Ik vond altijd dat binnen het transitieproces van The SkunX en The WAB, de MusicXPress er het slechtste was uitgekomen. De treinen kregen een vernieuwd thema. De trein van The WAB was wel mooi en fris aangekleed, maar de The SkunX trein was echt aangekleed als een trein die precies in de stelplaats had gestaan en langst alle kanten beklad werd. Bovendien moest het een battle voorstellen tussen de twee treinen. Die battle heb ik nooit kunnen terugvinden. Bovendien stelde de beide onride-shows achter het horecapunt aan Psyké Underground en achter Pizza Solo weinig voor. Ook reed de WAB trein de laatste jaren enkel nog uit, die andere bleef gewoon vaak op stal staan.

Grootste mankement was inderdaad de geslotenheid van de attractie. In beide stations moest je wachten in een soort van wachtzaal. Tussen het station en het perron was een wand opgetrokken met een schuifdeur er in. Die schuifdeur ging pas open als de trein er daadwerkelijk was. Van wat rustig op het perron kuieren, wachtend op de trein zat er dus niet in. Bovendien ontbrak er bewegwijzering. Het station was niet goed aangeduid en de communicatie om de hoeveel minuten de trein bv. komt, was nooit weergegeven. Meestal stapte de mensen ook snelsnel in wanneer ze de trein zagen staan in het station via de smalle doorgang die het perron nog had aan de voorkant van het gebouw. Ook daarmee dat er hekken stonden aan het station achteraan. Wanneer de trein vertrok gebeurde het blijkbaar dat er overenthousiaste bezoekers nog in een wagonnetje sprongen, terwijl deze eigenlijk al vertrokken was.

Voor mij geen gemis, al hoop ik dat ze met de verbouwing van de Tiki-zone ook de Gold River Adventure aanpassen. Een rustige attractie met een beetje spanning zoals de Jungle Mission mis ik bv. nog in Walibi. Ook met het oog op families zou dit een meerwaarde kunnen zijn. Maar goed, over GRA is al veel inkt gevloeid, al denk ik dat ze met de installatie van het avonturenparcour (ik denk vergelijkbaar met de loopbruggen over het olifantenverblijf in Planckendael) wel verplicht gaan zijn om dit eiland en zijn waterlopen wat op te knappen.