X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 930

Draadweergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #11

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Jeg kann også hjelpe deg.

    Göt-Osl heb ik al per trein en per Flixbus gedaan. De eerste heeft vooraan een speel-wagon voor kinderen, de laatste maakte onderweg serieuze vertraging omdat een passagier de landsgrens niet over mocht.

    Twee keer heb ik gevlogen naar Skavsta. Telkens eerst de bus naar Stockholm genomen en geslapen op een driemaster/jeugdherberg met zicht op Gröna Lund (overzetbootje nemen of ... 4 km rondwandelen!).

    Ooit eens de ochtend-trein genomen vanuit Stock. en nog net voor park-opening in Liseberg aangekomen. Dat was een weekdag midden aug. Het park opent dan pas om 13:00 ... of helemaal niet. Check dus goed de openingstijden en vermijd waar mogelijk de periode van de Gothia Cup (jaarlijks groot jeugdvoetbal tornooi). Probeer zeker in Liseberg te blijven tot het sluitingsuur. Universum grenst aan Liseberg is een geslaagde kruising van een mega-Aquatopia en een kleine Technopolis. Liseberg heb ik met de vorige Kerst bezocht vanaf de luchthaven van Göteborg. Vlakbij stopt de 'vlieg-bus'. Frequente trams tussen Liseberg en het centraal station en handig: Visakaart aan boord scannen = ticket kopen. Te voet ook te doen, je passeert een botanisch park en/of een legendarisch voetbalstadion (WK 1958 met Pélé en Garrincha, maar ik dwaal af). Nachtelijk openbaar parkeren nabij Liseberg is af te raden wegens criminaliteit.

    Norrköping ligt niet ver van Skavsta en nog dichter bij Kolmården. Je geraakt er vlot met de trein en van het station rijdt een lokale bus naar de zoo/pretpark (niet afstappen bij halte 'Kolmården' maar enkele km verder bij het park). Ik kreeg destijds 30% korting in Kol. met het bewaarde inkomkaartje van Gröna Lund. Geldt ook omgekeerd en ook met Skara.

    Tusenfryd en Bø (gratis met BJL abo!) al veel keren gedaan maar altijd met de auto. Die lijken me nog minder bereikbaar met het o.v. dan Bellewaerde of Plopsa Coo. Wel bereikbaar per trein vanuit Oslo: Hunderfossen nabij Lillehammer. En als je verder rijdt, kom je in Trondheim.

    Oslo: Holmenkollen zeker doen, er rijdt een soort tram naartoe. Het gratis Vigeland Park ligt ook een stukje buiten het centrum: ook een aanrader. En net als in Stock. kan je hier een ticket voor de stadsboot kopen (ook voor b.v. 1 uur) en wat in de fjord varen. Zelfs zonder af te stappen (Vikingmuseum en Kontiki) nog steeds de moeite. Oslo is wel veel minder pittoresk dan Stockholm. Bergen en Stavanger heb ik nog niet bezocht. Zou idd mooi zijn per trein, maar er zijn ook (goedkope) vluchten met Norwegian.

    Van alle ferries die ik al nam in Noord-Europa, bevielen Kop-Osl en omgekeerd me het meest. Je 'spaart' in beide richtingen een nachthotel uit en komt handig in de ochtend aan. Betaal best bij boeking bij voor het ruime ontbijt. En aan boord koop je mss ook best een ticket voor het buitenzwembad en (moeilijker te vinden dus minder druk) binnenzwembad. Osl-Fredrikshavn is goedkoper maar in Fredr. behoef je wel een auto, denk ik. De andere vaar-richting deed ik nog niet want dat is overdag. Algemene ferry-tip: als je in het Noors boekt en in NOK betaalt, spaar je +/- 10% uit.

    Met het o.v. mag je Fårup en misschien ook Djurs op je buik schrijven, vrees ik. Tivoli Friheden moet als stadspark wel vlotter te bereiken zijn. Tivoli Kopenhagen moet één van Europa's best bereikbare parken zijn met het o.v. Met de auto was ik in de nabije Q-parking bijna 40 euro kwijt. En dan had ik nog het geluk van een vrij plaatsje. Vermijd dit park op vrijdagen en zaterdagen en probeer ook hier te blijven tot de parksluiting. Qua avondsfeer nog beter dan Liseberg, vond ik. Lego Billund: ook geen station in de buurt en dus niet zo makkelijk met het o.v. Wel te voet te doen vanaf de luchthaven. Tussen beide in ligt Billund Zleep Hotel, iets goedkoper dan de park-hotels. Ook op wandel-afstand daar: indoor zwemparadijs Lalandia. Maar dit alles ligt nogal afgelegen van winkels en resto's. Beetje zoals industrieel Drievliet.

    En nu mijn vraag: is Liseberg all in gratis met Plopsa Fun of enkel de inkom? Met Efte-abo is het all in en daarbovenop: gratis spookhuis. En gelden buitenlandse voordelen met Plopsa eenmalig of eenmalig per kalenderjaar?
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 30-10-19 om 04:57.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •