Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hanskuh Bekijk Berichten
Daar volg ik je wel in, Bellewaerde is voor mij eigenlijk zo'n beetje een non-park. De combinatie met dieren doet me echt helemaal niets en ook het attractieaanbod is erg mager te noemen. Een echte topper kan je er in mijn ogen dan ook niet vinden. Aan de andere kant gaat het hier over meest overgewaardeerde pretparken, en nu twijfel ik eraan of pretparkfans in het algemeen Bellewaerde zozeer waarderen .
Sterk. Ik kan het niet beter verwoorden. Ben er de laatste jaren al een paar keer geweest en telkens weer is het een ontgoocheling. Deftige attracties staan er niet, voor dieren ga ik wel naar Pairi Daiza en voor de natuur ga ik wel naar een stadspark. Bellewaerde is voor mij vlees noch vis.

De reeds aangehaalde punten mbt Disneyland Parijs kan ik zeker plaatsen. Voor de attracties op zich moet je zo'n hoge kosten niet betalen. Maar die Disney-"magie" vind je toch nergens anders, vind ik. Ik krijg nog steeds kippenvel als ik terugdenk hoe de kinderen (en ouders) in extase gaan wanneer in de avondshow de begingeneriek van "Let it go" begon. Ik vind het prachtig om te zien hoe zelfs de allerkleinsten dolenthousiast staan aan te schuiven voor een knuffel van Mickey. Ik ben natuurlijk wel getrouwd met een Disney-fan, dat kan ook wel meespelen (net getrouwd met het feest in een Disney-thema)

Europapark vind ik niet zo zwaar overgewaardeerd. Het park krijgt veel aandacht, maar naar mijn gevoel niet ten onrechte. In mijn ogen kan het niet op tegen de Universal Studio's van deze wereld. Maar qua attracties en thematisering is europapark toch wel top in Europa.