Na ontelbare keren kwijlen op onride filmpjes, foto's en tripreports, gaat 2021 bij ons (hopelijk, mits corona tegen dan z'n biezen wil pakken) eindelijk het jaar worden dat we voor het eerst naar Europa Park trekken. 2 bevriende koppels willen er ook al enige tijd geraken, en we plannen in juni een weekje Centerparcs Les Trois Forets, gevolgd door dan enkele dagen Europa Park, aangezien deze maar een kleine 2u uit elkaar liggen.
Ik heb de website al wat doorgespit, maar ben een complete leek als het op Europa Park aankomt.
Vermoedelijke data worden maandag 14 tot en met vrijdag 18 juni 2021. We zouden dan de eerste dag rond de middag ongeveer arriveren en gelijk de namiddag in het park meepikken. De laatste dag dan nog zolang mogelijk park en vrijdagavond naar huis, we zijn met 6, met 2 auto's en allen hebben een rijbewijs dus er kan bij vermoeidheid voldoende afgewisseld worden tussen chauffeurs waardoor een volledige parkdag (zeker met het weekend en geen werkdag de dag nadien) nog wel haalbaar lijkt te zijn.


Enkele vragen waar ik voornamelijk tegenaan loop:
Zitten we qua periode een beetje goed? Mogen we een relatief rustig park verwachten?
De parkhotels zien er prachtig uit maar duur en tbh een stukje boven ons vooropgestelde budget aangezien het een extraatje is bovenop een andere vakantie. Zijn er voordelen verbonden aan het verblijven in een parkhotel tov een hotel of pension in de omgeving? Of kunnen we onszelf evengoed installeren in een hotel in de buurt en bij 2 seasonpassen dan een parking abo nemen? Ik zag dat je als hotelgast één uurtje park extra hebt, maar win je daar zoveel mee? Ik had begrepen dat EP sowieso wel de neiging heeft om bij drukte het park voor iedereen langer open te houden en in de loop van de dag het definitieve sluitingsuur te bepalen, of is dit niet langer zo?
Iemand tips qua hotel in de omgeving?
Is het aan te raden om restaurants op voorhand te reserveren, of heb je eigenlijk altijd nog wel een tafeltje?
Restaurants die we niet mogen missen? Foodloop zullen we zeker meepikken, daarnaast zien de buffetresto's in de hotels er ook volledig onze goesting uit. Zijn er daarnaast nog die een aanrader zijn of eruit springen op de één of andere manier?
Qua tickets lijkt het mij het voordeligste dat we gewoon een season pass nemen, aangezien we toch aan 5 dagen toegang zullen zitten, of zie ik hier iets over het hoofd?
Rulantica zullen we ongetwijfeld ook willen meepikken als we er toch zijn, ben ik juist als ik gok dat we hier met een halve dag wel toekomen?

Alle tips, tricks en advies zijn van harte welkom! Ik ben een Disneyland Paris veteran maar als het op Europa Park aankomt, zie ik nog serieus groen achter mijn oren.