X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Mijn RCT-projectjes

Draadweergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Mijn RCT-projectjes

    Mijn pretparkverslaving is voor een belangrijk deel ontketent door RCT1, en ook zoveel jaren later speel ik de RCT-spelletjes nog graag. Echt uren en uren om aan iets te werken heb ik helaas niet meer. Echte meesterwerkjes maak ik dan ook niet, vooral op vlak van thema dan. Waar ik toch meer van hou zijn realistische layouts die zo uit een catalogus geplukt zouden kunnen zijn. Vandaar dit topic, om enkele van deze kleine projectjes tentoon te stellen. Feedback is altijd welkom.

    [B]Rollercoaster



    Deze Schwarzkopf coaster is in het thema van de sixties, toevallig ook de tijdsperiode dat de Schwarzkopf Wildcat's hun debuut maakten. Ik ben dol op deze kleurrijke bouwstijl, al kan ik geloven dat niet iedereen het zo prachtig vind. Het thema is minimaal maar ik vind dat de sfeerschepping er wel inzit.
    De layout is zoals verteld eigenlijk het belangrijkste, en ik ben er best trots op . Qua veiligheid heb ik hem nu niet echt op orde, omdat capaciteit belangrijker is in mijn park () maar er zijn voldoende MCBR's om de baan realistisch te maken.


    Duelerende Schlittenbahn




    Hier geen thema, puur een layout voor een duelerende Gerstlauer bobslee. Het duelerende effect is redelijk goed, de banen komen niet lang na elkaar aan in de eindremmen.

    [B]
    Microcoasters



    Ooit was ik op het internet dit concept tegengekomen - een zo compact mogelijke layout (liefst op een vierkant lapje grond, bijvoorbeeld 8 maal 8 vakjes, zoals beide voorbeelden), inclusief thema en paden. Het liefst van al bouw ik extreem compact, en dit soort projectjes kost extreem weinig moeite maar ik vind ze extreem vermakelijk. Links is Roadwork, een achtbaan gethematiseerd naar wegenwerken - inclusief pop-up toilet. Van de rechts baan ben ik de naam kwijt, maar het is een redelijk intense launched coaster. Als er interesse in is, wil ik de layout zonder thema wel eens tonen.

    [B]Schwarzkopf 4-looper



    Woodie's en Schwarzkopf's vind ik de allerfijnste achtbanen om te bouwen op RCT. Dit is mijn concept voor een Schwarzkopf met vier verticale loopings. Ik ben er best trots op: je ziet duidelijk gelijkenissen met Olympia Looping (gebogen lifthill, kleine oppervlakte, loopings mooi achter elkaar, tweede lifthill). Puur qua layout één van mijn meesterwerken, al zeg ik het zelf!
    Laatst gewijzigd door Ignace; 30-06-17 om 15:48.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •