X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 42 van de 47 EersteEerste ... 324041424344 ... LaatsteLaatste
Resultaten 821 tot 840 van de 927
  1. #821

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Ik heb tickets voor Phantasialand gekocht via VakantieVeilingen. Ik heb een reservering gemaakt voor een datum via de site van VakantieVeilingen. Is het dan in orde? Of moet je ook een reservering maken via de website van Phantasialand zelf?
    De datum staat op het ticket vermeld, met het logo van VakantieVeilingen, dus neem aan dat het zo in orde is?

  2. #822

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door timaz Bekijk Berichten
    Ik heb tickets voor Phantasialand gekocht via VakantieVeilingen. Ik heb een reservering gemaakt voor een datum via de site van VakantieVeilingen. Is het dan in orde? Of moet je ook een reservering maken via de website van Phantasialand zelf?
    De datum staat op het ticket vermeld, met het logo van VakantieVeilingen, dus neem aan dat het zo in orde is?
    Vorig jaar was dit voldoende, wij hebben dat toen ook zo gedaan. Extra reservering is dus niet nodig.

  3. #823

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Wat reserveren van bepaalde virtuele wachtrijen in EP betreft:
    1. Is dat via de app van EP waar je een registratie voor nodig hebt?
    2. Moet je locatie aanstaan op de phone?
    3. Zuipt dat batterij?
    4. Kan je met 1 toestel voor 2 of meer personen gelijktijdig een virtuele wachtrij boeken?

    En wat met Blue Fire in de winter? Volgens OOO was die vandaag heel de dag ’gestoord’ bij +5 graden. Ik las op een Duits forum dat het operationeel houden van BF in de winter niet enkel van de buitentemperatuur afhangt, maar b.v. ook van zonneschijn op de sporen. Nu behoren zonnige winterdagen in West-Europa wel wel vaker bij de koudste.

  4. #824

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    4. Kan je met 1 toestel voor 2 of meer personen gelijktijdig een virtuele wachtrij boeken?
    Dat kan, je moet dan wel eerst alle toegangstickets linken als ik het mij goed herinner. Je kan dat trouwens maar in één telefoon doen, vooraleer je meerdere virtual lines op meerdere telefoons wil proberen boeken. Stel dus dat je 3 tickets in jouw telefoon linkt en vervolgens diezelfde 3 in een andere telefoon van je gezelschap ook probeert te linken, dan krijgt één van beide toestellen een foutmelding.

    Op de andere 3 vragen durf ik niet met zekerheid antwoorden, aangezien we met een groep waren en ik niet de virtual lines beheerde, maar ik gok dat dat antwoord 3x "ja" is.

    We hadden trouwens ook ontdekt dat de sloten altijd vernieuwen op hetzelfde moment. Volgens mij was dat om de 10 minuten. Het kan dus lonen om te refreshen om xxu10, xxu20, xxu30 enz. Als je er een beetje tijd en moeite in wil steken, kan je best wel wat virtual lines scoren op een dag. Of het gezellig is om continue op je telefoon bezig te zijn, is een andere discussie

  5. #825

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    2. Moet je locatie aanstaan op de phone?
    3. Zuipt dat batterij?
    2. Ik dacht van wel,
    3. Ja, ik vind van wel. Is ook te zien als je anders doet met u gsm. Mobiele batterij is een oplossing

  6. #826

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Dank hierboven.

    Laat me positief beginnen, live vanuit Rust. BF rijdt bij 4°C, onder een droge, grijze hemel vanaf ca. 12.30. Er wordt met twee volle en steeds één lege trein gereden, wachten is ca. 25 min. Waarom steeds die lege trein? Met een vollekan je ook de sporen warmhouden? Ik zag wel technici steeds metingen doen op die lege trein, het zal dus wel iets technisch zijn.

    De app en dan zeker het reserveren is waardeloze rommel in het kwadraat.

    1. Je kan geen tijdslot kiezen, of anders gezegd: enkel het eerstkomende tijdslot is open. Dat slot was telkens gesloten tegen dat we ter plaatse waren. In het absurde is het 11.35 u. en kan je een slot kiezen voor een slot van 11.30 tot 11.40.

    2. Zotte tijdsprongen. Zo misten we net Wodan met slot tot 13.00. Ik boekte een nieuw slot, dat van 14.10 tot 14.20 liep. Klinkt OK, maar de gewone fysieke wachttijd bedroeg toen ... nog geen 5 minuten.

    3. Geen info bij geboekt tijdslot. Wil je na een geboekt slot maar nog voor de rit nagaan wat de virtuele sloten zijn bij andere attracties ... dan moet je de lopende slot-reservering annuleren.

    4. Geen info bij geboekt tijdslot (bis). Indien je een slot reserveert dat al lopende is, krijg je een QR. Indien 'jouw tijd' nog niet gekomen is, heb je geen QR. Je moet dan best een screenshot maken van je reservatie, of dat tijdstip in je hersenpan memoriseren.

    Toegegeven, erg druk is het hier niet. Dat virtuele wachten bewijst wellicht meer nut bij meer drukte. Maar dan wel liever op z'n Pythons wat mij betreft.


    Addendum: Bij de enige 'drukke' attractie BF loont het wel om te 'appen'. En als je slot b.v. begint om 15.40, krijg je al enkele minuten vroeger een QR die dan ook al wordt aanvaard bij het scannen voor 15.40.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 20-12-21 om 16:32. Reden: Nieuwe ervaringen

  7. #827

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Op de Planning staat een reisje naar de Efteling. Helaas is er een discussie die de kop op steekt.
    Het is me toch een aantal jaren geleden dat ik iemand mee had die zeker een vast elk sprookje wou doen in het bos.

    Kan je het sprookjesbos doen in een keer? Zo ja, hoe?
    ik moet eerlijk toegeven mij is het nog niet gelukt (ook niet echt geprobeerd).

  8. #828

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Je passeert (voor zover ik weet) langs alle sprookjes als je geen sluipwegen volgt.

    Hier kan je de route raadplegen: https://www.eftepedia.nl/lemma/Route_Sprookjesbos

    Nog een kleine toevoeging voor de volledigheid: de Heksenpoort die de 'start' van de route is, bevindt zich naast het plein van de stoomcarrousel.
    Laatst gewijzigd door siroccofreakske; 25-02-22 om 16:34. Reden: Toevoeging Heksenpoort

  9. #829

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Hartelijk bedankt. blijkbaar neem ik altijd wel een van de sluiproutes.

  10. #830

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Ik vraag me af hoe een attractiepark (Bijvoorbeeld de Efteling) ervoor zorgt dat alle bezoekers na sluitingstijd ook daadwerkelijk het park uitgaan? Als de Efteling bv om 18:00 sluit, is het vaak wel nog mogelijk om door het park te lopen zonder aangesproken te worden.

  11. #831

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Ik denk om eerlijk te zijn dat attractieparken zich daar niet heel druk in maken. Als alle attracties sluiten, zijn je bezoekers vroeg of laat ook wel weg. Vanaf een bepaald (absurd) uur, zullen bezoekers die nog in het park lopen ook wel aangesproken worden denk ik.

  12. #832

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Het wisselt ook wel per park denk ik. In Amerika wel eens gezien dat er Security is die bezoekers naar buiten gidst. Ik weet dat Phantasialand op een gegeven moment ook gebieden gaat afsluiten, zodra bekend is dat ze leeg zijn. Dan blijft er steeds minder voor gasten over om rond te dolen. Ik kan me voorstellen dat er wel mee parken zijn die op een dergelijke manier (of combinatie ervan) werken. Je ziet toch wel vaak aparte zones en ook wel eens dat sommige zones eerder sluiten. Eens de attracties zelf leeg en afgesloten zijn (inclusief wachtrijen) is het al snel erg overzichtelijk of er nog volk in een zone zit.

  13. #833

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Het wisselt ook wel per park denk ik. In Amerika wel eens gezien dat er Security is die bezoekers naar buiten gidst.
    Wij zijn toch nog in Cedar Point naar de uitgang geëscorteerd door de security na het feestje na parksluiting.
    Niet dat ze ons dwongen om te vertrekken maar we werden op een veilige afstand gevolgd.
    Coastercount: 958 coasters.
    Proud staffmember of RollercoasterFriends & Brakesection Magazine

  14. #834

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Bellewearde : was 6.30 zaten nog iets te eten en we zaten aan de uiteinde vant park. Security was vriendelijk op een afstand blijven staan.
    uur buiten was 7u

    Parc Asterix : zijn we buitengeveegd door security. was een probleem in de winkel kassa werkte niet dat was 7uur en security stond over heel de straat. was 8uur (park open tot 7uur.)

    EP: park was open tot 7 uur en zijn nog iets gaan eten aan volutarium en om 8uur30 deden ze de poort( in het midden van de mainstreet) toe. ze hadden één poort opengelaten waar we weg konden. was iets van een 9uur wanneer we buiten waren...

  15. #835

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    In Walibi Belgium heb ik al 2x gehad dat security ons effectief "buitensteekt". Vanaf een gegeven uur gaan ze daar volgens een vast plan met een aantal securitymensen systematisch de paden van achter (CoT en Kondaa) naar voor afstappen en als je ze tegenkomt moet je rechtsomkeert maken en voor ze uit naar de ingang wandelen (en niet slenteren ). Daar kan je nog wel even blijven hangen maar ze willen toch relatief snel die poort sluiten. Nu ben ik er de laatste jaren wel enkel maar op nocturnedagen geweest, ik kan me voorstellen dat ze op gewone dagen wat meer "geduld" hebben. (Niet dat we proberen langer rond te hangen he, de eerste keer was omdat we nog eens de langste route omheen het meer aan het stappen waren om de drukte wat te laten minderen aan de ingang en het heeft ook geen zin om je te haasten om in de file op de parking te gaan staan, dachten we de tweede keer dat ik dit had was ik aan het wachten op iemand van mijn gezelschap die een toilet zocht (ook omwille van verwachte drukte aan de toiletten vooraan het park).

    Ik denk dat ze dat in Bellewaerde ook een beetje zo doen, maar daar houden ze je gewoon in de gaten en steken ze je zo niet buiten. Als ze je tegenkomen gaan ze gewoon rustig wat met elkaar staan praten en wachten tot je richting ingang gaat. Mocht je ze proberen voorbijlopen gaan ze je wel aanspreken natuurlijk.

    In Hellendoorn zijn wij ook eens eventjes blijven hangen, daar begonnen toen plots parkmedewerkers op hun fiets door het park te snorren en ze zeggen gewoon vriendelijk hallo, en blijven passeren tot je weg bent maar manen je niet aan om weg te gaan. Nu voel je wel aan je ellebogen dat dat wel is wat ze willen natuurlijk.

    Dat zijn de 3 parken waar ik me iets dergelijks herinner.

  16. #836

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    IN zowel Bobbejaanland, Walibi, Bellewaerde en zelfs Europa Park door security gevraagd geweest ons naar de uitgang te begeven.

  17. #837

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Volgens de officiële site van Plopsa-abo's geldt opnieuw eenmalig -40% op een dagticket in Europa-Park. Heeft iemand hier (oude of recente) ervaring mee? Wat als je nog steeds online moet reserveren bij EP of als een vooraankoop "wordt aangeraden" zoals op de site van EP staat vermeld? En geldt dit voordeel ook in de zomermaanden? 3 x 21 € dank bij voorbaat

  18. #838

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Heel heel lang geleden. toen ging deze dino eens naar europpapark met zijn plopsaabo.

    Ik heb het gedaan in 2010 of 2012 (niet zeker meer). toen was de website van EP niet duidelijk over andere abos's. ik heb toen via de telefonische klantendienst te horen gekregen dat we op de dag zelf bij de "onthalcervice" aan de rechterkant van de kassa's konden gaan. Het heeft uiteindelijk bijna twee uur geduurd vooraleer we bij de goede dienst waren. wel als excuses een tweedaagse kaart gekregen voor de prijs van een dag maar dan wel aan 25% korting + bonnetjes om te gaan eten.

    Dus kort samengevat bel eens ze doen meestal wel hun best om alles zo volt mogelijk te laten lopen. Reken wel op wat wachttijd aan de telefoon.

  19. #839

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Mijn vriend en ik hopen deze zomer eindelijk eens in Europa Park te geraken (intussen al een keer of 4,5 verschoven met dank aan corona, maar verdorie we gaan er geraken!), nu heeft hij afgelopen najaar voor het eerst problemen gehad door zijn lengte om in Port Aventura in de attracties te mogen (zeer bizar want na 11 jaar bezoekjes zonder issue plots een probleem en hij is echt geen cm's meer bijgegroeid, maar soit).
    Dit is voor hem nu wel aanleiding om bij voorbaat reeds bezorgd te zijn naar een Europa Park tripje toe.
    Zijn er personen met gelijkaardige lengte (mijn vriend is +/- 1m90 a 1m95 groot) die ons hier wat in gerust kunnen stellen? Zijn er attracties die voor hem met zijn lichaamsbouw een probleem kunnen vormen?

  20. #840

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Crazy2girlken Bekijk Berichten
    Mijn vriend en ik hopen deze zomer eindelijk eens in Europa Park te geraken (intussen al een keer of 4,5 verschoven met dank aan corona, maar verdorie we gaan er geraken!), nu heeft hij afgelopen najaar voor het eerst problemen gehad door zijn lengte om in Port Aventura in de attracties te mogen (zeer bizar want na 11 jaar bezoekjes zonder issue plots een probleem en hij is echt geen cm's meer bijgegroeid, maar soit).
    Dit is voor hem nu wel aanleiding om bij voorbaat reeds bezorgd te zijn naar een Europa Park tripje toe.
    Zijn er personen met gelijkaardige lengte (mijn vriend is +/- 1m90 a 1m95 groot) die ons hier wat in gerust kunnen stellen? Zijn er attracties die voor hem met zijn lichaamsbouw een probleem kunnen vormen?
    Can Can Coaster heeft een maximum van 1,95 m, dat weet ik. En eerlijk gezegd, zoals de track in die bol gepropt zit begrijp ik dat wel
    De andere attracties hebben voor zover ik weet geen maximum lengte.
    Coastercount: 958 coasters.
    Proud staffmember of RollercoasterFriends & Brakesection Magazine

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •