fastpass is aangeraden voor Big Thunder Mountain, Star Tours, Tower of Terror, Ratatouille die meestal het drukst zijn.
    - De wachtrijen bij Rock 'n' Rollercoaster gaan omhoog na het uitlopen van de Moteurs! Action! Stuntshow.
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  9. #9

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Een greater, dat systeem ken ik nog niet ... dus ze zeggen waar je moet gaan staan als je een specifieke plaats wil? Of wijzen ze plaatsen toe?
    Once you sit back, you never go back.

  10. #10

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Een greater, dat systeem ken ik nog niet ... dus ze zeggen waar je moet gaan staan als je een specifieke plaats wil? Of wijzen ze plaatsen toe?
    Ze wijzen je plaatsen toe. Achter elk poortje staat een nummer en de greater zegt waar je moet staan. Maar, zoals ik al zei, kan je altijd proberen om te vragen of je toch niet elders kan zitten . Probeer dat wel nooit in een single riders line, dat werkt nooit .

  11. #11

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Ze zeggen gewoon waar je moet staan, bijvoorbeeld 'poortje 5', als je liever vooraan of achteraan zit, dan kan je dat aan die greater gewoon vragen. Een nee heb je, en een ja kun je krijgen.
    Bij mijn bezoekjes konden we toch altijd zitten waar we wilden, al dienden we toen soms wel een extra ritje te wachten.

  12. #12

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Misschien een domme vraag, maar na jaren geen abo meer te hebben in Plopsaparken, vroeg ik mij af hoe het precies werkt wanneer je vandaag een abonnement neemt. Geldt dit voor een volledig kalenderjaar vanaf vandaag of werkt dit voor het pretparkseizoen van PDP?
    Op de dag van vandaag zijn we vnl geïnteresseerd in de indoorparken voor de kleine, maar PDP volgend voorjaar kan ook al eens plezant zijn.

    Ik heb daar vroeger nooit bij stilgestaan, aangezien ik het abo altijd verlengde in maart/april...

  13. #13

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Dat is gewoon een kalenderjaar geldig vanaf aankoop.

  14. #14

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Dat is gewoon een kalenderjaar geldig vanaf aankoop.
    Thx! Was niet zeker. Om den duur begin je serieus te twijfelen

  15. #15

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Weet er iemand of het druk is in Phantasialand in de weekends van onze herfstvakantie + op 1 nov. Gezien daar geen Halloweenevent is?

  16. #16

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jak Bekijk Berichten
    Weet er iemand of het druk is in Phantasialand in de weekends van onze herfstvakantie + op 1 nov. Gezien daar geen Halloweenevent is?
    Vorig jaar ben ik in die periode naar PHL geweest. Het was een zondag, begin van de herfstvakantie. Het was enorm druk. Je moet rekening houden met de 1+1 actie de ze steeds houden - kom in het voorjaar en kom dan in het najaar gratis terug. Die actie verloopt rond die periode, dus komen heel veel mensen op dat moment nog hun terugkomticket gebruiken.

  17. #17

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jak Bekijk Berichten
    Weet er iemand of het druk is in Phantasialand in de weekends van onze herfstvakantie + op 1 nov. Gezien daar geen Halloweenevent is?
    Laatste weekend valt doorgaans erg mee, al heeft NRW dan 2 weken vakantie (23/10-4/11). Veel zal ook afhangen van het weer.

  18. #18

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Op de website van Europa Park staat dat Blue Fire in de winter niet geopend is. Als ik mij goed herinner was dat vroeger toch niet altijd zo?

  19. #19

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Den Este Bekijk Berichten
    Op de website van Europa Park staat dat Blue Fire in de winter niet geopend is. Als ik mij goed herinner was dat vroeger toch niet altijd zo?
    Officieel is hij volgens mij altijd dicht (op het parkplan van vorig jaar staat hij bijvoorbeeld niet ingekleurd), maar als het weer het toelaat, doen ze hem normaal gezien wel open.

  20. #20

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Als ik de info op het internet goed begrepen heb, is Disneyland Parijs 365 dagen per jaar open. Klopt dat inderdaad?
    En zijn alle vaste attracties - achtbanen etc - dan ook 365 dagen per jaar open (behalve bij onderhoud uiteraard)?
    Once you sit back, you never go back.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •