Dank hierboven voor de info. EP mailde me vandaag dat ook buitenlandse schoolkinderen vrijgesteld zijn van het voorleggen van een test. " (De uitzondering / vrijstelling) ... gilt auch für Kinder aus der Schweiz bzw. aus dem Ausland, auch in den Ferien." Waarom men apart Zwitserland vermeldt ... misschien betreft het een standaard copy-paste antwoord op een initiële vraag uit Zwitserland.

Raar dat in een deelstaat met strenge algemene G-regels buitenlandse kinderen worden vrijgesteld van een test-attest, in tegenstelling tot b.v. de parken in NRW. In beide deelstaten hebben ze procentueel toch veel bezoekers uit het (nabije) buitenland.

Of deze test-vrijstelling voor kinderen ook geldt voor verblijf, daar twijfel ik nog veel meer aan. Afgelopen zomer volstond 1 neg. test voor een verblijf tot 48 of zelfs 72 uur in dezelfde accomodatie.

EP verwijst in de mail ook naar het Anreise-formulier. Het park controleert hier naar eigen zeggen niet op, dat is iets voor de bondsrepubliek. Goed om weten dat een forumlid als (gevaxte) adult meteen vrijstelling van quarantaine kreeg nadat toeristische adressen vermeld werden voor de zogezegde 10-daagse quarantaine. Maar voor kinderen kan je natuurlijk geen vax-attest uploaden, terwijl men ook voor kinderen een Anreise-doc. moet invullen. Als men die quarantaine-regel strict toepast, kan geen enkel ongevaxt of 'genezen' kind uit het buitenland in Dui verblijven zonder voorafgaand een quarantaine van minstens vijf dagen. Iets zegt me dat de meeste Duitse accommodaties en de meeste reizende buitenlandse gezinnen zich daar geen kl... van aantrekken of er zelfs niet van op de hoogte zijn.

Morgen boostertje scoren en tien dagen later met de kleine voor wie de schoolvakantie een week vroeger begint, even (de) Rust opzoeken ... de twee gevleugelde betweters op mijn schouders voeren er momenteel (ook) een hevige discussie over.