In de meeste pretparken zijn honden niet toegelaten. Lijkt me ook niet praktisch, daar er dan telkens iemand van het gezelschap de attractie niet mee kan doen en moet achterblijven bij de hond.
Onze hond gaat steeds op logé bij "oma en opa", ofwel mijn ouders, ofwel mijn schoonouders. Die zijn gelukkig dol op hem dus vinden het even leuk als wanneer ze de kinderen van mijn broer een weekendje te gast hebben.

Wanneer we naar bv. zee gaan of op langere vakantie waar we niet als "hoofd"doel pretparken hebben maar wel een dagje plopsa ofzo meepikken, dan blijft hij die dag gewoon op het appartement. 's ochtends flinke wandeling voor we vertrekken, lekker kauwbeentje erbij, volle kom brokjes en water en genoeg speelgoedjes rondstrooien. 's avonds bij thuiskomst gelijk weer uitlaten en lange wandeling zodat hij zijn beweging nog wel heeft. Onze (gepensioneerde) onderburen houden dan ook een oogje in het zeil, zou hij plots heel luid blaffen of janken dan verwittigen zij ons.
Dit doen wij wel enkel op de plekken waar hij het kent. We hebben zo o.a een 2e verblijf aan zee, en hebben dit bewust niet gedaan de eerste keren dat hij meeging zodat hij eerst kon wennen aan het appartement en hier ook wat "thuis"gevoel heeft. In bv. Een centerparcs huisje ofzo waar hij de eerste keer komt zou ik 'm nooit alleen laten, lijkt me voor hem vreselijk eng zo plots in een ongekende omgeving en dan baasjes een hele dag foetsjie. In zulke gevallen blijft hij dan ook gewoon bij oma en opa waar hij dan goed verwend wordt.

Ik ben sowieso geen voorstander van huisdieren meenemen op buitenlandse vakantie waar ze niet fulltime bij ons kunnen zijn. Veel te bang dat één of andere gek hem zou stelen als je bv. even gaat zwemmen of stel dat hij toch maar eens losbreekt en gaat lopen... Het idee alleen al dat je dan op een gegeven moment terug naar huis moet zonder je hond, dat is het risico imo niet waard. Dan heb ik liever dat ik weet dat hij lekker veilig bij mijn of mijn vriend zijn ouders zit.