X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 26 van de 47 EersteEerste ... 16242526272836 ... LaatsteLaatste
Resultaten 501 tot 520 van de 927
  1. #501

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    winja's force was gesloten zaterdag. Voor de rest was alles inderdaad open op die twee na :-)

  2. #502

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Doorgaans wordt het als een beetje onbeleefd beschouwd om jezelf uit te nodigen, maar iedereen op ons forum zal wel snappen dat de verleiding momenteel te groot is .... ik heb zopas het gerucht zien passeren dat Olympia Looping naar Keulen zou komen? Die achtbaan staat heel hoog op mijn stiekem-gewenst-maar-praktisch-onbereikbaar lijst.

    Zijn er forumleden die overwegen om een daguitstap te plannen? Ik kan moeilijk zelf iets opstarten omdat mijn rijkunsten nog net iets te beperkt zijn, en ik dus geen vervoer kan aanbieden aan anderen.
    Once you sit back, you never go back.

  3. #503

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Doorgaans wordt het als een beetje onbeleefd beschouwd om jezelf uit te nodigen, maar iedereen op ons forum zal wel snappen dat de verleiding momenteel te groot is .... ik heb zopas het gerucht zien passeren dat Olympia Looping naar Keulen zou komen? Die achtbaan staat heel hoog op mijn stiekem-gewenst-maar-praktisch-onbereikbaar lijst.

    Zijn er forumleden die overwegen om een daguitstap te plannen? Ik kan moeilijk zelf iets opstarten omdat mijn rijkunsten nog net iets te beperkt zijn, en ik dus geen vervoer kan aanbieden aan anderen.
    Keulen is heel vlot bereikbaar met de trein, ook vanuit Leuven .

  4. #504

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Zijn er forumleden die overwegen om een daguitstap te plannen? Ik kan moeilijk zelf iets opstarten omdat mijn rijkunsten nog net iets te beperkt zijn, en ik dus geen vervoer kan aanbieden aan anderen.

    Oh wees gerust, ik wil ook gaan. Want deze iconische baan is toch een groot gemis op mijn coastercounter! Hou ParkTrips op facebook in de gaten, als niemand anders een evenement maakt zal ik dat wel doen

  5. #505

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Denken jullie dat de Chiapas in Phantasialand zaterdag gewoon open zal zijn? I.v.m. de temperatuur.

  6. #506

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door timaz Bekijk Berichten
    Denken jullie dat de Chiapas in Phantasialand zaterdag gewoon open zal zijn? I.v.m. de temperatuur.
    Tot zover ik zie zal het ongeveer 3 graden zijn dan? If i'm correct.

    Normaal is Chiapas wel open. (Of hij zal toch niet sluiten door het relatief koude weer.) En het voordeel zal ook zijn dat er weinig volk zal aanschuiven dan.

    Tot zover is Chiapas toch altijd open tijdens de Wintertraum hoelang het niet al te hard vriest?
    Je vois la vie en des biscuits.

  7. #507

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door timaz Bekijk Berichten
    Denken jullie dat de Chiapas in Phantasialand zaterdag gewoon open zal zijn? I.v.m. de temperatuur.
    Ik heb hem ooit gedaan in de sneeuw no worries, als de techniek het niet laat afweten is hij gewoon open
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  8. #508

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Doorgaans wordt het als een beetje onbeleefd beschouwd om jezelf uit te nodigen, maar iedereen op ons forum zal wel snappen dat de verleiding momenteel te groot is .... ik heb zopas het gerucht zien passeren dat Olympia Looping naar Keulen zou komen? Die achtbaan staat heel hoog op mijn stiekem-gewenst-maar-praktisch-onbereikbaar lijst.

    Zijn er forumleden die overwegen om een daguitstap te plannen? Ik kan moeilijk zelf iets opstarten omdat mijn rijkunsten nog net iets te beperkt zijn, en ik dus geen vervoer kan aanbieden aan anderen.
    Als je de kans hebt, zou ik in juli voor Düsseldorf kiezen. 95% zeker dat Olympia Looping daar dit jaar ook staat en dan kan je ook ineens Alpina Bahn doen, nog zo'n Schwarzkopfklassieker. Verder staat Spinning Racer daar ook en er zal nog wel een muisbaan komen (Wilde Maus XXL en/of die gelanceerde mousecoaster van Schneider).

    De kermis van Keulen is gezellig maar best klein voor zo'n grote stad. Düsseldorf staat hier nog altijd op nummer 1, en heb toch al best wat kermissen gezien in Europa.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  9. #509

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Het was gisteren met Wintertraum erg druk in Phantasialand. Zo druk dat het niet mogelijk was om alle attracties op 1 dag te doen.
    Zijn er in het zomerseizoen ook zaterdagen waarop het (vrij) rustig is in het park? Of is het altijd wel druk dan?

  10. #510

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door timaz Bekijk Berichten
    Het was gisteren met Wintertraum erg druk in Phantasialand. Zo druk dat het niet mogelijk was om alle attracties op 1 dag te doen.
    Zijn er in het zomerseizoen ook zaterdagen waarop het (vrij) rustig is in het park? Of is het altijd wel druk dan?
    Wintertraum is altijd druk met uitzondering van de weekdagen buiten de vakantie en het eerste weekend. Wij waren er op zondag het eerste weekend en dan was het vrij rustig.
    Je kon online tickets kopen voor wintertraum en daar gaven de prijzen al aan dat de weekends in januari erg druk zijn.

    Zomerseizoen is altijd druk in het weekend maar dan zou ik gaan begin juli (als Duitsland nog geen vakantie heeft).

  11. #511

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    De eerste twee weken van juli 2019 hebben de kinderen in NRW geen vrijaf, zie https://www.schulferien.org/Schulfer...rien_2019.html Je kan er dan op weekdagen misschien wat drukte ondervinden door Jugend op schoolreis of die hun Ausschluss aan 't vieren is. Zo lang ze maar geen Anschluss vieren, moet je denken... (sorry!) Wellicht mogen we de opening van Rookburgh nog niet begin juli verwachten, dat wordt dan geen stormloop zoals begin juli 2016 met Klugheim. Mik dus op een weekdag voor 15 juli.

    Bij drukte kan je nog altijd een Quick-pass kopen: €16 en goed voor 4 attracties (excl. Taron) of te verdelen over meerdere personen. Gebruik deze niet meteen en ook niet bij een capaciteitsmonster à la Chiapas of Colorado Adv. Nog een hint: vroeg ter plaatse zijn = voor 09:00. Geld genoeg? Boek een parkhotel en doe overdag alle attracties behalve Taron. Daar mag je als hotelgast exclusief op wanneer het plebs het park heeft verlaten. Ik weet niet of dat op de avond voor of na je overnachting moet/kan, voorafgaand lijkt me het meest logisch. Pik overdag eventueel een show mee als het pokke-druk is. Naar mijn smaak: Musarteum > Jump > Schaats-show (ik betwijfel of die laatste doorgaat in de zomer).

    Als je kan: een weekdag in juni, maar niet meteen voor of na het Pinksterweekend. Te vermijden: brugdagen. Vorig jaar was ik er op een maandag voor 1 mei, dus geen feestdag en geen officiële verlofdag op school. Enorm druk, du jamais vu! En ook het weer speelt natuurlijk mee. De eerste week van de (lokale) Paasvakantie 2018 was het alle dagen regenachtig, behalve die zonnige vrijdag, toen wij er waren. In beide gevallen hield het park toen een uur langer open dan voorzien. De eerste zondag van september 2018 was het daarentegen opvallend minder druk. Nochtans hadden vele bezoekers ook zo'n gratis terugkom-kaart uit het voorjaar. Die waren in juli & aug. niet bruikbaar.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 20-01-19 om 17:19.

  12. #512

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    voorjaar is naar onze ervaring altijd druk; in het najaar wanneer de andere parken volop op Halloween inzetten kan je wel alles op één dag doen.

  13. #513

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    En hoe zit het over het algemeen met de zaterdagen in de maanden april en mei? Kwa drukte in Phantasialand

    En nog een vraag: is Movie Park de moeite waard om eens te bezoeken? Ik lees wisselende reacties namelijk

  14. #514

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door timaz Bekijk Berichten
    En hoe zit het over het algemeen met de zaterdagen in de maanden april en mei? Kwa drukte in Phantasialand

    En nog een vraag: is Movie Park de moeite waard om eens te bezoeken? Ik lees wisselende reacties namelijk
    Als je de keuze hebt, neem dan de zaterdag halverwege mei en hoop op slechter (lees bewolkt met af en toe een bui) weer. Zaterdagen in april zullen druk zijn: Eerst gewoon opening, dan voorjaarsvakantie, dan week van 1 mei en eind mei/begin juni hemelvaart. Eventueel ergens eind juni, dan kan het misschien nog iets rustiger zijn...

    Movie Park is zeker de moeite waard om te bezoeken. Het is zeker niet hét toppark in Europa, maar veruis het naar België en het is een van de beste parken die we hebben.

  15. #515

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    MPG doe je best niet onder 8°C. Dan zijn Bandit en de SLC dicht (kleinzerige mensen zullen dit niet eens betreuren). Wij hadden eind okt. 2018 nog meer pech met daarenboven Star Trek dicht (meerdaags defect), de disk-o en Splat-o-Sphere (windgevoelig ding). Hier lees je hoogst uitzonderlijk een onderdreven artikel, waarin ze maar vier defecten vermelden. https://www.looopings.nl/weblog/1103...-gesloten.html

    In MPG kom je gratis binnen met een BJL-of Slagharen-abo. Er zijn vaak ook meerdere -50% acties te vinden. Betaal hier dus geenszins de volle pot! De stuntshow is er wel van degelijk niveau en eigenlijk een must als je het park nog nooit hebt bezocht. Een letterlijke topper is de gyrodrop valtoren. Ik denk niet dat er een exemplaar dichterbij staat bij om het even welke locatie in België of Nederland (kermissen niet meegeteld). Ook niet te missen is de binnencoaster Van Helsing. Omwille van de lage capaciteit is dat vaak onze opener in MPG, een beetje zoals de Winja's in PHL. Het park is kalendermatig minder ruim open dan PHL, dus verstandig een datum selecteren is de boodschap.

    Net als PHL kan je vanuit BXL of Antw. op één dag over en weer. Ik heb dat al gedaan, maar da's toch zwaar. Investeer misschien in één overnachting in de buurt, bij voorkeur de nacht voor je parkbezoek (-> vroeg aanwezig). Er valt best wel wat te beleven in de nabije of ruime omgeving: wandelen op de Tetraëder (gratis), een Alpine coaster en iets verderop Oberhausen met een Lego indoor, Sea Life, een subtropisch zwembad en (ooit) Europa's grootste shoppingcenter. Voor de dierenliefhebbers: Zoom Gelsenkirchen en de Zoo van Duisburg. En in augustus: kermis in Herne. En voor de meeste Vlamingen ligt Toverland nog netjes op de heen- of terugweg. Kalkar en de Romeinse site Xanten zijn ook opties.

    De combi MPG & PHL heb ik al meerdere keren gedaan. Op weekdagen kan het verkeer dan wel erg druk zijn. Een avondlijke tussenstop kan dan b.v. Aqualand Köln zijn. Je hebt me al door: ik vind het vaak zonde om maar voor één park al die kilometers af te leggen.

  16. #516

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Onlangs vroeg ik welke parken er in februari geopend zijn... bedankt voor dee tips.

    Het worden dus twee daagjes Efteling. Bijzonder is dat ik met mijn nicht ga. Samen met een twee maanden jonge baby. Iemand ervaringen met het bezoeken van de Efteling met Baby's? Must do's, belangrijke aandachtspunten, ... Heb al gezien dat ze op redelijk veel zaken inmag + veel babyswitch gelegenheden.

    We verblijven 1 nacht in Het Loonsche Land - Boomzicht.

    Iemand ook een idee of de traptreintjes al terug gebruiksklaar zijn in februari? Gezien de afloop van winter Efteling op 31 jan.

  17. #517

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Als de Winter-Efteling is afgelopen, betekent dat dat het feestpaleis wordt gedemonteerd en dat het langlaufend Hert opnieuw wordt getransformeerd tot Kinderspoor. Je interessante vraag luidt eigenlijk hoelang die transformatie duurt. Behalve de rubberen ski-matten moet daar best veel decoratie worden weggenomen en vervangen. Ik denk niet dat het park die klus even 'na de openingsuren' kan klaren, zeker niet in het duister. Dus misschien is op 1 feb. - niet toevallig een weekdag - die attractie in z'n beide gedaanten gesloten. Mijn advies: mailtje naar Efteling. Die antwoorden binnen enkele werkdagen.

    Geen ervaring met baby-switch. Als je op een winterse weekdag gaat, is dat doorgaans niet nodig want dan kom je overal snel in, zelfs Symbolica.

  18. #518

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Weet iemand hoe het over het algemeen zit met de drukte in de Efteling tijdens de ANWB en de Rabobank dagen?
    Is de drukte zo erg dat het niet meer leuk is of is het nog wel te doen?
    Aangezien het zo goedkoop is, is het opzich wel een aantrekkelijk aanbod natuurlijk.

  19. #519

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door timaz Bekijk Berichten
    Aangezien het zo goedkoop is, is het opzich wel een aantrekkelijk aanbod natuurlijk.
    In mijn hoofd zijn tickets op datum aan spotprijzen een serieuze alarmbel voor 'over de koppen lopen'-druk.

  20. #520

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door timaz Bekijk Berichten
    Weet iemand hoe het over het algemeen zit met de drukte in de Efteling tijdens de ANWB en de Rabobank dagen?
    Is de drukte zo erg dat het niet meer leuk is of is het nog wel te doen?
    Aangezien het zo goedkoop is, is het opzich wel een aantrekkelijk aanbod natuurlijk.
    Zelf geen ervaring mee, maar ik zou toch ook eerder een andere dag kiezen. Met een abonnement van Plopsa heb je al een mooie korting, en wanneer je nog even wacht tot AH weer zijn actie voert, geniet je ook 10 euro korting. Ik probeer meestal op weekdagen te gaan, want dan is de drukte echt zeer doenbaar, en kan je vlot het hele park op één dag afwerken.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •