X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 32 van de 47 EersteEerste ... 22303132333442 ... LaatsteLaatste
Resultaten 621 tot 640 van de 927
  1. #621

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Ik heb verschillende ervaringen met onweer. Ik ben al eens in Walibi BE en in Walibi NL geweest tijdens een onweer en dan sluit inderdaad letterlijk alles, en gaat ook 80% van de bezoekers naar huis. Als je dan een halfuurtje wacht tot het over is gaat meestal alles weer open en kun je praktisch zonder wachtrij weer verder attracties doen.

    Ik was ook eens in Slagharen op een dag waarop onweer voorspeld was, en het park had dat duidelijk niet opgemerkt. Toen de lucht donker begon te worden werden nog gewoon mensen op de kabelbaan gelaten. Alles bleef open tot de zondvloed losbarstte. Wij stonden op dat moment voor de monorail te wachten met het gedacht dat we in de trein konden zitten tijdens de stortbui. (In een niet overdekte wachtrij voor wie het park kent). De trein stond in het station toen de eerste druppels vielen en... We werden er gewoon niet ingelaten, zonder dat dit gezegd werd! Iedereen werd kletsnat geregend in de wachtrij - als ze nu gewoon gezegd hadden dat ze ons er niet zouden inlaten kon men gewoon in het kabelbaanstation gaan schuilen zijn. Dat vond ik toch een kleine schande. Samen met de mensen die kletsnat uit de kabelbaan gehaald werden omdat ze er nog zo lang blijven oplaten waren.

    Na het onweer wilden we Gold Rush doen maar de operatoren kregen geen toestemming om deze terug op te starten "omdat er misschien nog een onweer zou kunnen passeren". (terwijl dit niet voorspeld was en hij tot aan het begin van het w?l voorspelde onweer gewoon nog open was).

    Conclusie: veel hangt dus van het park af.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knessel Bekijk Berichten
    Wildlands is er niet van gekomen wegens het slechte weer....
    Da's jammer. Ik bezocht het park dan wel op een warme droge zomerdag, maar weet dat in Wildlands de grootste tropische kas van Europa is en daarbinnen is het weer altijd hetzelfde. Ik vond het daar heel leuk alleszins. Had ik je vraag eerder gezien had ik je zeker aangeraden om sowieso te gaan Er zit een hele mooie rondvaart in, je hebt de vlindertuin, vogels... Ik weet niet of dat nog steeds is maar toen wij er waren was er ook een leuke show met Jungle Jim en je hebt er ook een XXXXL Tiki Trail van waaruit je mooi overzicht over de kas hebt. (Maar ik moet er wel bijzeggen, het is wel zweten om in de temperaturen van die kas zo te klauteren. )

  2. #622

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Ik heb zelf ook nog een vraag: wij vertrekken zaterdagnamiddag richting Engeland om een tocht van twee weken langs allemaal pretparken te doen. We bezoeken onder andere Blackpool, Lightwater Valley, Flamingoland, Alton Towers, Thorpe Park, Drayton Manor... En eventueel ook Diggerland, maar ik vrees dat we dat niet meer in de planning gaan krijgen.

    Vorige zomer hebben we een weekje Duitsland gedaan met Phantasialand, Movie Park, Kalkar en Toverland hebben we toen ook bezocht en hierbij hebben we heel dankbaar gebruikgemaakt van de aanvalsplannen uit de parkgids. Echter is de website hier al bijna drie maanden niet bereikbaar, ik had gehoopt de aanvalsplannen van de Engelse parken die we doen af te kunnen drukken voor we vertrokken maar ik kan ze dus niet zien... Iemand die zo'n aanvalsplan toevallig eens opgeslaan heeft of nog beter, zelf een goed aanvalsplan heeft voor (??n van) deze parken?

    mvg

  3. #623

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Je kan ook enkele TR's (ja, o.a. van ondergetekende) raadplegen.

    Blackpool: ik was er vorige week drie dagen, tijdens de schoolreis-periode. Toch viel het wachten mee (zeker meteen na opening en na 16:00). Kijk met hoeveel boten Valhalla opereert, dat is er aangegeven in het station. Dat waren er vorige week steeds 5, de overige 12 zouden in onderhoud geweest zijn, las ik op een fan-FB-site. Hier waren ook enkele storingen en de wachtrij sloot een uur voor de parksluiting (wegens traag vorderen). Je word er zeiknat, waardoor veel mensen 'em als laatste van de dag doen. Hint: doe'em zo gauw mogelijk en neem regen- en reservekledij (zeker sokken) mee. Icon met 3 treinen vordert snel. Weinig mensen hadden de splitsing voor front in het station door. Wij kwamen soms sneller aan de beurt via front dan wachtenden voor ons voor een 'gewone' plaats. Big One is windgevoelig, dus als die rijdt op een winderige dag: niet te lang uitstellen. De enige coasters die meteen bij park-opening reden, staan in Nickland. De dag beginnen met de oranje coaster is zeker een optie. Stel ook Steeplechase achteraan het park niet te lang uit, want lage capaciteit. Ga voor een duel of driestrijd met je gezelschap. Dan zal je mogelijk wel iemand moeten voorlaten in de wachtrij. Dat is zeer moeilijk in te schatten omdat sommigen solo en anderen in duo een paard berijden. Laat dus niet te vroeg mensen voor. Bij de SLC hebben ze op beide treinen het achterste duostoeltje gedemonteerd, dus nog langer wachten. Het leuke hier is zicht op zee en de rit over het water. Probeer bij sluitingstijd nog toe te treden tot een wachtrij. Het leverde ons vorige week twee opeenvolgende ritten op bij Big Dipper. Wallace en Grom: achterste karretje nemen, dan mis je minder (zie TR). Wees voorbereid op de smerigste WC's van alle Europese parken (erger dan Fort Fun).

    Alton Towers: Bij ERT als hotelgast: starten met Wickerman. Anders: Wick niet meteen na parkopening doen. Kinderdeel zeker ook niet meteen na opening doen (druk wegens dicht bij park-ingang). Kabelbaan reed in het laagseizoen pas vanaf 12:00. Park meer dan 1 keer rondgaan per dag, was niet mogelijk voor ons. Dus beter meteen reriden, indien mogelijk.

    Drayton: Mischien toch beginnen in Thomasland (zeker de coaster en auto's op hoog spoor). Daar is het waarschijnlijk drukker dan bij de wilde attracties. Zoo doe je bij drukte volgens mij best in de namiddag.

    Thorpe: hopen op weinig storingen. Als hotelgast: ERT op de grote coasters proberen.

    Geen afkrakende kritiek, wel een algemene opmerking: Aanvalsplannen pur sang zijn - net als TR's - gestoeld op moment-opnames. Vaak zijn ze jaren terug opgesteld, dus met deels andere attracties. Read: the proof of the pudding is in the eating.

    EDIT: Over eten gesproken, eigen voedsel mee brengen in BPB, mag niet. Enige uitzondering: ongeopende waterflessen (met limesmaak mocht ook) Er is vrij serieuze tassencontrole, maar de metaaldetector controleert niet wat in je jas-of broekzak zit van eten. Een verpakt koekje, dat in de meeste hotels ginds elke avond of ochtend op je kamer wordt gelegd naast de waterkoker, kan handig zijn voor in een wachtrij.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 19-07-19 om 16:45.

  4. #624

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Thorpe: hopen op weinig storingen. Als hotelgast: ERT op de grote coasters proberen.
    Wij gaan binnen 2 weken ook naar daar: We waren van plan een "Adrenaline" pass te nemen (5 maal voorkruipen op de coasters). Normaal doen we dit niet, maar mijn vrouw is 7 maanden zwanger en mag nergens in en we willen haar geen uren alleen laten wachten op een bankje bij de rugzakken. Is er nog iets waar we op moeten letten of zeker gebruik van moeten maken? (We zijn geen hotelgast daar)

  5. #625

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Ik was in Thorpe off season, en da's al ruim twee jaar geleden. Derren Brown's G.T.: blij dat ik dat gedaan heb, want zit goed in elkaar. Maar door het legertje betrokken acteurs is dit niet de klok rond geopend. Gevolg: lange wachttijden, tenzij voor veel bezoekers het nieuwe er af is ondertussen. Bij enkele coasters (Stealth en Swarm al zeker) was er polsbandje-voor-rugzak. Om daar niet herhaaldelijk voor te moeten aanschuiven, deden we vaak een reride met hetzelfde bandje om. Beter dan bagage aan een zwangere vrouw geven. Klein park in oppervlak, rerides uitstellen kan dus zeker hier. De shute is na de drop zeiknat, bij de (?) - iets zoals Oxygenarium - staat het water inches hoog in de rafts, best onaangenaam. Enjoy en laat maar iets over de drukte en de storingen weten, hopelijk ben ik te voorbarig.

  6. #626

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    In augustus wil ik graag een zaterdag of zondag naar Bobbejaanland gaan, vooral voor Fury. Heeft die nog vaak last van technische problemen of aangepaste openingsuren? Een storing kan uiteraard altijd gebeuren, maar ik wil mijn kansen om Fury tijdens mijn bezoek te kunnen doen toch zo groot mogelijk maken (ik heb geen abonnement, dus een weekje later teruggaan wordt mij iets te duur )
    Once you sit back, you never go back.

  7. #627

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    In augustus wil ik graag een zaterdag of zondag naar Bobbejaanland gaan, vooral voor Fury. Heeft die nog vaak last van technische problemen of aangepaste openingsuren? Een storing kan uiteraard altijd gebeuren, maar ik wil mijn kansen om Fury tijdens mijn bezoek te kunnen doen toch zo groot mogelijk maken (ik heb geen abonnement, dus een weekje later teruggaan wordt mij iets te duur )
    Je toegangsticket kan je deze zomer omruilen voor een zomerabonnement
    10 augustus gaat RF trouwens naar Bobbejaanland, maar blijkbaar zou het park dan ook nocturne houden tot 21u. Op dit moment is er wel nog niets officieel over bekend, maar kan misschien wel handig om weten zijn

  8. #628

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    10 augustus gaat RF trouwens naar Bobbejaanland, maar blijkbaar zou het park dan ook nocturne houden tot 21u. Op dit moment is er wel nog niets officieel over bekend, maar kan misschien wel handig om weten zijn
    Tja, aangezien we met meer dan 85 personen zijn hebben we het park bijna afgehuurd
    Ook wij zijn pas te weten gekomen dat er een nocturne voorzien is.
    Coastercount: 958 coasters.
    Proud staffmember of RollercoasterFriends & Brakesection Magazine

  9. #629

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fkl8 Bekijk Berichten
    Tja, aangezien we met meer dan 85 personen zijn hebben we het park bijna afgehuurd
    Ook wij zijn pas te weten gekomen dat er een nocturne voorzien is.
    ge moet da verstaan h?, 85 man... da zijn ze daar ni gewend! Best tijd genoeg voorzien dachten ze! ;-)

  10. #630

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    oei, en jullie willen natuurlijk allemaal in de Fury gaan; #uurtje langer wachten

  11. #631

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Iemand ervaring met het meten van kinderen in Toverland? Worden ze aan de ingang gemeten en krijgen ze een stempel wanneer ze groter zijn dan 1m? Of moet je aan elke attractie weer "bewijzen" dat ze 1m zijn?

  12. #632

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Kan iemand mij vertellen hoe het met de drukte zit op doordeweekse dagen in September in Phantasialand? Met welke wachttijden dien je dan ongeveer rekening te houden? En dan in het bijzonder in de 3de week van September.

  13. #633

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door timaz Bekijk Berichten
    Kan iemand mij vertellen hoe het met de drukte zit op doordeweekse dagen in September in Phantasialand? Met welke wachttijden dien je dan ongeveer rekening te houden? En dan in het bijzonder in de 3de week van September.
    Aangenaam rustig. We waren er vorig jaar op een maandag in de tweede week van september, Taron was 15 minuten. NRW heeft dan al een tijdje geen zomervakantie meer.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  14. #634

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Volgende week ga ik richting Zuid-Frankrijk, naar de streek tussen N?mes en Uz?s om precies te zijn. In de buurt hebben we steden als N?mes, Uz?s, Avignon en Arles. Ik heb al even gekeken wat er zoal in de buurt is, maar de trip is iets vroeger gepland dan verwacht (volgende week i.p.v. begin september), waardoor mijn voorbereiding wat minder is...

    In de buurt heb ik ontdekt dat we er het Haribo Museum kunnen ontdekken, net als in N?mes Les Arenes (Romeins amfitheater), Maison Carr? (Romeinse tempel) en Jardin de la Fontaine (park met Romeinse overblijfselen en tempel van Diana, waar ook een water- en muziekschouwspel 's avonds plaatsvindt). In Avignon is er het Palais des Papes en natuurlijk de Pont d'Avignon.

    Op vlak van pret-, dieren- en waterparken heb ik ook al een aantal zaken gevonden, maar sowieso staat er ook cultuur naast vertier op de agenda. Parc Spirou en Marineland wil ik zeker bezoeken, want Parc Spirou is heel nieuw en met een mooie uitbreiding dit jaar. Marineland kunnen we dan weer gratis doen met ons Bobbejaanland abonnement, en stiekem wil ik ook wel eens orka's in het echt zien (sorry als ik iemand shockeer!)

    Daarnaast kwam ik ook nog waterpark Wave Island tegen, alsook pretparken OK Corral en Magic Park Land. Walibi Rh?nes-Alpes ligt wat verder, maar zou ik bij gelegenheid ook misschien durven meepikken.

    Iemand bekend in de regio? Welke zaken zijn must do's of must visits? En welke laat ik beter achterwege? Andere tips of aanvalsplannen zijn ook altijd welkom!

  15. #635

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Magic Park Land is een soort kermispretpark, zoals Skyline Park. Het aanbod is niet echt super, maar ze hebben wel wat antieke attracties, waarbij de Huss Rainbow en vooral kermisspookhuis Feux Follets de toppers zijn. Die laatste reisde in de jaren '50 in Belgi?. Speciale attractie toch wel.

    Qua park zelf is OK Corral wel tof. Ook hier niet de grote toppers, maar wel een gezellig pretpark met toch die Gerstlauer Junior Boomerang en die grote Zierer waarbij je op die paarden kan zitten. Een beetje een Slagharengevoel hier, maar het voelt echter aan. Antibesland vond ik wat tegenvallen.

    Verder staat het aan de hele Middellandse Zee vol met grote lunaparken. In Amigoland staat een Schwarzkopf Jet Star 3, toch ook wel een cultbaan die ik de moeite waard vind. De grootste lunaparken zijn Magic World Hy?res (met oa Banzai), Europark (zeer tof kermispark, met oa een antieke Vekoma inversiecoaster en de Mack Powered uit Panoramapark) en Luna Park Fr?jus. Zeer kort bij Amigoland ligt ook Luna Park Palaves-les-Flots, met Infernal Toboggan en een prachtige grote log flume. Iets verder liggen nog Luna Park Cap d'Agde (met een oude Vekoma) en Azur Park (met o.a. The King en een antiek Schwarzkopf vliegend tapijt). Die lunaparken zijn wel allemaal per attractie te betalen, maar je kan best affiches en Facebook in de gaten houden, meermaals per maand zijn er avonden dat alles maar 2 euro kost.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  16. #636

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Magic Park Land is een soort kermispretpark, zoals Skyline Park. Het aanbod is niet echt super, maar ze hebben wel wat antieke attracties, waarbij de Huss Rainbow en vooral kermisspookhuis Feux Follets de toppers zijn. Die laatste reisde in de jaren '50 in Belgi?. Speciale attractie toch wel.

    Qua park zelf is OK Corral wel tof. Ook hier niet de grote toppers, maar wel een gezellig pretpark met toch die Gerstlauer Junior Boomerang en die grote Zierer waarbij je op die paarden kan zitten. Een beetje een Slagharengevoel hier, maar het voelt echter aan. Antibesland vond ik wat tegenvallen.

    Verder staat het aan de hele Middellandse Zee vol met grote lunaparken. In Amigoland staat een Schwarzkopf Jet Star 3, toch ook wel een cultbaan die ik de moeite waard vind. De grootste lunaparken zijn Magic World Hy?res (met oa Banzai), Europark (zeer tof kermispark, met oa een antieke Vekoma inversiecoaster en de Mack Powered uit Panoramapark) en Luna Park Fr?jus. Zeer kort bij Amigoland ligt ook Luna Park Palaves-les-Flots, met Infernal Toboggan en een prachtige grote log flume. Iets verder liggen nog Luna Park Cap d'Agde (met een oude Vekoma) en Azur Park (met o.a. The King en een antiek Schwarzkopf vliegend tapijt). Die lunaparken zijn wel allemaal per attractie te betalen, maar je kan best affiches en Facebook in de gaten houden, meermaals per maand zijn er avonden dat alles maar 2 euro kost.
    Bedankt voor de tips! De lunaparken had ik ook al gezien, maar die ging ik eerst overslaan en zien of we ergens 's avonds terechtkomen en nog zin hebben om iets te doen. Aangezien je daar geen toegang betaalt, maar per attractie, zal mijn lief het eerder als een kermis zien en sneller toehappen om eens een kijkje te gaan nemen

  17. #637

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Kan iemand mij vertellen hoe druk het in de 3de week van september ongeveer zal zijn in de Efteling? Op een doordeweekse dag. Met welke wachttijden dien je dan ongeveer rekening te houden?

  18. #638

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    ik vermoed 15-20 minuten max voor de grote attracties, als het al zo lang zal zijn...

  19. #639

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Is de donderdag (in de Efteling) over het algemeen een goede dag om te gaan? Of is dit niet een van de rustigere dagen?

  20. #640

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Het is er niet meer van gekomen hier nog op te reageren voor we vertrokken, maar bij deze:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Je kan ook enkele TR's (ja, o.a. van ondergetekende) raadplegen.
    Ik heb inderdaad al TR's van jou zien passeren, maar heb deze net bewust niet gelezen om niet gespoild te zijn, ik wilde de parken vooral zelf ontdekken. wat me wel bevallen is trouwens een aanvalsplan dat wat zegt waar of hoe te beginnen met een attractielijst ernaast is wat mij betreft daarvoor perfect, Ik lees normaalgezien voornamelijk TR's van parken die ofwel heel ver zijn, ofwel waar ik al geweest ben om mijn mening te vergelijken. Ik heb ook bewust heel weinig opgezocht op voorhand.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Geen afkrakende kritiek, wel een algemene opmerking: Aanvalsplannen pur sang zijn - net als TR's - gestoeld op moment-opnames. Vaak zijn ze jaren terug opgesteld, dus met deels andere attracties. Read: the proof of the pudding is in the eating.
    Dat is waar, maar het is toch een handige leidraad. In een aanvalsplan staat bijvoorbeeld waar je best als eerst naartoe rent als je binnenkomt, welke attracties later opengaan etc. Dat hebben wij vorig jaar gevolgd en bleek steeds juist advies. Ook voor Toverland, een aanvalsplan dat geschreven is voordat Avalon er was, klopte het nog steeds vrij goed. Stel dat we een aanvalsplan zouden hebben en het blijkt niet te kloppen is dat ook niet erg en dan doen we het wel zonder natuurlijk maar vorig jaar hebben we er toch veel aan gehad.

    Wel een beetje dwaas dat Simon vervolgens minder dan een week na onze thuiskomst opmerkt dat ondanks dat alle knoppen naar het forum doorlinken de website wel gewoon werkt, via google naar een specifieke url surfen had ik zelf niet geprobeerd...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Blackpool:

    Alton Towers:

    Drayton:

    Thorpe:
    Kijk, dit dus! Super, bedankt! (We waren nergens hotelgast overigens, we verbleven in b&b's / hotels zodat we toch ook nog wat anders van Engeland gezien hebben dan alleen maar pretparken. ) Je aanvalsplan voor Blackpool hebben we min of meer gevolgd bij aanvang van ons bezoek, maar als bij wonder waren we daar op een zeer warme (donder)dag met bijzonder weinig volk. (Er was onweer voorspeld in de namiddag maar buiten een regenbui van 5 minuten en wat flitsen in de verte is het de hele dag prachtig weer geweest.) Bijgevolg hebben we eigenlijk gewoon de dingen kunnen doen waar we op dat moment bij stonden en zo het hele park afgewerkt, en hebben we Pleasure Beach zelfs maar 1 dag gedaan en dan de tweede voorziene dag, die wel een regendag was, andere binnenactiviteiten gedaan en geld gespaard met onze Merlin Pass. (en de toiletten waren bij ons zeer proper overigens, misschien doordat het niet zo druk was dat er ze niemand vuilmaakte )

    Alton: hier waren we op de enige mooie dag van de week en was het dus onbegonnen werk alles op 1 dag gedaan te krijgen. Zodoende hebben we je advies hier in de wind geslagen en zijn we heen en weer gewandeld naar de kortste wachtrijen. Op dag 1 hebben we zo 7 van de achtbanen gedaan, en ook niks meer dan dat (maar wel een mooie wandeling doorheen de gardens als je dat ook als attractie beschouwt). Op dag 2 hebben we dan wel de logica aangehouden en de resterende attracties per gebied gedaan, en vervolgens met de kabelbaan verhuisd. Een extra tip voor wie Alton bezoekt: de parking ligt een eindje van de ingang, en van ons was het ook ongeveer een kwartier aanschuiven om al op de parking te geraken, dus kom hier zeker op tijd!

    Drayton: we waren er op een regendag dus het volk viel goed mee en we hebben de buien laten bepalen wanneer we de credits gingen verzilveren.

    Thorpe: hier waren we op een dag met openingstijd tot 8u en het was eigenlijk ook redelijk rustig. We hebben een paar keer gezien dat een attractie even dicht was, maar nooit lang en we hebben alles (meerdere keren) kunnen doen. Ondanks dat het mooi weer was hebben we de waterattracties wel overgeslagen. De achtbanen zijn gewoon te leuk daar. Ook de Ghost Train is inderdaad zeer leuk!

    Ik plan nog TR's te schrijven, dat is er vorig jaar niet meer van gekomen dus nu hopelijk wel. Nog eens bedankt!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •