X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 148

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    Ik vind dit toch maar een raar zaakje.

    Nog eens de vraag die ik mij eerder al stelde, heeft Vekoma ook maar iets te maken met deze renovatie? Het is toch een standaardmodel dus men kan toch gewoon nieuwe delen bij Vekoma bestellen in plaats van een externe firma de baan te laten nabouwen? Want dat laatste is wel hetgeen men in het filmpje zegt dat er gebeurt heb ik de indruk?
    Dit type coasters maakt Vekoma al jaren niet meer. Maar Boomerangs maken ze wel, en zover ik weet is dat hetzelfde type track: tenslotte zijn er genoeg voorbeelden van Arrow/Vekomatreinen die op allerhande banen worden uitgewisseld.

    Misschien is de relatie tussen Vekoma en de Efteling verzuurd door het gecancelde Hartenhof? Of denkt Efteling zoals wel vaker het gewoon lekker beter te weten? Of Vekoma heeft het te druk, hun orderlijst zit naar het schijnt goed vol de komende jaren...

  2. #2

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Ik weet niet in hoeverre rcdb hierin klopt, maar de rcdb-pagina van de MK1200 Double Loop Corkscrew zegt wel "in productie"...
    Misschien heeft Vekoma deze gewoon al jaren niet meer gebouwd omdat geen enkel park ernaar vraagt? Of is er ergens bewijs dat ze hem effectief niet meer maken?

    Boomerangcoasters hebben ook die triangel hoor, volgens mij heb ik nog nooit een Vekoma-rail zonder die kenmerkende triangel gezien. Ook de nieuwe rails hebben die nog steeds.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Misschien is de relatie tussen Vekoma en de Efteling verzuurd door het gecancelde Hartenhof? Of denkt Efteling zoals wel vaker het gewoon lekker beter te weten?
    Dat is ook het idee dat ik ervan heb. Het doet me denken aan de DVH-fail waarna ze destijds zeiden dat ze alleen nog maar met toonaangevende bouwers in zee zouden gaan. En nu ineens dit, meh. Nu, het bedrijf heeft wel ervaring in het maken van achtbaantrack dacht ik, ik meen de naam al eerder gehoord te hebben.

    -- start edit --
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    is dat niet het bedrijf dat ook de track van Pulsar maakte?
    Jup! Dat was het.

    -- einde edit --

    Dat Vekoma het te druk heeft geloof ik best, maar deze vervanging wordt toch al wel langer over gesproken, dus dat lijkt me ook geen argument. Nee, hier is meer aan de hand. Ik vind het daarnaast ook al raar dat dit zomaar mag, maar als ik dan zie dat de Chinezen exacte Boomerang-kopieën bouwen is dat misschien wel al wat genuanceerd.

  3. #3

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    Ik weet niet in hoeverre rcdb hierin klopt, maar de rcdb-pagina van de MK1200 Double Loop Corkscrew zegt wel "in productie"...
    Misschien heeft Vekoma deze gewoon al jaren niet meer gebouwd omdat geen enkel park ernaar vraagt? Of is er ergens bewijs dat ze hem effectief niet meer maken?
    Ze bieden hem niet meer aan op hun site of in hun folders. Dit zegt natuurlijk niet dat ze hem niet verkopen mocht er echt vraag naar zijn (zie Zierer en hun Tivoli's), maar ik geloof eigenlijk van niet. Vekoma bouwt modernere coasters die waarschijnlijk minder staal verbruiken wegens minder lompe track en minder lompe supports.

    RCDB is een heel handige site, maar verre van correct: er zitten héél veel fouten in en de site is zeer onvolledig. Als een bedrijf nog bestaat, kan je ervan uitgaan dat hun achtbaanmodellen allemaal nog in productie zijn volgens RCDB. Het tegendeel valt nauwelijks te bewijzen...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    Ik vind het daarnaast ook al raar dat dit zomaar mag, maar als ik dan zie dat de Chinezen exacte Boomerang-kopieën bouwen is dat misschien wel al wat genuanceerd.
    Als ik het frame van mijn fiets wil vervangen door eentje van een ander merk, dan mag dat ook zomaar. Het is niet zo dat Vekoma dit tracktype of zelfs de layout van de Python zelf ontwikkeld heeft.

  4. #4

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Of denkt Efteling zoals wel vaker het gewoon lekker beter te weten?
    Ik krijg Vliegende Hollander flashbacks van deze zin


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •