Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fkl8 Bekijk Berichten
Daar geef ik je gelijk in maar aangezien deze coaster niet in de volgende jaren zal opgebouwd worden was ik ook al verder in de toekomst aan het denken. Alle nieuwe wagens sinds 2012 (dacht ik) zijn uitgerust met een start-stop systeem die de motor automatisch stillegt als je stilstaat aan bvb een verkeerslicht. Dus daar is dan ook al het merendeel van het fijn stof probleem opgelost.
Dat stil leggen werkt voor korte termijn. Goed genoeg voor een stoplicht, maar als je te lang stil staat - zoals hier - springt die motor net zo vriendelijk weer terug aan. (de meeste auto's gaan trouwens langer mee dan 10 jaar.) Daarom dat het beter zou zijn dit pas te realiseren als het overgrote deel van de auto's electronisch rijdt. Al denk ik niet dat dit systeem ooit rendabel wordt.

Nog een minpunt: Je hebt véél meer ruimte nodig. In plaats van een wachtrij met mensen, krijg je een wachtrij met auto's die veel meer plek in beslag nemen. Zelfs als je een auto volledig vol zou proppen met volk (5p in een normale auto). En laat nu net ruimte een issue zijn waar alle parken (op den duur) mee zitten.