Je hebt al wat antwoorden op je vragen, maar wou toch ook even kort antwoorden.

Geen idee hoe druk het zal zijn, en zeker niet met de huidige situatie (die dan hopelijk volledig opgelost is!). Qua schoolbezoekjes zouden die ervoor kunnen kiezen om volgend seizoen ook nog te skippen, waardoor het sowieso dus kalmer zal zijn. Maar hoe dan ook: het aanbod is IMMENS, zowel qua attracties als qua shows, waardoor je zeker met een paar dagen (2 of 3) zal toekomen om alles te doen. Tip: wissel de attracties en shows met elkaar af, want ook de shows zijn zeker het bekijken waard!

Wij vonden de parkhotels ook duur, waardoor wij gekozen hadden voor Pension Kuhn net buiten het park. En ja, vanuit onze kamer keken we ook uit op de achtbanen van EP! Extra voordeel: parking is er gratis, en je zit vlakbij Bell Rock (en de andere hotels), maar je moet wel het hele park rondlopen naar de ingang om het park te bezoeken (was max. 15 min. dacht ik). Het voelde in elk geval niet lang aan.

De hotels kan je dan wel 's avonds bezoeken en zo ook iets drinken op de terrassen en genieten van het entertainment in de hotels. En zo kan je ze dus toch ook een beetje beleven

Voor het extra uurtje vroeger zou ik het persoonlijk niet doen, want elke dag weet je ruim op voorhand hoe laat het park sluit (en dat is altijd later dan vermeld op de website). Bij het betreden van het park 's ochtends stond toen al vermeld hoe laat het park sloot, waardoor we dus elke dag 11 uur tijd hadden om alles te bezoeken. Plan gewoon wat slim en volg niet de grote menigte dezelfde kant op, en maak gebruik van de transportmiddelen om je doorheen het park te verplaatsen. Extra leuk: je kan tot 1 min. voor sluitingstijd de wachtrij van een attractie nog betreden, waardoor je zo het laatste ritje ook kan meemaken. En met wat geluk krijg je er nog een bonusritje bovenop!

Qua restaurants hadden wij niet op voorhand gereserveerd, maar hebben we zo wel even moeten aanschuiven bij Foodloop. De keuze is in elk geval enorm, en de kwaliteit is echt top. Wij genoten van o.a. Foodloop, Spices, de versgemaakte Italiaanse pizza's en de healthy lunch bij Arthur.

Rulantica heb ik zelf nog niet gedaan, maar mijn plan was om ook eens te gaan met een avondticket. Ik vermoed dat die paar uren wel volstaan, maar het is vooral ook goedkoper en meestal rustiger...