Moeilijk zeggen, maar als je meerdere opties mag aanduiden is het net wat makkelijker Daarom mijn top 3

1. Europa-Park

Met stip het meest klantvriendelijke park van Europa / ter wereld! Toegangsprijzen zijn meer dan aanvaardbaar, het aanbod aan attracties is immens breed en biedt sowieso voor elk wat wils. Met de hele familie, van peuters tot grootouders, kan je hier zeker terecht zonder je te moeten vervelen! Elk jaar wordt er enorm geïnvesteerd in nieuwigheden en ook het showaanbod is heel hoogstaand en divers. En dan spreken we nog niet over de horeca, die ook (h)eerlijk is! Alles is bovendien mooi in thema en je kunt er nog iets bijleren ook. Kortom, zeer weinig kritiek op aan te brengen.

2. Efteling

Efteling is het park waar ik me nog altijd klein kan voelen. Sprookjes dateren uit mijn kindertijd en ook als kind bezochten we regelmatig de Efteling. De nostalgie van toen komt nu ook nog terug wanneer ik het park bezoek en telkens ga ik opnieuw naar huis met een gelukkig gevoel van de magische ervaring die je er beleeft. Nog meer dan in Disneyland word je hier betoverd en meegenomen in een andere wereld. Het authentieke van de sprookjes mixt en matcht mooi samen met hedendaagse verhalen, legendes en sages en vormt zo voor mij een mooi geheel met opnieuw een divers attractie-aanbod.

3. Parc Astérix

Ook deze duid ik graag aan. De sfeer van de stripverhalen komt zo mooi tot leven met de nodige portie humor en oog voor details. Het aanbod aan attracties is ook hier heel divers en de achtbanen zijn er top.