Citaat Oorspronkelijk geplaatst door traveler Bekijk Berichten
De Amerikanen (USA voor gemak verder Amerikaan) denken nog vaak dat Europa op Amerika lijkt qua cultuur enz. en hoewel er gelijkenissen zijn zitten er ook verschillen. Het probleem begint zich te stellen als je de cultuur niet meeneemt. Dit mag raar klinken voor een pretpark maar heeft toch wat consequenties.

Om te beginnen is de gemiddelde Europeaan niet zo een vlotte cinemabezoeker als de gemiddelde Amerikaan. Dit houdt in dat films minder ruim bekeken zijn. Ik wil niet zegen dat ze hier geen fans een inpakt kunne hebben alleen dat het minder zal zijn. Bijkomend worden er minder expliciete fanbasse opgericht (taal is een grote barrière).

Ik kan nog even verder gaan maar ik sluit af met en beetje actualiteit om mijn punt hopelijk duidelijk te maken. Iedereen weet ondertussen van Spanje een Catalonië. Ik ben al collega’s gehad in Amerika die me vroegen waarom Spanjaarden lillen splitsen. “Dat is toch een bevolking?” heel Europa is bezaait met regio’s di cultureel van elkaar verschillen maar toch in en land zitten. Historisch gezien is dit ook de reden voor veel conflicten. De Europeaan bestaat niet echt tegenover de Amerikaan.
"De Amerikaan" bestaat ook niet.

In het algemeen hebben we het stereotype beeld van Amerikanen die Dom, Lui, Arrogant en onbeschoft zijn. Dat heb ik zo ervaren New York en New Jersey, maar zeker niet in de rest van de verenigde staten. Toegegeven: De verschillen zijn minder groot dan in Europa, maar ze bestaan wel degelijk. Op sommige plekken zijn ze zelfs behoorlijk groot.

Dat van de bekendheid van de films die je noemt maakt niet veel uit. Bioscoop is hip dus zeker de doelgroep van Disney komt er genoeg. Maar ook mensen die niet vaak naar de bioscoop gaan, kennen de grote blockbusters toch wel op andere manieren. Dankzij internet kom je om de meeste grote films niet meer heen, of je ze nu daadwerkelijk kijkt, of niet. En laten we eerlijk zijn: Als je écht niets met (disney)films hebt, waarom zou je dan naar Disneyland gaan?