Een moeilijke vraag inderdaad, omdat het voor veel mensen al zo lang geleden is

Objectief en technisch gezien was mijn eerste achtbaan een kleine kiddiecoaster die begin jaren '90 op Leuven Kermis stond. De naam ervan weet ik uiteraard niet meer, maar thuis noemden wij het 'de groene rups'. Het enige wat ik nog weet van de rit zelf, is dat je op een bepaald moment scheef ging hangen en dan begonnen wij allemaal te gillen omdat het zogenaamd eng was Maar ondanks mijn vage herinneringen ben ik er van overtuigd dat het echt een hele kleine coaster moet zijn geweest, misschien zelfs kleiner dan Cocinelle in Walibi BE. Mijn ouders vonden de groene rups namelijk een attractie voor jonge kindjes en zodra we iets ouder waren, mochten we op deze attractie die we al wat gewaagder vonden: https://www.youtube.com/watch?v=eBsPrdWDvF4&t=235s

Mijn eerste échte achtbaan die me het gevoel van snelheid en sensatie gaf, was de Bobsleebaan in de Efteling. Dat verhaal kunnen jullie uitgebreid lezen in het TR over de Efteling dat ik deze zomer op het forum heb gezet (getiteld: a trip down memory lane). Die rit was toen voor mij een hele belevenis en op geen enkele manier te vergelijken met die onnozele kiddie van Leuven. Dus ook al klopt het puur technisch niet, ik beschouw de Bobslee als mijn eerste achtbaan.

Waarschijnlijk ben ik één van de zeer weinige mensen die er doelbewust voor kiest om zijn/haar eerste echte achtbaan niet meer opnieuw te berijden. maar de herinnering aan de Bob is voor mij intussen een soort van mythe geworden die ik heel graag intact wil laten!