Ik denk wel dat als deze test slaagt, ze een stapje groter gaan met testen en ze het niet in één keer zullen invoeren.

Op zich zit ik natuurlijk ook liever wat anders te doen dan gewoon in een rij te staan en ik kwam daarbij een concept tegen van een nieuwe attractie in Universal. Hier is de wachtrij vervangen door een lounge. Je kunt daar rustig zitten wachten totdat het je beurt is. Nog steeds goed voor de HoReCa (want volk geeft er geld uit), maar je hebt niet het probleem dat de wachtrij virtueel wordt en dat het volk elders in het park moet worden opgevangen. Ik denk dat dit systeem veel beter werkt dan het systeem dat de Efteling nu aan het testen is.

Eventueel zou je een grote lounge kunnen maken voor meerdere attracties.

Natuurlijk kan het zo druk worden dat het volk ook niet meer in deze lounge past. In dat geval zet je er een gewone wachtrij voor. Maar als zo een lounge al eens voor een uur aan wachttijd kan opvangen lijkt me dat voldoende. Als de wachttijden daar boven komen zou het nooit al te veel mogen zijn en dan is in elk geval het laatste uur aangenaam wachten.