Zitten we qua periode een beetje goed? Mogen we een relatief rustig park verwachten?
Het is een weekdag voor de vakantie, die vallen meestal wel mee maar hou rekening met mogelijkse schoolreisjes. Daardoor word het park de laatste twee uur veel kalmer.
De parkhotels zien er prachtig uit maar duur en tbh een stukje boven ons vooropgestelde budget aangezien het een extraatje is bovenop een andere vakantie. Zijn er voordelen verbonden aan het verblijven in een parkhotel tov een hotel of pension in de omgeving?
De hotels zijn qua niveau zeer hoog, en bieden een andere ingang in het park. Het uurtje eerder in het park is te verwaarlozen vind ik.
Of kunnen we onszelf evengoed installeren in een hotel in de buurt en bij 2 seasonpassen dan een parking abo nemen? Ik zag dat je als hotelgast één uurtje park extra hebt, maar win je daar zoveel mee? Ik had begrepen dat EP sowieso wel de neiging heeft om bij drukte het park voor iedereen langer open te houden en in de loop van de dag het definitieve sluitingsuur te bepalen, of is dit niet langer zo?
Ep geeft altijd net na de middag het sluitingsuur. Ik zou een hotelletje of guesthouse in de buurt nemen. Al iedere keer heel goed bevallen bij ons.

Iemand tips qua hotel in de omgeving?

Ik zoek op trivago naar mijn wensen en dan boek ik meestal via de site van de eigenaar zelf. Nog geeneen keer slecht bevallen.

Is het aan te raden om restaurants op voorhand te reserveren, of heb je eigenlijk altijd nog wel een tafeltje?
Restaurants die we niet mogen missen? Foodloop zullen we zeker meepikken, daarnaast zien de buffetresto's in de hotels er ook volledig onze goesting uit. Zijn er daarnaast nog die een aanrader zijn of eruit springen op de één of andere manier?

Ja, reserveren is aan te raden. Ik zou zeker eens gaan eten in het buffetrestaurant van bell rock of colloseo en dan ook beide hotels te voet bezoeken. Zeer aan te raden! In het park staat voor foodloop meestal wel een beetje een wachtrij, en ook spices in het park is zeer goed te pruimen, wel wat specialer qua eten.

Qua tickets lijkt het mij het voordeligste dat we gewoon een season pass nemen, aangezien we toch aan 5 dagen toegang zullen zitten, of zie ik hier iets over het hoofd?
Met de bijkomende voordelen die hierbij komen is dit een no-brainer ;-) misschien is de hoteltour wel een optie voor jullie groep. Dan doe je iedere dag een ander hotel van EP zelf en zit er een jaarpas bij.
https://www.europapark.de/nl/overnac...uropa-rondreis

Rulantica zullen we ongetwijfeld ook willen meepikken als we er toch zijn, ben ik juist als ik gok dat we hier met een halve dag wel toekomen?

Een halve dag is voldoende als je hem juist kiest. Ik zou een avondticket nemen. Wij hebben ons de vorige keer zeer goed vermaakt daar en gaan zeker terug!
(was niet echt een kleine vraag maja ook geen klein antwoord )