X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 930

Draadweergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #11

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door timaz Bekijk Berichten
    Is het mogelijk om alle attracties in Europa Park op 1 dag te doen?
    Ik wil op een doordeweekse dag in september gaan
    Ik reken kinderattracties en shows niet mee, die sla ik over.
    Maandag 4 juli 2022: 26 rides op de teller, 27 als je de kristallen doorwandelzone binnen nabij de flume en de powered coaster ook mee telt. Ook inclusief alle top-coasters en top-darkrides. De deelstaat B-W had toen nog geen schoolvakantie en de meeste NL'ers ook niet, dat scheelt wel wat. Maar kalm was het allerminst en aan de fastpass-app hebben we niet veel gehad (om 11:00 de meeste FP-attracties al niet meer virtueel toegankelijk).

    Doordeweekse dag in sept: check inderdaad toch maar eens de schoolvakantiedagen in B-W en eventueel (regionale of andere) feestdagen. Maar dat moet zeker lukken. EP is nu niet het park dat de capaciteit zwaar terugdraait bij minder bezoekers. Het enige wat ze dan doen, is zich aan het sluitingsuur houden en dat niet met een uur extra verlengen. En doorgaans kan je nog kort voor het uiteindelijke sluitingsuur de wachtrij in.

    Is het je eerste bezoek? Dan toch goed vooraf het plan bestuderen want klein is het park niet. Je zal best minstens één keer gebruik moeten maken van de grote monorail, wat natuurlijk ook een attractie op zich is. De app al installeren kan ook geen kwaad om eventueel enkele FP-rides te scoren. Op twee kalme decemberdagen in 2021 had ik daar toch veel baat bij.

    Ben je geen resort-verblijfgast? Handel dan tegengesteld aan de gemiddelde dag-bezoeker. Sla in het begin Voletarium, Can-Can en Silver Star over (hoewel ... wij begonnen laatst toch met Can-Can). Probeer minstens één van beide natte coasters en de rapid in de (voor-)middag te doen. Ook Wodan en / of BF in de voormiddag plannen. Bij koude doet de blauwe (ex-)energiecoaster het ironisch niet maar dat zal wel meevallen in september.

    Verborgen parel Snorri Touren loop je voorbij als je het niet weet. Zeer leuke high-tech darkride en op mijn drie laatste bezoekdagen nooit moeten aanschuiven. Ook Batavia had steeds een korte wachttijd in een zeer verbluffende wachtrij. Volatarium is doorgaans vanaf de namiddag ook instap-klaar en ligt handig dicht bij een monorail-station. Ook snelle zekerheden, ideaal kort voor sluitingstijd: de Italiaanse Small World en Geisterschloss.

    De twee oudere coasters in het Zwitserland-deel en en de powered in het Oostenrijk-deel hebben een relatief lage capaciteit voor een park van deze omvang. Bij enige ochtenddrukte kan het geen kwaad om in Zwitserland je dag te beginnen.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 21-07-22 om 22:17.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •