Ik heb nee gestemd, want ik zie het niet gebeuren. Als ik Caroline zo hoor, dan is ze juist verzot op het 'toveren' en haar Toverland. En terecht!

Persoonlijk snap ik waarom mensen zeggen dat Toverland voor hen wat kinderachtig lijkt. Dat is vooral door het originele imago van het indoorpark bij de start. Ondertussen verdwijnt dat imago meer en meer bijvoorbeeld door de Halloween events. Plots niet meer zo kinderachtig als je het mij vraagt Deze nieuwe toevoeging maakt het park nog meer volwassen, maar daarvoor hoeft de naam niet te veranderen. Toverland krijgt gewoon letterlijk en figuurlijk een andere invulling.

Daarbij denk ik dat Nederland vaker kiest voor Nederlandse termen in hun namen. Denk maar bij pretparken aan Attractiepark Slagharen, Avonturenpark Hellendoorn, Familiepark Drievliet... Behalve Familiepark Harry Malter en Mega Speelstad komt dat bij ons minder voor. Daardoor denk ik dat wij moeilijker doen over een naam als Toverland dan in Nederland zelf. Een naam voor een attractie zoals De Grote Golf klinkt gewoon vreemd voor een Belg (lekker veralgemenen!). Maar dus heb ik liever dat ze trouw blijven aan hun roots. Ze hebben ook geen internationeel publiek voor ogen zoals een Europa-Park, Efteling of Port Aventura. Met Nature Wonder World hebben ze dat denk ik meer en kiezen ze dan wel voor een Engelse naam. (Als het er komt natuurlijk). Laat die naam dus maar zo.