X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 8 van de 8
  1. #1

    [TR] Olmense Zoo 24/09/2017

    Omstreeks 10.15u kwamen we aan en kon onze safari beginnen. Hobbel de bobbel reden we parking 1 op. Voor de 2 euro parkingkosten kunnen ze de putten wel eens wat opvullen.



    Door een speciale actie en onze abonnementen met Bobbejaanland waren we heel goedkoop binnen geraakt. Het eerst wat wel opviel dat de zoo toch wel een opknapbeurt kan gebruiken. De meeste verblijven zijn redelijk eenvoudig en sommige doorkijkramen mogen ook wel eens gereinigd worden.





    De zoo kan je gemakkelijk bezoeken, want je kan een wandelpad volgen, maar eerst gingen we op zoek naar een toilet, want op het kaartje leken er niet zoveel toiletten in het park aanwezig te zijn. De meeste liggen toch wel aan de restaurants en niet zo veel in het midden/uithoek van het park.



    Qua dieren hebben ze een bonte mix: redelijk veel soorten vogels, katachtigen, olifanten, zebra's, ...









    Ga en vermenigvuldig u...


    De verblijven die er het meeste uitsprongen waren de Savanne, het berenbos en de serre. In deze verblijven hadden de dieren ook de meeste ruimte en waren de verblijven het mooist aangekleed of ze kwamen het natuurlijkst over.



    Vooral het berenbos was een echt bos, waar de beren o.a. in een vijver konden zitten om af te koelen. Hier kon je via een brug over het bos lopen en had je een goed overzicht over de beren en de wolven.



    Zoek de beer...





    Er was ook voldoende ruimte om te picknicken en ook honden zijn toegelaten.

    Na zo'n drietal uren waren we rond en konden de kinderen zich nog uitleven op het grote speelplein.





    Omstreeks 14.30u was er ook nog een show. In een circustent deze ze enkele kunstjes met geiten, lama's, honden en een paard. De show was vooral gericht op kinderen en had niet echt een educatieve waarde en duurde een groot half uur.





    Doorheen het park waren er ook af en toe wat spelletjes of weetjes voor kinderen en er was ook nog een museum met heel wat opgezette vogels en skeletten.









    Het was de eerste keer dat we deze bezochten en we hebben ons er zeker niet in verveeld, maar waarschijnlijk gaan we deze niet meer herbezoeken. Er zijn toch wel veel mooiere zoo's. De zoo is niet zo groot en kan je mooi in een namiddag doen.

    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen                      

  2. #2

    Re: [TR] Olemse Zoo 24/09/2017

    Olmense Zoo is inderdaad niet meteen de mooiste zoo: vooral dat opgezette dierenhuis vind ik altijd heel vaag. Is dat reptielengebouwtje in de serre eigenlijk al af? Daar werken ze bij mijn weten al jaren aan, maar je hoort er nooit iets van.

  3. #3

    Re: [TR] Olemse Zoo 24/09/2017

    Leuk TR!
    Uiteraard is dit niet de mooiste zoo. Hij is ook in privé-handen, dus een pak minder subsidies, en hier zie je wel dat er hard gewerkt wordt: de Savanne, nieuwe serre, nieuw restaurant, zijn allemaal de laatste jaren gebouwd.
    De prijzen zijn ook zeer aanvaardbaar, zowel de inkom, parking als horeca. Vaak is er ook korting via abonnementen e.d.
    En veel speeltuigen voor kleine kinderen.

  4. #4

    Re: [TR] Olemse Zoo 24/09/2017

    Bedankt voor het TR.

    De Olmense Zoo is zeker niet de mooiste, maar er zijn er ergere in mijn ogen. Wij proberen dit park toch jaarlijks of om de twee jaar te bezoeken. Voor ons is het kortbij en het is er meestal rustig waardoor ook de kinderen rustig kunnen spelen terwijl wij een terrasje doen.
    Volg LEX, LEE & Family op YouTube... https://www.youtube.com/lexleefamily

  5. #5

    Re: [TR] Olemse Zoo 24/09/2017

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Olmense Zoo is inderdaad niet meteen de mooiste zoo: vooral dat opgezette dierenhuis vind ik altijd heel vaag. Is dat reptielengebouwtje in de serre eigenlijk al af? Daar werken ze bij mijn weten al jaren aan, maar je hoort er nooit iets van.
    Aangezien het de eerste keer was dat we de zoo bezochten kan ik niet vergelijken hoe het vroeger was, maar er waren wel reptielen (toch een groot aantal slangen) aanwezig, dus ik veronderstel dat het nieuwe verblijf open is.

  6. #6

    Re: [TR] Olemse Zoo 24/09/2017

    De Olmense zoo, park Harry Malter, de zonnegloed,....zijn allemaal privé-initiatieven die moeten roeien met de riemen die er zijn. Ik heb wel bewondering voor zo'n familiale passie en de rustige sfeer die in die parkjes heerst.

  7. #7

    Re: [TR] Olemse Zoo 24/09/2017

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knessel Bekijk Berichten
    De Olmense zoo, park Harry Malter, de zonnegloed,....zijn allemaal privé-initiatieven ...
    Pairi Daiza is ook een privé-initiatief, dacht ik.

    Olmense Zoo: < 50 km van m'n woonst en ik mag er gratis in. Alleen ... ik ben er nog nooit geweest. Door je TR ga ik hun kalender eens bekijken, misschien komt het nog tot een eerste kennismaking. Hun 'Kakhuis' ziet er wat uit als Beekse Bergen van de retailer!

    Dank voor het TR

  8. #8

    Re: [TR] Olemse Zoo 24/09/2017

    alle respect voor Pairi Daiza, onze lievelingszoo met stip, maar deze is jaaaaaarenlang zwaar gefinancierd door de Waalse overheid hé. Een voorbeeldje: http://www.golfbrekers.be/pairi-daiz...sidies-werken/

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •