Wij zijn van hetzelfde principe. De hotelkamer is voor ons puur een bed en een bad (of douche). Als dat netjes is en er niet te afgeleefd uit ziet en je loopt elkaar niet voor de voeten bij het klaarmaken 's ochtends, is dat voor ons al ruim voldoende.
Eten doen we in EP zelf en we hebben ons oog al laten vallen op de hotelbuffetten, dus van een eigen hotelrestaurant zou, buiten het ontbijt dan, geen gebruik gemaakt worden, alsook van andere faciliteiten à la bar, zwembad, fitness, ... niet.

Qua reviews baseer ik me zeker niet enkel op booking of expedia, ik ga steeds ook even de google, tripadvisor en zoover reviews na om een beeld te krijgen (ook letterlijk: foto's van bezoekers zijn veel waarheidsgetrouwer dan promofoto's in perfecte omstandigheden en belichting genomen door een professionele camera voor een boekingssite).

Momenteel hebben we (annuleerbaar) hotel B&B geboekt, daar we met deze keten al gekend zijn vanuit DLP. Ligt een kleine 10 minuutjes rijden van EP af maar de prijs was aanzienlijk lager dan de meeste pensions in de omgeving.
Löwen was onze 2e optie inderdaad, maar het prijsverschil tussen deze en B&B bedroeg voor onze data toch algauw 140€, daarvan hebben we al een aantal keer goed gegeten ginder.

Ik merkte nu wel op dat wij blijkbaar als niet-EP-hotelgast geen 4-dagen tickets kunnen kopen, damn. Ik had me gebaseerd op de ticketprijzen die ik bij de proefboekingen voor Krönasar zag staan, maar die kan je zonder hotelboeking blijkbaar niet kopen. In de ticketshop enkel 1 en 2dagen tickets beschikbaar, zodus dat valt dan wel even 50€ pp duurder uit.
Ik had eigenlijk mijn zinnen op een season pass gezet (ervan uitgaande dat die prijs wel rond de kost van 4 dagen tickets zou schommelen, en dat we dan vermoedelijk nog een korting voor een ander parkje hier of daar zouden meepikken) maar die worden momenteel ook niet verkocht. We wachten de tickets dus nog even af, enerzijds om te kijken hoe de hele COVID-situatie gesteld is tegen oktober en of we nog wel uit ons kot mogen, anderzijds om te kijken of die season passen heel misschien niet meer tijdig opnieuw in verkoop zouden gaan (al lijkt het mij dat deze voor heel seizoen 2021 niet beschikbaar zullen gesteld worden).

Alvast hartelijk dank voor de tips en tricks en adviezen, we nemen ze zeker mee (mits de COVID-goden ons goed gezind zijn en we er hopelijk effectief geraken dit jaar)!