X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 48 van de 60 EersteEerste ... 38464748495058 ... LaatsteLaatste
Resultaten 941 tot 960 van de 1200
  1. #941

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    De hotel ingang:

    Naam:     PHL.jpg
Bekeken:  1795
Groote:   98,9 KB
    Bron: Twitter

  2. #942

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Alle letters zijn ondertussen reeds geplaatst:

    Naam:     PHL.jpg
Bekeken:  1890
Groote:   3,18 MB

  3. #943

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Ik vraag me er twee zaken bij af...

    1.Zou die roestkleurige poort nog veel afwerking krijgen? Ik heb persoonlijk het idee dat we er niet veel meer dan enkele decoratieve accentjes moeten verwachten.

    2.De gevel heeft een sterke neiging tot symmetrie, maar waar de grote poort in roestkleur dan centraal zou moeten liggen, ligt ze helemaal aan de rechterzijde. Zou het hotel ontworpen zijn om in een latere fase/bij succes een extra vleugel te krijgen aan de rechterkant? Stel dat men het personeelsgebouw (?) dat daar nu staat in de toekomst elders onderbrengt, lijkt er mij genoeg plaats om ook daar zo'n afgebogen kamerblok te laten aansluiten.

  4. #944

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Foto van een Duits forum: Er zouden nieuwe informatieschermen in het park getest worden waarbij ook FLY reeds een plekje kreeg op het wachttijdenbord. Is het park alles aan het klaarstomen voor seizoensopening?!

    Naam:     EPjAbzqX4AM9XeL.jpg
Bekeken:  1672
Groote:   108,7 KB
    Laatst gewijzigd door yelle8; 30-01-20 om 22:15.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  5. #945

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Ik kan geen plaats bedenken waar dit bord kan hangen zonder dat de pijlen voor minstens één van de attracties de foute richting uitwijzen.

  6. #946

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Je zou denken dat die ongethematiseerde paal in het midden van de gang staat. Maar ook dat lijkt me niet persé waar. Gezien het een bestaand gebouw betreft, denk ik dat de paal vroeger wel in het midden stond, maar in elk geval rechts (misschien ook links) is een nieuwe muur geplaatst, waardoor de verdeling nu anders kan zijn.
    Idd, afwachten tot ik er zelf doorloop en dan weet ik het.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Ik vraag me er twee zaken bij af...

    1.Zou die roestkleurige poort nog veel afwerking krijgen?

    2.De gevel heeft een sterke neiging tot symmetrie, maar waar de grote poort in roestkleur dan centraal zou moeten liggen, ligt ze helemaal aan de rechterzijde. Zou het hotel ontworpen zijn om in een latere fase/bij succes een extra vleugel te krijgen aan de rechterkant?
    1. Enkele details zoals op de grote muur (Airrail Company / Tor 1 & 2) verwacht ik sowieso. Je ziet op de roestige muur nog 2 verankeringen, zowel links als rechts. Ook verwacht ik nog wel iets bovenop de poort aan die 4 paaltjes (schoorsteen-achtig?).

    Het belangrijkste = afwachten. We weten niet wat het eindresultaat is. Daarbij, het is de ingang van het hotel, dat moet er aantrekkelijk uitzien. Naar velen hun mening is het in de huidige staat allesbehalve aantrekkelijk dus ik verwacht gewoonweg niet dat ze dit zo gaan laten.

    2. Dat kan. Phantasialand houdt bij elk project rekening met toekomstige uitbreidingen. Ook hiervoor is het afwachten wat de eventuele reden is dat de toegangspoort hier staat.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Ik kan geen plaats bedenken waar dit bord kan hangen zonder dat de pijlen voor minstens één van de attracties de foute richting uitwijzen.
    Dat was het eerste wat ik ook dacht. De pijlen gaan alle kanten op, letterlijk. Behalve een pijl rechtdoor naar beneden ontbreekt.

    Wel valt op dat er enkel attracties opstaan van het Berlijnse themagebied dus dit bord komt ongetwijfeld in Berlin (incl. Rookburgh). Ze zullen de pijlen nog wel afstemmen. Aangezien deze monitor aan de Rookburgh ingang in Berlin staat, zal hij daar wel ergens geplaatst worden veronderstel ik?
    Laatst gewijzigd door Phantasiastisch; 30-01-20 om 23:54.

  7. #947

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Dat lijkt toch een volledig Tv-scherm te zijn, de pijlen kunnen max in alle richtingen worden gedraaid ? Het ging toch maar om een test van het scherm...

  8. #948

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Het lijkt er op dat de pijlen in 3D gemodelleerd zijn en dus inderdaad dynamisch zouden kunnen werken. Echter past er op deze manier wel weinig info op het bord. Als dit puur voor Berlin is, is het prima (en meteen ook veel beter in stijl dan de andere borden), maar als ze de andere attracties er ook op willen zetten wordt het krap.

    Wat betreft de ingang van het hotel: De stalen platen zijn met een bijtend middel bewerkt om snel een roestlaagje er op te krijgen. Het is dus zeker geen grondlaag.

    Zelf vind ik het er prima uit zien als een Shuilbunker in een post-apocalyptische wereld. Maar totaal niet voor Steampunk. Steempunk is eerder koper dan roest. En natuurlijk een overdaad aan vage technieken. Als achterwand voor iets kan het nog prima werken, maar dan moeten ze nog behoorlijk wat details er op gaan plakken.. Zo laten kan, maar dan moet het wat meer in context gezet worden.

    Overigens zie ik een symmetry niet meer ontstaan. Dat zou niet echt bij het concept passen. Ik denk ook niet dat de poort zelf volledig symmetrisch blijft als er nog details op zouden komen.

    Bij steampunk hoop je op een gebied waar heel veel dingen bewegen en met enige regelmaat wat rook of waterdamp ergens uit komt spuiten. Helaas vrees ik er een beetje voor dat het dit gaat worden. PHL lijkt te kiezen voor een andere interpretatie. Benieuwd hoe dat in de praktijk gaat uit zien.

  9. #949

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Phantasialand ziet alles anders dus de kans is inderdaad groot dat het steampunk thema niet uitgewerkt is zoals wij van steampunk verwachten.

    Verwacht geen steampunk maar houd eerder een industrieel themagebied voor ogen. Anders zou je wel eens teleurgesteld kunnen zijn als je geen tientallen stoommachines en draaiende tandwielen ziet als je Rookburgh binnen komt.

    De enige plaats waar ik iets draaiend verwacht is ergens in de theming van launch 1. We zagen op de concept-arts overigens ook een soort tunnel/kanon-achtig iets was waar stoom uitkomt.
    Ik verwacht dus (met grote voorzichtigheid in mijn verwachtingen) slechts 1 stoommachine waar de trein uit gelanceerd wordt. Plus, hooguit nog enkele schoorstenen die 'in werking' zijn. Voor de rest verwacht ik enkel die grote statische gevels en gebouwen die ons vooral klein moeten doen voelen.

  10. #950

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Dat is ook precies wat ik verwacht. Meer een industriebuurt van Berlin, dan een klassiek steampunk gebied. Maar we zullen zien. Het gaat ongetwijfeld speciaal worden.

  11. #951

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Ik ben me al een tijdje het hoofd aan het breken over waarom die deuren in de geluidsmuur open kunnen. Het lijkt te groot voor gewoon wat thematische opsmuk, maar te onpraktisch om er iets attractie-achtig te laten doorrijden en terugkeren. De achtbaan kunnen we in alle geval al uistluiten:die loopt er niet door.

    Naam:     DSC00385-2202-1920-1276-100-wm-left_bottom-100-Watermarkpng.jpg
Bekeken:  1341
Groote:   452,0 KB

    Naam:     DSC00387-2203-1920-1276-100-wm-left_bottom-100-Watermarkpng.jpg
Bekeken:  1262
Groote:   546,1 KB

    Naam:     EIMry0EXYAET0g3.jpg
Bekeken:  1338
Groote:   559,1 KB

    Bron: Rideonblog & @CSLKenny

  12. #952

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    ik denk dat die 'poorten' enkel deco zijn, om het grote muurvlak visueel te breken...

  13. #953

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Phantasialand kiest ook wel graag voor authentiek. Voor het Mexicaanse thema is er iemand naar mexico gevlogen om allerhande deco-elementen te kopen. Voor Deep in Africa is er zelfs een kunstenaarsdorp in Kameroen ingericht waar lokale bevolking beeldjes etc. maken voor het park.

    Ik kan me voorstellen dat men de poorten soms een beetje opent en sluit om zo wat leven in het gebied te houden. Als je goed kijkt zie je ook dat er een kabel aan de deur hangt, die zijdelings bevestigd is aan de muur. Dat betekent dus dat de deuren niet veel verder open kunnen als op de 2e foto (tenzij die kabel + bevestiging nog tussen deur en muur in past, maar dat lijkt me niet). Vooralsnog denk ik dus ook dat het gewoon theming is die er zo reëel mogelijk moet uit zien.

    Overigens is er nog een mysterie in die hoek: De voormalige wachtrij van RfA. Tussen de achterwand van Rookburgh en het gebouw van MaC in zit nog een aardig stukje. Daar is een pad dat als nooduitgang voor MaC kan dienen. De voormalige wachtrij-ruimte sluit dus niet echt aan op Rookburgh.

    De betreffende ruimte heeft ook 2 in/uitgangen. Eentje waar men vroeger naar binnen ging, en eentje waar men die ruimte verliet om het gebouw van RfA in te gaan. Gezien een pad volledig daaromheen loopt lijkt dat niet persé heel nuttig en zou je dus gewoon rondjes kunnen rennen tussen beide deuren in Natuurlijk. is het logisch dat je vanuit een uitgang ook weer naar een ingang kunt lopen, maar hier zitten beide poorten wel héél dicht op elkaar.

  14. #954

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    De poorten zijn normaalgezien enkel deco. Tijdens de bouw zagen we dat de bevestigingen en rails - waar de poorten zogezegd aan hangen - pas later zijn toegevoegd en de poorten eerder geïnstalleerd waren.
    Het kan natuurlijk zijn dat de poorten aan een echt schuifsysteem hangen aan de binnenkant en dat ze wel open en toe kunnen.

    Als je kijkt naar naar het kleinere gebouw voor de fabrieksmuur - ter hoogte van "Tor 1" - dan zie je op de beide torentjes 2 plooibare ondersteuningen. Ik vraag me af wat hier nog op bevestigd wordt.

    Ondanks dat ik denk dat de poorten niet open zullen gaan, hoop ik stiekem nog altijd dat er al dan niet vanuit de poort een luchtvaartuig buiten hangt. Is het niet vanuit de poort dan gok ik toch dat er nog een decorstuk/luchtvaartuig aan die bevestigingen komt.

  15. #955

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    De schutting is weg gehaald. Vermoedelijk zodat men het gedeelte rondom de ingang (Bestrating etc.) kan aanleggen.



    Met dank aan Keeprunning @ Phantafriends.

    Ik had gedacht dat vanuit de ingang een soort Skybridge tussen de tracks van FLY door zou lopen, maar blijkbaar loopt de onderste track nog dusdanig hoog dat dit niet past.

  16. #956

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Ik had gedacht dat vanuit de ingang een soort Skybridge tussen de tracks van FLY door zou lopen, maar blijkbaar loopt de onderste track nog dusdanig hoog dat dit niet past.
    Ik had hier op gehoopt want in mijn gedachten lijkt dat een spectaculaire entree.
    Hoewel wel al moesten vermoeden dat er geen Skybridge zou komen, denkende aan de overloop die er ligt vanuit het gebogen hotel gedeelte naar de hotelblok in het midden van de track.

    En waar ze nu die witte muur (onder de schoorsteen) aan het bekleden zijn zit die deur aan de zijkant die we zagen toen de roestige muur er nog niet stond.

    Ik vind het op zich wel opmerkelijk hoe ze het hier aangepakt hebben. Het lijkt mij toch dat de muur de indruk moet geven dat het een groot gebouw voorstelt. Echter als je straks door de ingang komt zie je F.L.Y. vlak voor je. Dan zie je meteen dat de ingang slechts een wand is van 3 meter dik ipv een gebouw.

    Daarom hoop ik nog steeds dat aan de achterzijde nog een soort tunnel gemaakt wordt waardoor je F.L.Y. niet ziet en je door de tunnel naar links naar de lobby gaat. Van daaruit kan je naar buiten via de overloop die er ligt en van hieruit heb je zicht op de coaster en Rookburgh.

    Dan heb je eigenlijk in een kleine U-vorm gewandeld waardoor je het besef kwijt bent dat je "maar" door een gangetje gelopen bent en dat de ingang slechts een muur is waar meteen achter de straat ligt.
    Laatst gewijzigd door Phantasiastisch; 11-02-20 om 15:05.

  17. #957

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phantasiastisch Bekijk Berichten
    Daarom hoop ik nog steeds dat aan de achterzijde nog een soort tunnel gemaakt wordt waardoor je F.L.Y. niet ziet en je door de tunnel naar links naar de lobby gaat. Van daaruit kan je naar buiten via de overloop die er ligt en van hieruit heb je zicht op de coaster en Rookburgh.
    Ik verwacht net grote glaspartijen waardoor je de coaster zeer zeker ziet. In mijn hoofd ontstaat hier een soort van gallerij die de lobby met de verder gelegen hoteltoren verbind. Het hotel moet het hebben van zijn interactie met de achtbaan: waarom zou je een van de meest iconische interacties - voorbijrazende achtbaantreinen vlakbij de ingang - dan wegstoppen achter een wandje?

    Hetzelfde idee zonder glaspartijen is volgens mij ook mogelijk. Dat je gewoon op een soort van binnenplaats komt met links de toegang tot het hotel en rechts en links rechtdoor wandelruimte tussen de coaster en andere hotelblokken.

  18. #958

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Waarom zou je een van de meest iconische interacties - voorbijrazende achtbaantreinen vlakbij de ingang - dan wegstoppen achter een wandje?
    Omwille van wat ik probeer aan te tonen: de ingang stelt voor mij een gebouw voor, een soort loods ofzo. Dan verwacht ik achter de gevel een groot gebouw maar dat ontbreekt. Dus: weg illusie...

    Dat klopt gewoon niet in mijn hoofd.

  19. #959

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Het heeft er de schijn van dat de toegangspoort enkel middels trapjes bereikbaar wordt. Gesteld dat dat daadwerkelijk zo is, lijkt het hotel niet hoog in te zetten op toegankelijkheid voor mindervaliden.

    Is dat anno 2020 een hoofdzonde of zou het park er mee weg komen doordat het mindervaliden vrij consequent in de kou te laten staan bij hun parkontwikkeling en -reglement? Aanbod en service voor mindervaliden lijkt er geen prioriteit dus het is bezwaarlijk een doelgroep die het park hoog in het vaandel draagt. Wat denken jullie?

    Naam:     Rookburgh 2020-02-14 CSLKenny.jpg
Bekeken:  660
Groote:   1,02 MB

    Bron: @CSLKenny

  20. #960

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    er zal wel een optie voorzien worden denk ik; in Vlaanderen ben je verplicht om je nieuwe gebouwen die voor publiek worden opengesteld toegankelijk te ontwerpen, ik vermoed dat dit in Duitsland niet anders zal zijn.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •