X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 930

Draadweergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #11

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Ik heb geen corona-ervaring met de Efteling. Ik was daar voor het laatst in januari 2020. Maar ik heb net een pretpark-vierdaagse in NL achter de rug en kan helaas wel meepraten over lange wachttijden. Vermoedelijk heeft dit met maatregelen op nationaal niveau te maken. Behalve bij sommige operators - niet bij alle attracties en in alle parken - zie je nergens mondmaskers. Dus al zeker niet bij bezoekers in een wachtrij, een resto, een toilet of een (binnen-)attractie. Keerzijde van deze versoepeling is volgens mij de tenenkrommende capaciteitsverlaging in heel wat attracties.

    Plopsa Coevorden werkt niet alleen op de grond maar ook op de attracties met rode en groene stippen. Op de rode mag je niet plaatsnemen. De achtbaan rijdt daardoor op max. 50%. Ook indien er zich een bubbel van 4 aandient, is er een lege rij temidden dit viertal. Nog absurder op de tugboat, waar afwisselend hele rijen rood of groen gestipt zijn. Wie hier niet één van beide top-banken kan bemachtigen, moet bijna middenin gaan plaatsnemen. Op de mini-frisbee werden de rode stippen niet strikt opgevolgd door de operator. Men zorgde wel steeds voor een lege plaats tussen twee bubbels.

    In Wildlands krijg je op Tweestryd een vaste plaats aangewezen, al kan je als eersteling wel steeds kiezen tussen front en back. Er wordt gezorgd voor een lege zitrij tussen elke bubbel. Op de jungleboten en de safaritreintjes was het één bubbel per rij, iets wat wellicht weinig verschilt met pre-corona. Op de treintjes zijn plexi-schermen geplaatst. De antarctische 4D cinema was gesloten wegens covid. Dat stond vooraf vermeld op de webstek en de attractie werd vakkundig van het parkplan verwijderd.

    In Slagharen viel vooral het wachten bij Goldrush en Wild West Adventure dik tegen. Op de lanceercoaster is het één bubbel per rij, dus soms zit maar één persoon waar plaats is voor vier. De gemiddelde capaciteit zal dagelijks niet ver boven de 50% liggen. Bij de ’binnenvaart’ is het één bubbel per ... twee vaartuigen. Dus tussen elke raft met volk laat men een lege raft. Het pyrotechnisch effect deed het niet, i.t.t. vorige zomer. Beide cinema’s (incl. het circustheater, waar Angry Birds zou worden vertoond) waren gesloten. Idem voor het betaal-klim-ding en de matjes-glijbaan. Die laatste was telkens gesloten sinds ik het park voor het eerst in 2013 bijna jaarlijks bezocht. Dat staat wellicht los van corona. Aqua Mexicana is net als vorig jaar enkel toegankelijk voor verblijfgasten. Nog een ergernis: de gemarkeerde en soms versperde looplijnen. Ontdubbeling waar kan zoals in winkelstraten: prima. Maar heel de zone achter de valtoren (mijntrein, flume, splashbattle, Apollo, rijschool, Enterprise, stieren, ... inclusief resto's) is hier 'enkel richting'. Niet handig als je na Expedition Nautilus wil droogzwieren op de Enterprise.

    In bovenstaande parken hebben we de gewenste attracties makkelijk meermaals kunnen doen. Dat was even anders in Fawlty Towers Park Hellendoorn. Bij de Dondersteen en de Riolrat is het een leeg karretje tussen elke bubbel, en vaste plaatsen te beginnen bij back. Daardoor komt het aantal wachtenden voor je ongeveer overeen met het aantal minuten wachten, no joke! Men heeft beide wachtrijen opgesmukt met Heras-hekken voorzien van zwarte, claustrofobische plastic zeilen. In combinatie met het tourniquet wint Riolrat met brio de horror-prijs van het jaar.



    Zo’n tourniquet vind je ook in de wachtrij voor de binnen-schiet-attractie. Bij onze eerste aanschuifbeurt dropen we na een kwartier onafgebroken rood licht en onder de brandende zon af. Op de oude-nieuwe Vekoma-coaster moesten we de wachtrij voor onze enige beurt verlaten omdat er een bout uit de rijdende trein gevallen was. Gevolg: Bala-dinges de rest van de dag dicht en geen technicus te bespeuren die dit aan het verhelpen was.



    Ook hier dwingen looplijnen en wegverdperringen je soms tot het doorlopen van het halve park wanneer je een nabije attractie wil doen. Het gaat hier om het gebied vanaf de dive-show tot en met de piratenzone, dus inclusief de flume, de disk'o en de achtbaan met uiteenvallende trein. Positief verrassend: de acrobatische show werd meerdere keren per dag opgevoerd.

    In eigen land heb ik deze zomer vooral ervaring in Bobbejaanland en Plopsaland. De capaciteit wordt hier in vergelijking met NL veel minder gereduceerd, ik denk dankzij de mondkapjesplicht. Dat singles nog niet worden samen gezet, heeft volgens mij een te verwaarlozen impact. Maar één bubbel per vaartuig heeft wel een nefaster gevolg in het Bos van Plop dan in b.v. El Rio. Op shows en sommige indoor-attracties wordt wel sterk bezuin ... eh, die sluit men natuurlijk enkel en alleen omwille van corona.

    Geen idee hoe het er deze zomer in de Efteling aan toe gaat. De capaciteit van de meeste attracties ligt er doorgaans hoger dan in bovenvermelde parken. Maar die is wel evenredig met het hoger aantal bezoekers. Als ze daar ook de capaciteit gaan halveren, zou ik bedanken voor een betalend dagje Kaatsheuvel. Al zal je hier niet in het ongewisse in een wachtrij staan, ze beschikken op het terrein over een geüniformeerde leger klantgerichte informanten. Pre-corona ging ik geregeld op woensdagnamiddgen buiten de schoolvakanties naar de Efteling. Dat volstond telkens voor alle wachtrij-gevoelige toppers (coasters + darkrides + piranha), inclusief re-rides en nog wat sfeersnuiverij (Laafjes of bos) erbovenop. Hou misschien op Looopings de wachttijden in de gaten na 5 september, dan is de schoolvakantie in Zuid-NL voorbij.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 25-08-21 om 12:03.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •